پنج شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳

امسال وضعیت تولیدات کشاورزی استان کرمان بهبود یافته است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت:امسال پس از چند سال وضعیت تولیدات کشاورزی استان کرمان بهبود یافته و زمانی که سیاست ارزی حمایتی از صادرات نداشته باشیم نتایج مورد نظر حاصل نمی شود و کاهش قاچاق و میزان صادرات یکی از پیامدهای سیاست ارزی است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 100484
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱

کرونا :

امسال وضعیت تولیدات کشاورزی استان کرمان بهبود یافته است

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه  برای نخستین بار در کشور در ۶ ماهه اول یک سال به ۶ میلیارد دلار تراز منفی در کشور رسیدیم که این موضوع باید بررسی شود و تیم اقتصادی دولت باید مسایل این حوزه را به رییس جمهور گزارش دهند این آمار زنگ خطری برای صادرات و اقتصاد کشور است اظهار کرد: این موضوع به معنی نیاز به تغییرات اساسی در حوزه تصمیم‌های دولت است.

وی با بیان اینکه تغییرات نرخ ارز باید با اثر صادراتی برای کشورها همراه باشد تصریح کرد: اما سیاست ارزی کشور ایران از مسایل تحریم آغاز می شود و بدون تصمیمات کارشناسی و علمی در بانک مرکزی، اتفاق می افتد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: غیر از کار علمی و تخصصی راهی برای تاثیر بر اقتصاد کشور نداریم، سیاست ارزی ما مشخص و در قانون تعیین تکلیف شده است.

وی ادامه داد: سیاست ارزی بانک مرکزی سرکوب صادراتی را رقم می زند و نتیجه آن ۶ میلیارد دلار تراز تجاری منفی کشور می شود.

پورابراهیمی تاکید کرد: ارزش پول ملی آثار تورمی بر مردم وارد کرده و حداقل باید نفع صادراتی این کاهش ارزش پول ملی را ببریم.

وی یادآور شد: در دنیا ارزش پول ملی را هدفمند کاهش می دهند و اثر آن را بر جهش صادراتی می بینند؛ در ایران ۱۰۰ درصد ارزش پول ملی پایین می آید اما اثری در صادرات نمی بینیم، به طور حتم یک مشکلی وجود دارد که باید بررسی شود.

لزوم تأمین آب پایدار بخش کشاورزی در شهرستان اهر
دنبال کنید

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: امسال پس از چند سال وضعیت تولیدات کشاورزی استان کرمان بهبود یافته و زمانی که سیاست ارزی حمایتی از صادرات نداشته باشیم نتایج مورد نظر حاصل نمی شود و کاهش قاچاق و میزان صادرات یکی از پیامدهای سیاست ارزی است.

وی ابراز داشت: دولت بخشنامه عوارض صادراتی مصوب کرده در حالی که ما در قانون بودجه نیم درصد عوارض صادراتی را در راستای جهش تولید دانش بنیان مصوب کردیم اما در بخشنامه دولت تعداد اقلام مشمول عوارض از ۲۸ به ۲۰۰ کالا افزایش یافته است.

پورابراهیمی عنوان کرد: ارز ناشی از صادرات باید به چرخه برگردد اما مشکل صادرکنندگان نرخ تعهدات ارزی است، نه بازگشت ارز؛ نرخ تعهدات ارزی مورد اختلاف است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi