چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

استان فارس نیازمند اجرای پست‌های توزیع و فوق توزیع برق

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: در بحث برق، پست‌های توزیع و فوق توزیع در سطح استان با مشکل مواجه است و بسیاری از شبکه‌های داخلی در شهر شیراز باید نوسازی شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 100328
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶

کرونا :

استان فارس نیازمند اجرای پست‌های توزیع و فوق توزیع برق

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت،  جعفر قادری اظهار کردتاکنون پروژه‌ها و اقدامات قابل‌توجهی در بخش گازرسانی، تأمین آب و برق، حمل و نقل جاده‌ای، حمایت از واحدهای صنعتی و توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی انجام شده و برخی از پروژه‌ها در این بخش‌ها نیز در حال اجراست.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت نفت حدود چهار و نیم میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در استان فارس انجام داده است، گفت: افزون بر این مبلغ که توسط دولت برای توسعه ظرفیت‌ها در نظر گرفته شده، بخش خصوصی نیز در این زمینه نقش تأثیرگذاری داشته است.

این نماینده مجلس توسعه زیرساخت‌های برق، گاز ‌و آب در استان فارس را از دیگر اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم دانست و اضافه کرد: دولت در تلاش است تا تمام نیازهای استان را پوشش دهد، با این حال ضروری است که کارهای جدی‌تری در مسیر توسعه استان انجام شود.

قادری افزود: در استان فارس با مشکلات و محدودیت‌هایی رو به رو هستیم که با گره‌گشایی دولت از این مشکلات می‌توانیم در مسیر توسعه استان گام برداریم.

وی یادآور شد: در بحث برق، پست‌های توزیع و فوق توزیع در سطح استان با مشکل مواجه است و بسیاری از شبکه‌های داخلی در شهر شیراز باید نوسازی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: نیاز است یک پست ۴۰۰ دیگر در شیراز ایجاد شود و همچنین مناطق پیرامونی این کلانشهر به پست‌های ۱۳۲ برای تقویت شبکه برق شیراز تجهیز شوند.

قادری بر ضرورت به سرانجام رساندن پروژه‌های ریلی و آزادراهی در استان فارس تأکید کرد و یادآور شد: سرعت انجام کارها می‌بایست بیشتر شود و توسعه مسیر شرقی و غربی در کنار مسیر شمالی جنوبی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد، همچنین بحث مطالعات خط آهن سریع‌السیر شیراز به سمت اصفهان نیز باید آغاز شود تا در آینده بتوانیم به خط سریع‌السیر تهران_اصفهان وصل شویم.

حذف یارانه و افزایش قیمت حامل های انرژی بررسی شود
دنبال کنید

وی افزود: در حوزه‌های مختلف اقدامات بزرگی توسط دولت سیزدهم در استان فارس انجام شده اما حجم نیازها و مطالبات مردم می‌طلبد تا کار با سرعت بیشتری پیش برود.

قادری در خصوص افزایش تعداد نمایندگان شیراز در مجلس گفت: به استناد قانون اساسی می‌توان هر ۲۰سالی یک بار تعداد نمایندگان را افزایش داد، در حال حاضر امکان افزایش ۴۰نماینده وجود دارد و پیش بینی شده که سه نماینده به استان فارس اضافه شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقع پیش بینی شد که تعداد نماینده‌های فارس با یک نماینده برای شیراز، یک نماینده برای مرودشت و یک نماینده برای لار و گراش و اوز افزایش یابد.

وی افزود: این طرح برای ۶ماه مسکوت ماند و احتمالا به پس از انتخابات کشیده شود و به این دوره از انتخابات نرسد.

او در رابطه با نظام انتخابات تناسبی هم گفت: این مصوبه مجلس هرچند در بار نخست بررسی شورای نگهبان محل ابهام اعضای این شورا بود که برطرف شد اما هیات عالی نظارت بر سیاست های کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را مغایر با برخی بندهای سیاست‌های کلی انتخابات تشخیص داد؛ سرانجام با اصرار نمایندگان بر تصمیم خود این مصوبه راهی مجمع شد؛ در واقع برای اینکه بتوان زودتر قانون انتخابات را به مرحله اجرا درآورد تصمیم بر این شد که بحث نظام انتخابات تناسبی از اصلاح قانون انتخابات جدا شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر قانون انتخابات ابلاغ شده و جدا از آن هم یک طرح دوفوریتی ارائه شده تا پس از بررسی برنامه طرح نظام انتخابات تناسبی به صحن مجلس بیاید و به صورت دوفوریتی در این دوره در حوزه تهران به کار گرفته شود.​/

زیبایی‌ طبیعت، پس از یک روز بارانی در گچساران
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi