جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دعوت اوقاف از متمکنین باشتی

ابراهیم قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا در باشت اظهار کرد: یکی از کاملترین صدقات وقف بوده و ممکن است تفاوتی با سایر صدقات داشته باشند وقف صدقه جاریه است. وی افزود: در وقف اصل مال باقی می ماند و منافعش در مسیر نیت واقف هزینه می شود به تعبیر قانون مدنی وقف حبس عین

اختصاصی کرونا

کد خبر : 101716
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶

کرونا :

دعوت اوقاف از متمکنین باشتی

ابراهیم قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا در باشت اظهار کرد: یکی از کاملترین صدقات وقف بوده و ممکن است تفاوتی با سایر صدقات داشته باشند وقف صدقه جاریه است.

وی افزود: در وقف اصل مال باقی می ماند و منافعش در مسیر نیت واقف هزینه می شود به تعبیر قانون مدنی وقف حبس عین و تسبیل منفعت است ولی در صدقه هم اصل و هم منفعت هزینه می شود و مقطعی است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان باشت بیان کرد: اداره امور موقوفات عام که متولی نداشته باشد و همچنین بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و برخی وظایف دیگر که در ماده ۱ قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و امور خیریه ذکر شده بر عهده اداره اوقاف است. اداره اوقاف وظیفه صیانت و حفاظت از موقوفات و بقاع متبرکه و مصرف عوائد و نذورات مرتبط در مسیر احیاء و مرمت و حفظ عین و اجرای امینانه نیات موقوفات را بر عهده دارد.

قاسمی ادامه داد: خارج از حیطه وقف که جزو وظایف اصلی سازمان اوقاف است، این سازمان فعالیت های دیگری دارد، حمایت از فعالیت های قرآنی و برگزاری مسابقات قرآنی شهرستانی تا کشوری، صیانت از بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، ارتقاء بهره وری موقوفات، فعالیت های خیریه و اجتماعی از دیگر حوزه های کاری سازمان اوقاف است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان باشت گفت: خیرین در شهرستان باشت استقبال خوبی به کارهای خیر و کمک به هیئات مذهبی و… دارند که ما پیشنهاد می کنیم برای ماندگار شدن و اثر بخشی بیشتر، کارهای خیر به صورت وقف انجام شود.

 مدارس کم جمعیت در گچساران حضوری دایر شد
دنبال کنید

قاسمی ادامه داد: با تمامی دستگاه ها و ادارات ارتباط خوبی داریم و اعلام آمادگی می کنیم که در اجرای امور عمرانی و احیاء قنوات و موقوفات کشاورزی، در امور اجتماعی و خیریه و در امور فرهنگی و سایر حوزه های کاری با نهادهای مربوطه همکاری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اداره اوقاف شهرستان، برنامه هایی را برای ترویج سنت حسنه وقف در برنامه خود دارد که عبارتند از: برگزاری نشست های تخصصی با اصناف، استفاده از حضور مبلغین مرکز اعزام مبلغ اوقاف در بقاع متبرکه شهرستان، تجلیل از خیرین و واقفین و مهمتر از همه در بحث ترویج وقف اجرای امینانه نیات واقفین و شفاف سازی در این زمینه است که باعث ترویج سنت حسنه وقف می شود.

رئیس اداره اوقاف شهرستان باشت اعلام داشت ضرورت دارد وقف های جدیدی متناسب با نیازهای امروز در شهرستان انجام شود حوزه های بهداشت و سلامت، ازدواج، اشتغال، جهیزیه و مسکن جوانان می تواند اولویت نیازهای امروز باشد.

وی افزود: اجرای نیات موقوفات در زمان و مکان خود طبق وقف نامه، تهیه و توزیع  بسته معیشتی در قالب طرح “قرار دوازدهم” از محل اجرای نیات موقوفات و کمک خیرین، توزیع کیف و لوازم التحریر جهت دانش آموزان کم برخوردار در قالب طرح مهر تحصیلی، اخذ سند مالکیت  و احقاق حقوق موقوفات در مراجع قضائی از دیگر فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان باشت در سال جاری بوده است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان باشت اظهار کرد: در شهرستان باشت  ۱۰۶ بقعه،موقوفه،حسینیه و‌مسجد ثبت سامانه جامع موقوفات کشور می باشد.

پایان پیام


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi