پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

کلانشهرها با معضل حریم و حاشیه نشینی بشدت مواجه هستند

نماینده مردم تهران درمجلس در دیدار با شهردار منطقه ۱۸ پایتخت گفت:طرح سوأل نمایندگان از وزیر کشور برای ابلاغ طرح راهبردی حریم استان ضرورت دارد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 101949
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶

کرونا :

کلانشهرها با معضل حریم و حاشیه نشینی بشدت مواجه هستند

به گزارش  کرونا به نقل از خانه ملت؛ زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در دیدار مردمی با اهالی ویلاشهر منطقه ۲۱ شهرداری تهران گفت :در مجلس با حضور استاندار تهران و نمایندگان تهران نشستی برگزار شد که بنده در این نشست پیرامون شهرک‌های صنعتی صحبت کردم که متاسفانه به مسئولیت اجتماعی خودشان عمل نمی‌کنند و تعهد ندارند؛ یعنی آلاینده برای مردم ولی سود به نفع کارخانه و اهالی صنعت! که پیگیری این موضوع را به طور جدی از استاندار  خواستار هستیم.

غربگرایان به مردم القا می‌کنند که تفکر انقلابی ناکارآمد است

و️ی ادامه داد:هجمه جدی نسبت به مجلس داشتیم به این دلیل که از سوی دگراندیشان یا غرب‌گرایان تلاش می‌شد  که این القا را در اذهان مردم داشته باشند که تفکر انقلابی که مجلس طبق فرمایش مقام معظم رهبری به آن مزین است؛ تفکر ناکارآمد است و این تفکر نباید در رأس امور باشد.

الهیان ادامه داد:درست در روزی که طرح و قانونی را تصویب کردیم که بیشترین ثمرات را برای مردم داشت ؛مثل قانون بهبود فضای کسب و کار که واقعا تحولی در فضای کسب و کار ایجاد می‌کند،شروع به دروغ پراکنی و حاشیه سازی برای مجلس کردند.️بسیاری از قوانینی که در این مجلس تصویب شده متخصصین و اهل فن آن حوزه می‌گویند ما سال‌ها آرزو داشتیم که این قانون تصویب شود.️

الهیان مطرح کرد:در حوادث سال گذشته ۵۰ کشور سرویس جاسوس‌های اطلاعاتی شان را با بودجه بیش از بودجه کل کشور ما به صحنه آوردند برای اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که برگرفته از خون شهداست را زمین بزنند که نتوانستند.

تندباد ۱۲۰ کیلومتری در بوشهر/ سقوط پایه‌های برق و شکستن درختان
دنبال کنید

نسل‌کشی در غزه  قابلیت پیگیری در دادگاه‌های بین‌المللی و منطقه ای را دارد

همچنین؛ الهیان در حاشیه نشست در قرارگاه مرکزی حمایت حقوقی از فلسطین گفت:️یک جنبه از مسئله فلسطین جنبه حقوقی دارد که شامل موضوعاتی از جمله حق حیات می شود.️نسل کشی که امروز در غزه اتفاق می‌افتد قابلیت پیگیری در دادگاه‌های بین‌المللی و منطقه ای را دارد.️دادستان کل کشور طبق قوانین موجود دستوراتی را برای پیگیری این امر صادر کردند.️شرایطی را در غزه شاهد هستیم که ابعاد مختلف نسل کشی به صورت یک جا در حال رخ دادن است.

️عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکیدکرد:بمباران‌هایی که صورت می گیرد از طریق دادگاه بین‌المللی کیفری و دادگستری بعنوان جنایت و جرائم جنگی قابل پیگیری است.

حریم تهران مشکلات اساسی دارد

نماینده مردم تهران درمجلس در دیدار با شهردار منطقه ۱۸ پایتخت عنوان کرد:طرح سوأل نمایندگان از وزیر کشور برای ابلاغ طرح راهبردی حریم استان ضرورت دارد.

مناقشات پیرامون بخش حریم شهر تهران موجب شد تا زهره الهیان  برای پیگیری این موضوعات در شهرداری منطقه ۱۸ پایتخت حضور یابد.در جریان این ملاقات که محمد جواد خسروی شهردار و تنی چند از معاونین و مدیران منطقه نیز حضور داشتند ،زهره الهیان نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات و اسلامشهر در جریان آخرین تلاش ها و همچنین چالشها در بخش حریم بعنوان تنفسگاه شهر قرار گیرد.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات و اسلامشهر و پردیس درمجلس طی سخنانی با تأکید بر اینکه مسئله حریم باید به طور کلی تعیین تکلیف شود،خاطرنشان کرد:ما به دنبال رفع شدن این چالش درکل کشور هستیم؛اما براساس پیگیری‌های بعمل آمده در شورای اسلامی شهر ، گویا حکم صادره فعلاً متوقف شده ،چراکه مسئله حریم تهران و اسلامشهر مسئله ای تخصصی و فنی است و سالها مجلس و دولت با این معضل مواجه هستند.

مشکلات دامداران دشتستان رفع شود
دنبال کنید

وی ادامه داد:با توجه به این قاعده که سه برابر وسعت یک شهر،حریم آن است،وقتی این حکم صادر می‌شود عملاً اسلامشهر وارد حریم تهران خواهد شد.

الهیان همچنین با اعلام اینکه حریم تهران معضل اساسی دارد،خاطرنشان کرد:کلانشهرهای دیگر نیز با معضل حریم و حاشیه نشینی بشدت درگیر بوده و باید در یک فرایند تخصصی و فنی این موضوع مورد کارشناسی قرار بگیرد .
عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این نشست از طرح سوأل نمایندگان از وزیر کشور درآینده نزدیک برای ابلاغ طرح راهبردی حریم استان خبر داد.

همچنین محمد جواد خسروی شهردار منطقه ۱۸ پایتخت در این دیدار به ارائه گزارش مبسوطی از آخرین تحولات صورت گرفته و همچنین رفع تخلفات ۸۸ هکتاری اخیر در این بخش از حریم پرداخت.

دیدار مردمی نماینده مردم تهران در محله دزاشیب

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در مسجد امیرالمومنین در محله دزاشیب منطقه ۱ شهر تهران از نزدیک با اهالی این‌منطقه گفتگو کرد.️در این برنامه که سید محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران، دباغ شهردار منطقه یک و برخی از مسئولان این منطقه نیز حضور داشتند اهالی به مطرح کردن مسائل و مشکلات خود پرداختند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi