شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مسؤولان در راستای محرومیت‌زدایی آب در کهگیلویه و بویراحمد چه کردند؟

به گزارش کرونا از یاسوج، آب حیاتی ترین کالای مورد نیاز بشر است، اهمیت این کالای استراتژیک در سالهای اخیر و با افول منابع آب شیرین و خشکسالی های متمادی بیشتر هم شده است. در استان کهگیلویه و بویراحمد که همه مدعی هستند استان پر آبی است اما تغییرات اقلیمی و کاهش شدید منابع آبی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 102000
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴

کرونا :

مسؤولان در راستای محرومیت‌زدایی آب در کهگیلویه و بویراحمد چه کردند؟

به گزارش کرونا از یاسوج، آب حیاتی ترین کالای مورد نیاز بشر است، اهمیت این کالای استراتژیک در سالهای اخیر و با افول منابع آب شیرین و خشکسالی های متمادی بیشتر هم شده است.

در استان کهگیلویه و بویراحمد که همه مدعی هستند استان پر آبی است اما تغییرات اقلیمی و کاهش شدید منابع آبی باعث شده دسترسی‌ها به آب پایدار با چالش‌هایی روبرو شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه وبویراحمد در همین خصوص گفت: یکی از تدابیر دولت برای عبور از بحران آبی در استان تخصیص اعتبار ویژه برای مناطق محروم روستایی و با عنوان پروژه‌های جهاد آبرسانی است.

امید صالحی ادامه داد: در دو سال اخیر در این بخش بالغ بر ۱۰۲ روستا با جمعیتی بیش از ۲۳ هزار نفر از نعمت آبرسانی پایدار بهره‌مند شدند.

وی گفت: با همکاری خوب استاندار و مجموعه بسیج سازندگی توانستیم در زمینه پیشرفت فیزیکی پروژه های محرومیت زدایی در میان ۳ استان اول ایران جای بگیریم و همین امر هم باعث شد در فاز دوم پروژه‌های محرومیت‌زدایی برای بیش از ۶۰۰  روستای محروم استان پیش بینی تعریف پروژه و انجام عملیات اصلاحی صورت بگیرد.

صالحی عنوان کرد: در همین سرفاریاب امروز دو پروژه فعال برای مرمت و مقاوم سازی خط انتقال آب و اصلاح بیش از ۱.۵ کیلومتر از شبکه های توزیع آن با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال و برای جمعیتی بیش از یکصد هزار نفر در حال اجرا است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان گفت: اولویت تأمین آب با مصارف شرب است، سیاست هم این است که استفاده حداکثری از منابع جاری و روی زمین باشد تا منابع زیرزمینی حراست شوند، در این منطقه نیز رویکرد ما هم معطوف به همین سیاست است با این تفاوت که در سایر حوزه ها و مطالباتی که مردم دارند نیز کمک‌هایی مطابق قانون داشته باشیم.

رکوردشکنی فرودگاه یاسوج
دنبال کنید

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi