دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

از راه‌اندازی سامانه استعلام وضعیت خودرو تا نیازمندی پلیس به ۵۰ هزار دوربین البسه

به گزارش خبرنگار انتظامی کرونا ، امروز ۱۹ مهرماه مصادف با آخرین روز هفته انتظامی، نشست خبری سردار احمد دولتخواه معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا با اصحاب رسانه در ساختمان فاوا در ستاد فرماندهی کل انتظامی کشور برگزار شد. افزایش ۳۴ درصدی ارائه خدمت در پلیس من    سردار دولتخواه به تشریح عملکرد و آخرین

اختصاصی کرونا

کد خبر : 100562
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱:۲۴

کرونا :

از راه‌اندازی سامانه استعلام وضعیت خودرو تا نیازمندی پلیس به ۵۰ هزار دوربین البسه

به گزارش خبرنگار انتظامی کرونا ، امروز ۱۹ مهرماه مصادف با آخرین روز هفته انتظامی، نشست خبری سردار احمد دولتخواه معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا با اصحاب رسانه در ساختمان فاوا در ستاد فرماندهی کل انتظامی کشور برگزار شد.

افزایش ۳۴ درصدی ارائه خدمت در پلیس من  

 سردار دولتخواه به تشریح عملکرد و آخرین دستاوردهای پلیس در حوزه خدمات الکترونیک و فناوری اطلاعات پرداخت و اظهار داشت: اگر به مأموریت در حوزه آی تی و بحث خدمات رسانی اشاره کنیم بیش از ۳۰۰ سامانه و زیر سامانه نرم افزاری طراحی شده و دائماً به روز می شود.

سردار دولتخواه ادامه داد: اکنون «فاوا» سه نوع خدمت با درگاه‌های مختلف ارائه می‌کند که یکی از آنها خدمات مستقیم به مردم است مثل درخواست گذرنامه؛ بخشی ارائه خدمات پلیسی مربوط به سازمان‌ها و دستگاه‌ها است یعنی داده‌هایی که از طرف فناوری اطلاعات در اختیار سازمان‌ها قرار می‌گیرد؛ بخش دیگر خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات پلیس مربوط به سکوهای مجازی است؛ بدین صورت که مردم می‌توانند با سرعت و دقت از این سکوها خدمات دریافت کنند؛ از جمله درگاه «سافت» که در خصوص مجوزها و اسناد اعتباری است.

معاون فاوا فراجا تصریح کرد: امروز یک هزار و ۴۰ دفتر خدماتی در کشور فعال است و قرار شد ۵۰ دفتر در مناطق محروم ایجاد شود و علاوه بر این طی ۶ ماه سال جاری ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار خدمت از طریق این دفاتر یعنی پلیس+ ۱۰ ارائه شده است.

سردار دولتخواه با بیان اینکه طی این مدت از طریق وبگاه‌ها ۲۷ خدمت ارائه شد که به بیش از چهار میلیون رسیده است، اعلام کرد: از دیگر اقدامات ما اتصال به درگاه خدمت هوشمند دولت بود که ۲۴ خدمت با بیش از سه میلیون مورد ارائه شد.

هشدارهای انتظامی گچساران درباره کلاهبرداران «متاورسی»
دنبال کنید

وی به ارائه ۱۴ میلیون و پانصد خدمت از طریق سامانه و اپلیکیشن پلیس من با ۳۶ نوع خدمت اشاره کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش یافته است؛ همچنین به ۳۲ دستگاه ۲۲۹ میلیون خدمت ارائه شده است که ۳۲ درصد افزایش داشته و اکنون در تمامی کلانتری ها به صورت مستقیم پرونده‌ها به شکل سامانه‌ای وارد دستگاه‌ قضایی شده است.

سردار دولتخواه در ادامه به راه‌اندازی سامانه استعلام وضعیت خودرو اشاره و اظهار داشت: این سامانه به طور لحظه‌ای شرایط و وضعیت وسائل نقلیه را در اختیار مردم قرار می دهد و قرار است روی سکوهای خدمات عمومی مستقر شود.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا با تأکید بر اینکه با رضایت مالک مشخصات خودرو روی این سامانه قرار می گیرد، توضیح داد: هر وقت قرار است از وسائلی استعلام گرفته شود، ابتدا گذرواژه‌ای برای مالک به صورت پیامکی ارسال می شود و در صورت رضایت مالک وضعیت خودرو به خریدار نمایش داده می شود.

وی ادامه داد: تعدد معامله وسائل نقلیه، سابقه بیمه نامه، شرایط سند و حتی وضعیت گارانتی خودرو در این سامانه بارگذاری خواهد شد.

سردار دولتخواه با یادآوری اینکه طبق تبصره ۱۰ قانون بودجه باید قوه قضائیه، وزارت کشور، شرکت‌های بیمه و خودروسازان به این سامانه وصل شوند، گفت: تاکنون فراجا و صنعت بیمه به این سامانه متصل شده و به زودی بقیه سازمان‌ها هم باید به آن متصل شوند.

 پلیس اکنون ۲۰ هزار دوربین البسه دارد

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا در ادامه به هوشمندسازی پلیس پرداخت و گفت: هم‌اکنون ۲۰ هزار دستگاه دوربین البسه در اختیار پلیس قرار دارد که تا پایان امسال به ۲۸ هزار دوربین خواهد رسید.

شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۲۴ نفر رسید
دنبال کنید

سردار دولتخواه با بیان این مطلب که ۸ هزار دوربین البسه تا پیش از آذرماه در اختیار پلیس قرار می گیرد، اظهار امیدواری کرد که با تامین اعتبارات لازم تا پایان سال تعداد بیشتری از مأموران پلیس به دوربین البسه تجهیز شوند.

وی خاطرنشان کرد: نیازمندی پلیس به دوربین البسه بیش از ۵۰ هزار دستگاه برآورد شده است.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi