جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سهم اقتصاد ملی ما در حوزه دریا تنها ۱۰ درصد است

نماینده مردرم اراک در مجلس گفت: ۶۰ درصد جمعیت جهان در شهرهای ساحلی زندگی می کنند و سهم اشتغال دریا محور در کشورها بسیار بالا بوده ولی سهم اقتصاد ملی ما در حوزه دریا در کشور ایران تنها ۱۰ درصد است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 101979
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲

کرونا :

سهم اقتصاد ملی ما در حوزه دریا تنها ۱۰ درصد است

به گزارش  کرونا به نقل از خانه ملت، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان و رییس کمیته صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی در نشست ستاد معین اقتصاد دریا و صنایع دریا محور استان مرکزی با حضور امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: کمبود شدید شناور برای تعاملات با کشورهای همسایه شمالی در دریای خزر از جمله مهمترین مشکلات کشور به شمار می‌رود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جنوب کشور سواحل طولانی وجود دارد و این ظرفیت بزرگ مغفول واقع شده‌ است، ادامه داد: ۶۰ درصد جمعیت جهان در شهرهای ساحلی زندگی می کنند و سهم اشتغال دریا محور در کشورها بسیار بالا بوده ولی سهم اقتصاد ملی ما در حوزه دریا در کشور ایران تنها ۱۰ درصد است.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در زمینه توسعه سواحل مکران تاکیداتی داشتند و این سواحل بهترین ظرفیت برای دسترسی به اقیانوس هند و آبهای آزاد است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه امید است با بهره برداری از خط راه‌آهن ریلی سرخس جهشی در اقتصاد ملی دریا محور و ترانزیت کالا ایجاد شود، افزود: اساسنامه ایجاد سازمان توسعه مکران به مجلس ارائه شده و ایجاد این سازمان میتواند ظرفیتی برای توسعه سواحل جنوبی تبدیل شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi