شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

موافقت دولت با افزایش تسهیلات بخش کشاورزی استان گلستان‌

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس گفت: دولت با درخواست استان گلستان برای افزایش میزان تسهیلات تخصیصی تبصره ۱۶ بخش کشاورزی به میزان ۲ هزار میلیارد ریال موافقت کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 102030
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶

کرونا :

موافقت دولت با افزایش تسهیلات بخش کشاورزی استان گلستان‌

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری در جلسه هم‌اندیشی و نشست مجمع نمایندگان مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با مدیران بخش‌های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی در این استان اظهار کرد: این تسهیلات برای جبران خسارت خشکسالی اختصاص داده شد به‌طوری‌که پیش از این درخواست، سهم استان گلستان تنها ۱۳۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه کل اعتبارات کشور از این محل، ۳۰ هزار میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: البته اعتبار مصوب شده جدید (۲ هزار میلیارد ریال) پاسخگوی جبران خسارت خشکسالی استان گلستان نخواهد بود چراکه نیاز واقعی استان چهار هزار میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری جلسات مشترک نمایندگان استان با دستگاه‌های اجرایی، بررسی و پیگیری برای حل مشکلات مردم در بخش‌های مختلف است.

نماینده مردم شهرستان‌های غرب استان گلستان‌ در مجلس شورای اسلامی گفت: ما پس از استماع مشکلات مردم از سوی دستگاه‌های اجرایی، مسائل را در سطح وزارتخانه و در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد. تلاش خواهیم کرد تا مشکلات در کمترین و کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

وی افزود: استان گلستان ظرفیت بالای در بخش کشاورزی دارد و تولیدات کشاورزان استان، بخش عمده‌ای از نیازهای غذایی کشور را تامین می‌کند.

وی اضافه کرد: این استان در تولید بسیاری از محصولات مانند گندم، مرغ و دانه‌های روغنی جزو رتبه‌های برتر کشور است.

نماینده مردم شهرستان‌های غرب گلستان‌ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود برخی از مشکلات و محدودیت‌ها گفت: یکی از مشکلات کشاورزان که بارها از نمایندگان پیگیری می‌کنند، تحویل ندادن بذر محصولات برای کشت پاییزه است.

موافقت میرهاشم موسوی با ساخت درمانگاه جدید تامین اجتماعی در تایباد
دنبال کنید

وی ادامه داد: عدم تخصیص به موقع اعتبارات خصوصا در بخش خشکسالی از مطالبات کشاورزان است اگرچه دولت قول داده برای کشت دوم، این مورد را جدی پیگیری و اجرایی کند.

نماینده مردم شهرستان کردکوی، بندرگز، ترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای درست سیاست‌های الگوی کشت در استان گلستان از موضوعات مهمی است که باید در شرایطی که معضل کم آبی کشاورزان را رنج می‌دهد با جدیت دنبال شود.

ایری تاکید کرد: باید با همدلی و وفاق در همه حوزه‌ها به سمت و سوی توسعه کشاورزی استان حرکت کنیم.​/

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi