پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پلیس فتا؛ ۴۰ میلیارد به حساب مالباختگان سایبری در کهگیلویه و بویراحمد برگشت داده شد

به گزارش کرونا از یاسوج، سید مهدی عمران‌فر از کشف ۷۴ درصدی جرایم فضای مجازی در ۷ ماه گذشته خبر داد و گفت: حدود ۴۰ میلیارد ریال مبلغ سرقت شده به حساب مالباختگان سایبری بازگشت داده شد. رئیس پلیس فتا انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود:  کلاهبرداری‌های اینترنتی و برداشت غیر‌مجاز حساب از طریق ارسال

اختصاصی کرونا

کد خبر : 101904
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱:۳۵

کرونا :

پلیس فتا؛ ۴۰ میلیارد به حساب مالباختگان سایبری در کهگیلویه و بویراحمد برگشت داده شد

به گزارش کرونا از یاسوج، سید مهدی عمران‌فر از کشف ۷۴ درصدی جرایم فضای مجازی در ۷ ماه گذشته خبر داد و گفت: حدود ۴۰ میلیارد ریال مبلغ سرقت شده به حساب مالباختگان سایبری بازگشت داده شد.

رئیس پلیس فتا انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود:  کلاهبرداری‌های اینترنتی و برداشت غیر‌مجاز حساب از طریق ارسال لینک‌های آلوده، قماربازی و هتک حیثیت و  نشر اکاذیب به ترتیب بیشترین فراوانی جرایم سایبری در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

عمران فر با اشاره به اینکه اولویت پلیس فتا پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: با توجه به اطلاع رسانی‌ها، آموزش‌های همگانی و اقدامات آموزشی برای افزایش آگاهی شهروندان در راستای پیشگیری از وقوع جرایم، متأسفانه شاهد وقوع جرایمی هستیم که ناشی از سهل‌انگاری کاربران و توجه نکردن به هشدار‌های پلیس فتا هستند.

وی عنصر زمان را در بررسی و برخورد با کلاهبرداران اینترنتی با اهمیت برشمرد و بیان کرد: شهروندان می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز  در صورت مواجه با کلاهبرداری اینترنتی و یا برداشت‌های غیر‌مجاز از حساب‌های بانکی خود، موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰  گزارش کنند.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi