شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

عملیات اجرایی تکمیل پیست تارتان به زودی آغاز می شود/ احداث فاز اول مجتمع ورزشی تفریحی بانوان الیگودرز

با توجه به زیرسازی پیست تارتان الیگودرز و سه زمین چمن در مجموعه ورزشی شهید ارسلان گودرزی در سال ۹۹؛تجهیزات پیست تحویل اداره ورزش و جوانان الیگودرز شده و عملیات اجرایی تکمیل آن به زودی آغاز می شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 101589
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶

کرونا :

عملیات اجرایی تکمیل پیست تارتان به زودی آغاز می شود/ احداث فاز اول مجتمع ورزشی تفریحی بانوان الیگودرز

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس از برگزاری آیین رسمی آغاز عملیات اجرایی احداث فاز اول مجتمع ورزشی تفریحی بانوان الیگودرز در زمینی به مساحت ۵ هکتار به زودی با حضور مسئولان خبر داد.

برای مجتمع ورزشی-تفریحی مذکور مسیر انجام مطالعات طرح، صدور مجوز ماده ۲۳، تامین اعتبار ملی و استانی برای فاز اول طرح، صدور مجوز کارگروه زیربنایی استان، صدور مجوز شورای برنامه ریزی و توسعه استان و صدور مجوز هیات مدیره سازمان ملی زمین و‌ مسکن کشور به طور کامل طی شده است.

این مجموعه با رویکرد ایجاد اشتغال تعریف شده است که می‌تواند هم جهت گذراندن اوقات فراغت بانوان و هم ایجاد اشتغال در محدوده ای امن و بی نظیر که شامل زمین های ورزشی روباز، زمین تنیس و بدمینتون، زمین والیبال، زمین فوتبال، جاده تندرستی، پیست دوچرخه سواری، آمفی تئاتر، رستوران و آلاچیق، غرفه های صنایع دستی و ….  طراحی شده است و مطابق فازبندی انجام شده، اجرایی خواهد شد.
 
عملیات اجرایی تکمیل پیست تارتان الیگودرز به زودی آغاز می شود

زیرسازی پیست تارتان الیگودرز و سه زمین چمن طبیعی و مصنوعی در مجموعه ورزشی شهید ارسلان گودرزی در سال ۹۹ با حضور مسئولان به بهره برداری رسید.

با توجه به اتمام فاز اول این پروژه و با پیگیری های مستمر صورت گرفته، تجهیزات پیست تحویل اداره ورزش و جوانان شهرستان الیگودرز شده و عملیات اجرایی تکمیل آن به زودی آغاز می شود.

معاون شرکت گاز استان خبرداد؛گازرسانی به محور شول آباد یکی از شاهکارهای کم نظیر در کشور است؛ ما باور نمی‌کردیم سرانه گاز رسانی به بخش ذلقی مصوب شود.

نماینده الیگودرز در مجلس مطرح کرد: براساس حکمی که در کمیسیون برنامه و بودجه آوردیم، مناطق صعب العبور در اولویت هستند و اگر نگاه توسعه متوازن داشته باشیم، باید این مناطق را در اولویت قرار دهیم. با گازرسانی به محور شول آباد، بار سنگینی از روی دوشم برداشته شد.

جلسه وبینار در دو موضوع گازرسانی به بخش ذلقی و مشکلات آموزش و پرورش برگزار شد.

در این جلسه خدابخشی نماینده مردم الیگودرز گفت: یکی از مطالبات مردم ززوماهرو و ذلقی گازرسانی به این بخش ها بود که ما اولویت را به ززوماهرو دادیم و خوشبختانه در روزهای آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به عملیات گازرسانی به بخش ذلقی که با دو پیمانکار در حال انجام است از شرکت گاز درخواست نظارت و تسریع در اجرای طرح را داریم، افزود: بر اساس حکمی که در کمیسیون برنامه بودجه آوردیم، مناطق صعب العبور در اولویت هستند و اگر نگاه توسعه متوازن داشته باشیم، باید این مناطق را در اولویت قرار دهیم.

پیگیری تأمین زیرساخت‌های ناحیه صنعتی نیر
دنبال کنید

خدابخشی اعتبارات اجرای این پروژه‌ها را ناکافی و اجرای آنها را زمان بر دانست و گفت: برای رفع مشکل و تسریع در اجرا،  پروژه های مذکور را در ردیف مصوبات سفر اول ریاست جمهوری قرار دادیم.

در این جلسه “انوری” معاون فنی شرکت گاز استان نیز با اشاره به اینکه الیگودرز به کارگاه بزرگ گازرسانی تبدیل شده است،گازرسانی به شول آباد را یکی از کارهای شاخص کشور، از لحاظ حجم ریالی، متراژی و عملیات فنی عنوان کرد و گفت: این طرح یکی از شاهکارهای کم نظیر کشور است و در روزهای آینده افتتاح می شود.

انوری همچنین با گازرسانی به بخش ذلقی و روستاهای محور مکدین اشاره نمود و افزود:ما باور نمی‌کردیم سرانه گاز رسانی به ذلقی مصوب شود اما با پیگیری های “خدابخشی” و جذب اعتبارات این خواسته محقق شد.

همچنین بخشدار ذلقی،  تعدادی از اهالی بخش و یکی از پیمانکاران مشکلات و موانعی گازرسانی به بخش ذلقی را مطرح کردند.

 نماینده الیگودرز در مجلس:آموزش و پرورش باید کیفیت را در کلاس ها افزایش داده و در تمام روستاها کلاس درس دایر نماید

در جلسه وبینار در دو موضوع گازرسانی به بخش ذلقی و مشکلات آموزش و پرورش، مشکل تردد پذیرفته شدگان آزمون استخدامی ماده ۲۸ رفع شد.

در این جلسه مشکلات آموزش و پرورش از جمله مشکل خرید خدماتی ها و  نیز کد ۱۹  مورد بررسی قرار گرفت که الموسوی رییس هسته گزینش مرکزی وزارت آموزش و پرورش گفت: روال گزینش پذیرفته شدگان امسال بسیار سنگین و فشرده بود بطوریکه گزینش ۱۶۰ هزار پذیرفته شده در عرض سه ماه انجام گرفت و بصورت طبیعی ریزش های وجود داشته است اما کسانی که اعتراض دارند باید ظرف مهلت قانونی اعتراض خود را ثبت نمایند.

وی با اشاره به اینکه بررسی اعتراضات دو ماه زمان می برد، افزود: نتیجه بررسی ها به داوطلبان اعلام خواهد شد.

در این جلسه “عبدالهی” رییس آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هیچ کلاس درسی در شهر و روستا بدون معلم نیست، افزود: اگر کلاس درسی معلم ندارد در پی عدم حضور نیروهای خرید خدماتی می باشد که اگر به محل خدمت نروند، هیچ گونه گذشت و اغماضی در خصوص آنها قابل پذیرش نیست.

عبدالهی ادامه داد: ۴ هزار و ۵۰۰ ساعت اضافه کار مقطع متوسطه، ۳ هزار و ۳۰۰ ساعت اضافه کار به شاغلین و هزار و ۲۰۰ ساعت با استفاده از ۱۲۰ نیروی بازنشسته در متوسطه اول و دوم بکار گرفته و تمام ساعات کاری را پر کرده ایم، همچنین قول داده ایم شرایط کار آموزگاران ماده ۲۸ که ۴۸ نفر بوده اند در شهرستان الیگودرز را فراهم کنیم.

عبدالهی با قدردانی از دغدغه نماینده الیگودرز گفت: “خدابخشی”از نمایندگان توانمند است که اقدامات بی نظیری انجام داده و پیگیری های ایشان در بحث رفع مشکل پذیرفته شدگان  ماده ۲۸ و رفع مشکل کمبود نیرو در اداره قابل ستایش است.

ضرورت توجه جدی به جایگاه شهردار در قانون
دنبال کنید

همچنین خدابخشی نماینده الیگودرز در مجلس با اشاره به اینکه هیچ کلاس درسی نباید بدون معلم باشد و هیچ دانش آموزی در دور افتاده ترین نقاط شهرستان نباید از تحصیل باز بماند، گفت: طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دولت موظف است تا پایان متوسطه نسبت به آموزش رایگان دانش آموزان اقدام نماید.
وی خواستار اقناع نیروهای خرید خدمتی و حضور آنها در محل خدمت شد و گفت: در پی اعتراضات داوطلبان ضمن رایزنی با وزیر آموزش و پرورش و ریاست دانشگاه فرهنگیان کشور مشکل تردد آنها به مرکز استان رفع شد و ادامه دوره های آموزشی داوطلبان در این شهر برگزار خواهد شد.

در این جلسه تعدادی از آموزگاران مشکلات خود را بیان کردند.

جلسه با وزیر بهداشت؛
تامین اعتبار احداث و تجهیز ۵ اتاق عمل جدید در بیمارستان امام جعفر صادق( ع)/درخواست راه اندازی پارک فناوری سلامت در استان لرستان

در راستای توسعه بهداشت و درمان شهرستان الیگودرز، محمد خدابخشی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار و گفتگو کرد.در این نشست راه اندازی پارک فناوری سلامت در استان لرستان مورد مطالبه قرار گرفت.

تامین پزشکان متخصص شامل رشته های بیهوشی، مغز و اعصاب، داخلی، اطفال و پزشک فوق تخصص در رشته های نوزادان و گوارش از دیگر مطالبات این جلسه بود.

در این جلسه با موافقت وزیر، مقرر گردید اعتبار مورد نیاز احداث و تجهیز ۵ اتاق عمل جدید در بیمارستان امام جعفر صادق(ع) و بازسازی اتاق های عمل فعلی این بیمارستان تامین شود.

بازدید میدانی مسئولان ملی و استانی از روند عملیات اجرایی پروژه راه دسترسی لرستان به چهارمحال و بختیاری

پنجشنبه، ۴ آبان ماه ۱۴۰۲ ،بشارتی مشاور عالی رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، اکبری معاون سازمان راهداری کشور، مدیر کل و معاونین راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان و رئیس اداره راهداری شهرستان الیگودرز از روند عملیات اجرایی پروژه راه دسترسی لرستان به چهارمحال و بختیاری از طریق چالفهره شهرستان الیگودرز به چین شهرستان کوهرنگ بازدید کردند.

عملیات اجرایی احداث و راه اندازی سایت تلفن همراه باغ لطفیان
 ۱۰ نقطه جمعیتی دیگر شهرستان الیگودرز از آنتن دهی مطلوب تلفن همراه و اینترنت مطلوب بهره مند می شوند.با راه اندازی این سایت نقاط جمعیتی باغ لطفیان، جوزیر، اسلام آباد، گشان، سکانه، گله بردر، چشمه خرده، چال قلعه، قلیان و دره دورک از آنتن دهی و اینترنت مطلوب بهره مند خواهند شد.

گفتنی است؛فاصله این روستا تا مرکز شهرستان حدود ۶۰ کیلومتر است.چندین سایت دیگر در سایر مناطق شهرستان در دست اقدام است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi