پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به استان یزد/ایمن‌سازی جاده‌های این استان در دستورکار قرار گرفت

نماینده مردم یزد،ابرکوه ، بافق، خاتم، مهریز در مجلس، از سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به استان یزد و صدور دستوراتی از سوی وی برای تسریع روند اجرای پروژه‌های اولویت‌دار این استان خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 101831
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴

کرونا :

سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به استان یزد/ایمن‌سازی جاده‌های این استان در دستورکار قرار گرفت

محمدرضا صباغیان بافقی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، در تشریح جزییات سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به استان یزد، گفت: این هفته آقای منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بازدیدی از پروژه‌های شهرستان‌های مختلف استان یزد داشت سپس نشست شورای برنامه‌ریزی توسعه استان یزد با حضور وی  و دیگر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و اعضای شورای برنامه‌ریزی استان به منظور بررسی پروژه‌های اولویت‌دار این منطقه و پیگیری و تصویب اعتبارات لازم برای آن‌ها برگزار شد.

جلسات صباغیان

نماینده مردم یزد،ابرکوه ، بافق، خاتم، مهریز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این نشست از رییس سازمان برنامه و بودجه درخواست کردیم تا برای جلوگیری از تعطیل شدن بعضی از این پروژه‌ها، روند تخصیص اعتبارات لازم را تسریع کند.

وی با اشاره به مصوبات این نشست تصریح کرد: پروژه راه هرابرجان به هرات یکی از طرح‌ها و پروژه‌های مهم برای شهرستان خاتم و مروست بوده که از جمله مصوبات سفر رییس جمهور به این استان است چرا که متاسفانه به دلیل عدم ایمنی این جاده تعداد زیادی از شهروندان دچار آسیب شده و یا جان خود را از دست دادند بنابراین در این جلسه مقرر شد اعتبار لازم برای اجرای این پروژه به شکل اولویت‌دار پرداخت شود. همچنین قرار شد تعیین بودجه برای حوزه راه و شهرسازی جهت چهار بانده شدن محور مهریز – یزد به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد چرا که این مسیر در روزهای تعطیل با حجم بالایی از ترافیک مواجه می‌شود.

صباغیان خاطرنشان کرد: ایمن‌سازی راه سورمق – ابرکوه یکی دیگر از موضوعات مهم و یک مطالبه عمومی در این منطقه است، همچنین با توجه به عبور خودروهای کِشنده سنگ از سمت کرمان به داخل شهرستان بافق پروژه کنار گذر غربی برای این شهرستان مطرح شد که می‌تواند نقش بسزایی در حل تصادفات جاده‌ای داشته باشد. از سوی دیگر برای شهرستان بهاباد نیز پروژه راه نایبند مطرح شد چرا که این راه بیش از ۱۰۰ کیلومتر شرق کشور را به جنوب خراسان نزدیک می‌کند و می‌تواند تحول عظیم در این استان اینجا کند.

جلسات صباغیان

وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان شهرستان‌های حوزه انتخابیه مهریز برای شهرستان خاتم نیز موضوع ساخت و تکمیل بیمارستان بررسی شد چرا که این شهرستان از جمله مناطق کم برخوردار است اما با توجه به سفر وزیر بهداشت به این منطقه تاکنون تحویل نسبتا مناسبی در آن اینجا شده و نیاز است این پروژه در اسرع وقت تکمیل شود. همچنین برای شهرستان ابرکوه با توجه به بُعد مسافت بخش بهمن با شهرستان مقرر شد تکمیل درمانگاه بخش بهمن شهرستان ابرکوه در دستور کار قرار گیرد و اعتبار آن تأمین شود. ضمن اینکه تاکید شد ساخت بیمارستان برای بخش بهمن با توجه به میزان جمعیت، وسعت و مسافت از مرکز شهرستان امری ضروری است. از سوی دیگر در خصوص شهرستان مهریز نیز تکمیل طرح توسعه بیمارستان بیمارستان فاطمه الزهرا مطرح شد و مقرر شد اعتبارات و جذب نیروهای مورد نیاز برای آن در دستور کار قرار گیرد. ضمن اینکه تأمین اعتبار لازم جهت راه‌اندازی طرح توسعه بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) شهرستان مهریز مورد توجه قرار گیرد. برای شهرستان بافق نیز با توجه به اینکه این شهر دارای معدنی است که درآمد بالایی برای کشور ایجاد می‌کند اما از سال ۹۴ تاکنون ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی در آن هنوز تکمیل نشده و موجب نارضایتی مردم شده است بنابراین درخواست کردیم اعتبارات لازم برای اجرای این پروژه تخصیص پیدا کند.

صباغیان بیان کرد: در ادامه این نشست پروژه‌های مربوط به حوزه میراث فرهنگی مورد  بررسی قرار گرفت و مقرر شد برای مرمت و بازسازی آثار تاریخی شهرستان‌های حوزه انتخابیه منابع و اعتباراتی دیده شود، همچنین با توجه به اینکه در شهرستان بهاباد با کمک خیرین موزه علوم طبیعی ایجاد شده است برای تامین ساختمان آن مساعدت شود. ضمن اینکه نبود سالن آمفی تئاتر برای شهرستان‌های خاتم و مروست نیز مطرح و مقرر شد با توجه به محرومیت منطقه حداکثر مساعدت لازم به عمل آید تا این دو شهرستان از سالن جهت برگزاری مراسمات بهره‌مند شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در بیان دستوراتی که طی این بازدیدها از رییس سازمان برنامه و بودجه اخذ شده است، یادآور شد: آقای منظور بعد از بازدیدهای به عمل آمده دستورات لازم برای تخصیص اعتبار جهت احداث پاسگاه شهید مدنی در محل جدیدی در شهرستان مهریز، تأمین اعتبار لازم در خصوص تکمیل پروژه ایجاد تأسیسات فاضلاب شهرستان ابرکوه، تأمین اعتبار پروژه احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی حضرت ولی عصر(عج) در شهرستان بافق، تأمین اعتبار پروژه تکمیل راه اصلی و احداث باند دوم زرند _ بافق و اجرای کنار گذر جنوبی بافق، احداث باند دوم محور مواصلاتی بافق _ بهاباد، تکمیل جاده بهاباد – نایبند و جاده هرابرجان – هرات در شهرستان خاتم، تآمین اعتبار لازم جهت تکمیل و بهره‌برداری از مجموعه استخر سرپوشیده شهرستان مروست را صادر کرد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: دستورات اخذ شده مطابق با تقاضاهای مسئولان شهرستان‌ها تهیه و تدوین می‌شود اما قطعا پیگیری تحقق آنها از طریق مسئولان شهرستان و استان نقش مهمی در تسریع و اجرایی شدن این مصوبات و دستورات اخذ شده دارد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi