جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

حضور حماسی دانش‌آموزان اصفهانی، 13 آبان در میدان امام(ره)

کرونا ، اصفهان: نوجوانان همیشه در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی حضوری فعال داشته و دارند. اوج این حضور را می‌توان در دوران هشت سال دفاع مقدس مشاهده کرد. در دوران دفاع مقدس بیش از ۵۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزان به دفعات مکرر به جبهه‌ها اعزام شدند که بیش از ۳۶ هزار نفر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 101853
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۲۹

کرونا :

حضور حماسی دانش‌آموزان اصفهانی، 13 آبان در میدان امام(ره)

کرونا ، اصفهان: نوجوانان همیشه در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی حضوری فعال داشته و دارند. اوج این حضور را می‌توان در دوران هشت سال دفاع مقدس مشاهده کرد. در دوران دفاع مقدس بیش از ۵۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزان به دفعات مکرر به جبهه‌ها اعزام شدند که بیش از ۳۶ هزار نفر شهید و مفقود الاثر، ۲ هزار و ۸۵۳ نفر جانباز و ۲ هزار و ۴۳۳ نفر آزاده تقدیم دفاع از انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان ایران کردند.

حضور حماسی دانش‌آموزان در سال‌های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نه تنها موجب گرمی و موفقیت جبهه‌ها شد بلکه شور و نشاط ویژه‌ای در داخل مدارس بوجود آمد و در مدت کوتاهی تبدیل به گسترده‌ترین تشکل دانش‌آموزی کشور شد.

خاطرات حضور نوجوانان ۱۳ ساله در جبهه‌های جنگ، هنوز از ذهن‌ها زدوده نشده است، صحنه‌هایی که دیدنش موجی از نشاط و شوق حضور در جبهه‌های جنگ را در سایرین به وجود می آورد و افتخار و تجلیل عمومی را نثار ایشان می کرد.

۸ آبان ۱۳۵۹ محمدحسین فهمیده، نوجوان بسیجی با بستن نارنجک به کمر خود، زیر تانک دشمن بعثی رفت و ضمن انهدام تانک دشمن، خود نیز به شهادت رسید. شهید فهمیده با این عمل شجاعانه، برگ سرخ دیگری بر تاریخ حماسه‎گونه جنگ تحمیلی افزود و نام خود را جاودانه ساخت. به‌همین مناسبت، هشتم آبان‌ماه تحت عنوان «روز نوجوان» و «روز بسیج دانش‌آموزی» نام‌گذاری شده است.

بسیاری از نوجوانان کشورمان با الگوگیری از شهید فهمیده در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شده‌اند علی لندی و محمد طاها اقدامی هم از نوجوانانی هستند که نامشان ماندگار شده است.

کارآفرینی با سرمایه امید در کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

محمد طاها اقدامی کودک ۴ ساله‌ای بود که در حادثه تروریستی اهواز در تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ به شهادت رسید، این کودک پاک و بی گناه قربانی حملات گروهک الاحوازیه بود. طاها اقدامی در حادثه اهواز مورد حمله و تیر اندازی گروه تروریستی قرار گرفت و شهید شد.

بیش از ۲ هزار دانش‌آموز میمه به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در شهر ازان میمه موطن شهید محمد طاها اقدامی گردهم آمدند و یاد و خاطره این شهید را گرامی داشتند.

۵۵۰۰ شهید دانش‌آموز استان اصفهان تاریخ‌سازان بزرگی هستند که ماندگار شدند

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۲۴ هزار شهید گلگون‌کفن تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است و این استان بر خود می‌بالد که ۵۵٠٠ نفر از این شهیدان عزیز را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند؛ دانش‌آموزان عزیزی که راه صدساله را یکشبه پیمودند و به خیل شهیدان رسیدند و انسان‌های کاملی شدند که در جهان ماندگار باشند و در روز قیامت همه انسان‌ها به مقامشان غبطه بخورند.

وی خاطرنشان کرد: محمدطاها اقدامی جزو آن دسته از انسان‌ها بود؛ کسی او را نمی‌شناخت اما او جهانی شد و با شهادت یک نوگل خدایی، شهر میمه و روستای اذان تیتر اول روزنامه‌ها و سایت‌های خبری شدند زیرا که خداوند هرگاه انسانی را انتخاب کند، او را بلندمرتبه و والامقام می‌گرداند.

 ابراهیمی تصریح کرد: وظیفه ما به دانش‌آموزان آن است که اولاً زحمات شهیدان گران‌قدر را بدانیم و به نام آن‌ها افتخار کنیم و راه و روش و منش آن‌‌ها را بپیماییم.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: دانش‌آموزان عزیز امروز دشمن از نام شهید وحشت ویژه‌ای دارد و ۵۵٠٠ دانش‌آموز شهید ما انسان‌هایی بزرگ و تاریخ‌ساز هستند و ما تلاشمان باید این باشد که فرهنگ ایثار و شهادت در ببین دانش‌آموزان ماندگار باشند.

انتقال دانش و مهارت به کشاورزان/گام نخست رسیدن به توسعه پایدار کشاورزی
دنبال کنید

در جنگ نرم و شناختی و ترکیبی دشمن بیشترین جامعه هدف، قشر نوجوان و جوان است نواجوانان ایرانی با وجود تلاش گسترده دشمن همچنان با الگوگیری از عاشورا و نوجوانان شهید همچنان برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی نقش موثری دارند.

شرکت بیش از هزار دانش‌آموز اصفهانی در رزمایش میثاق با ولایت

شرکت بیش از هزار دانش‌آموز اصفهانی در رزمایش میثاق با ولایت در دانشگاه افسری امیرالمومنین(ع) نیروی زمینی سپاه با حضور سرتیپ پاسدار مجتبی فدا فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) جلوه‌ای دیگر از حضور نوجوانان این مرز و بوم در صحنه‌های مختلف برای دفاع از ولایت و انقلاب اسلامی است.

حضور گسترده دانش‌آموزان و نوجوانان در مراسم ۱۳ آبان نیز گویای پای‌بندی این قشر تاثیرگذار به آرمان‌های امام و رهبری است.

همزمان با سراسر کشور قرار است بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز اصفهانی با اجتماع در میدان امام(ره) یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و همچنین یاد کودکان و نوجوانانی که به تازگی در حملات وحشیانه و  ددمنشانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی در غزه به شهادت رسیدند را گرامی بدارند.

پایان پیام/۳۸۱۳/ع


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi