شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

محصولات استراتژیک خراسان جنوبی فرآوری شوند

نماینده مردم قائنات در مجلس گفت: درخواست از دولت داشتیم که خرید حمایتی زرشک را داشته باشیم که ۹۰ میلیارد تومان برای آن در راستای کنترل قیمت این محصول گذاشته شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 101610
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱

کرونا :

محصولات استراتژیک خراسان جنوبی فرآوری شوند

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، سلمان اسحاقی در اختتامیه جشنواره ملی زرشک اظهار کرد: توجه به زرشک، زعفران و عناب نیازمند برخی زیرساخت‌ها است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی و نماینده مردم قائنات و زیرکوه بیان کرد: درخواست از دولت داشتیم که خرید حمایتی زرشک را داشته باشیم که ۹۰ میلیارد تومان برای آن در راستای کنترل قیمت این محصول گذاشته شد.

اسحاقی ادامه داد: ما ملکف به فرآوری محصولات استراتژیک خراسان جنوبی هستیم و سند چشم انداز این محصولات را باید تدوین کنیم.

وی با بیان اینکه تنها استانی هستیم که محصول زرشک را داریم، گفت: تا زمانی که فرآوری این محصول را نداشته باشیم به سودآوری از این محصول نخواهیم رسید.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی یادآور شد: دولت سیزدهم در راستای محرومیت زدایی طی دو سال گذشته اقدامات خوبی انجام داده است و ما در مجلس نیز در برنامه هفتم توسعه این مهم را مد نظر قرار می‌دهیم.

وی افزود: امروز شاهدیم سازمان انرژی اتمی در حوزه پرتو دهی برای ماندگاری زرشک ورود پیدا کرده و در واقع زیر ساخت‌ها برای رونق این محصول فراهم است امیدواریم در سال آینده گزارش درباره بارگاه‌های زرشک افتتاح شده در استان داشته باشیم.

اسحاقی افزود: درباره سایر محصولات نیز رهبرمعظم انقلاب اسلامی به طور مستقیم تاکید داشتند زعفران جنوب خراسان فرآوری شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi