جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

«شیخ محمدی» باغبان پرتلاش و خوش سلیقه در روستای سرابیز باشت+تصاویر

کرونا باشت-فتح‌الله پوران‌پور- حجت الاسلام محمدی امام جماعت روستای سرابیز بخش مرکزی شهرستان باشت است؛ بیش از یک سال و نیم در امر تبلیغ دین، معارف اهل بیت (ع) و خدمت رسانی به مردم روستا تلاش می‌کند. شیخ جوان در کنار برنامه‌های نماز جماعت و برگزاری مراسمات یک شب در میان برنامه قرائت قرآن و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 100787
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸

کرونا :

«شیخ محمدی» باغبان پرتلاش و خوش سلیقه در روستای سرابیز باشت+تصاویر

کرونا باشت-فتح‌الله پوران‌پور- حجت الاسلام محمدی امام جماعت روستای سرابیز بخش مرکزی شهرستان باشت است؛ بیش از یک سال و نیم در امر تبلیغ دین، معارف اهل بیت (ع) و خدمت رسانی به مردم روستا تلاش می‌کند.

شیخ جوان در کنار برنامه‌های نماز جماعت و برگزاری مراسمات یک شب در میان برنامه قرائت قرآن و بیان ترجمه بخشی از آیات کلام الله را در مسجد دارد و در سایر شب‌ها نیز به بیان مباحث احکام، اخلاق و سخنرانی‌های معرفتی می‌پردازد.

«شیخ محمدی» باغبان پرتلاش و خوش سلیقه در روستای سرابیز باشت+تصاویر 9

برنامه سخنرانی‌های معرفتی در ایام ماه مبارک رمضان نیز در نوبت صبح و ظهر در مسجد برقرار بود که در کنار آن برنامه‌های قرائت قرآن نیز رونق بخش مسجد شده بود.

شیخ محمدی همیشه برای نوجوانان و دانش‌آموزان روستا برنامه دارد

او هفته ای سه روز  از وقت خود را در دبستان و راهنمایی روستا سپری می‌کند و در بین دانش آموزان حضور پیدا می‌کند.

«شیخ محمدی» باغبان پرتلاش و خوش سلیقه در روستای سرابیز باشت+تصاویر 10

در کلاسهایش برنامه دارد و به سؤالات آن‌ها پاسخ می‌دهد. برگزاری کلاس‌های قرآنی و تربیتی برای نوجوان در مسجد نیز برقرار است و در کنار مباحث اخلاقی و معرفتی برنامه‌های تفریحی و ورزشی مانند فوتبال به صورت هفتگی پذیرای نوجوانان و جوانان روستاست و قریب به ۲۰ نفر از بچه‌های روستا در این کلاس‌ها حضور پیدا می‌کنند.

«شیخ محمدی» باغبان پرتلاش و خوش سلیقه در روستای سرابیز باشت+تصاویر 11

سر سفره معارف مسجد می‌نشینند و اوقات فراغت خود را با بچه‌های مسجد سپری می‌کنند. عجین شدن برنامه‌های معرفتی و اخلاقی با برنامه‌های ورزشی و جذاب در سایه سار مسجد می‌تواند مانع بسیاری از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی شده و آینده‌ای درخشان را برای نوجوانان مسجدی رقم بزند.

ورود 93 میلیون مترمکعب آب به سد کوثر در سال
دنبال کنید

«شیخ محمدی» باغبان پرتلاش و خوش سلیقه در روستای سرابیز باشت+تصاویر 12

این امام روستا با مردم نیز ارتباط خوبی دارد و تلاش می‌کند پای درد دل مردم بنشیند و گره گشای مشکلات‌شان باشد؛ او به خانه‌های تک تک دانش آموزان روستا سر می‌زند و پیگیر مشکلات فردی و خانوادگی آن‌ها می‌شود؛ طرحی که از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفته است.

«شیخ محمدی» باغبان پرتلاش و خوش سلیقه در روستای سرابیز باشت+تصاویر 13

محمدی در بین جوانان نیز حضور دوستانه‌ای دارد و در برنامه‌های کوه‌نوردی و اردو‌های مختلف به اتفاق جوانان شرکت می‌کند؛ برگزاری هیئت هفتگی، دعای ندبه هر صبح جمعه که سبب خیرات و برکات فراوان همچنین حضور روستاییان مقیم شهرهای دیگر در روستای خود در روز جمعه می‌شود نیز محفلی معنوی و دوستانه برای کنار هم نشستن جوانان و مردم روستا با این امام روستاست.

«شیخ محمدی» باغبان پرتلاش و خوش سلیقه در روستای سرابیز باشت+تصاویر 14

در ادامه در شهر باشت صبح های پنجشنبه و جمعه روی تشک کشتی کلاس قرآن در قالب دارالقرآن شهید ابراهیم هادی، جمعه شب ها هم جلسه هیئت هفتگی در خانه پدرش با حضور کشتی گیران و خانواه‌هایشان در مکتب الشهدا برگزار می‌کند.

بیش از ۱۴ خانواده نیازمند روستا تحت پوشش مسجد هستند و با کمک مردم هر چند ماه یکبار بسته‌های معیشتی و گوشت قربانی بین آن‌ها توزیع می‌شود؛ با کمک اهل مسجد جهیزیه نوعروس نیازمندی نیز در سال گذشته تأمین شد و به خانه بخت رفت.

«شیخ محمدی» باغبان پرتلاش و خوش سلیقه در روستای سرابیز باشت+تصاویر 15

امام روستا در برابر آسیب‌های اجتماعی نیز دغدغه‌مند است و برای کاهش آن تلاش می‌کند؛ ۴ خانواده که در شرف طلاق بودند با پیگیری‌ها و دلسوزی‌های حجت الاسلام محمدی به صلح و سازش رسیده اند و تعدادی از بیماران اعتیاد نیز برای ترک به کمپ فرستاده شده اند.

پایان محمدی/

خبر خوب‌ درمانی برای 3 بخش در کهگیلویه و هشدار در خصوص برخی وعده‌های فریبنده
دنبال کنید


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi