چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

کشف تعداد 9 قبضه سلاح از شکارچیان متخلف فسا

به گزارش کرونا از شیراز، محمدی فارسی همچنین از کشف لاشه شکار شده تعداد هفت قطعه پرنده وحشی تیهو و لاشه شکار شده یک قطعه قمری ولاشه شکار شده یک رأس بز کوهی توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فسا خبر داد. وی با بیان اینکه وجود سلاح در مناطق تحت مدیریت ، تهدیدی برای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 100216
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱

کرونا :

کشف تعداد 9 قبضه سلاح از شکارچیان متخلف فسا

به گزارش کرونا از شیراز، محمدی فارسی همچنین از کشف لاشه شکار شده تعداد هفت قطعه پرنده وحشی تیهو و لاشه شکار شده یک قطعه قمری ولاشه شکار شده یک رأس بز کوهی توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فسا خبر داد.

وی با بیان اینکه وجود سلاح در مناطق تحت مدیریت ، تهدیدی برای محیط زیست قلمداد می شود افزود: افزایش حجم سلاح در دست شکارچیان آمار شکار غیرمجاز را افزایش داده است و تحویل سلاح باید محدود شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فسا اضافه کرد: سلاح در دست شکارچی زمینه‌ساز افزایش آمار شکار غیرمجاز گونه‌های جانوری است و باید برای محدود کردن تحویل سلاح و استفاده از آن تدابیری اندیشیده شود.

وی ادامه داد: مشکل اساسی ما در حوزه حفاظت فیزیکی از ناحیه تعداد سلاح‌های نیمه خودکاری است که در سال‌های اخیر با اخذ مجوز در اختیار برخی قرار گرفته است. بعضی از این سلاح‌ها در اختیار عشایر قرار گرفته و قطعا عشایر با محیط زیست و نحوه حفاظت از آن آشنایی دارند اما بعضی در اختیار افرادی گذاشته شده که تقاضای سلاح داشتند، ثبت‌‌نام کرده‌‌اند و سلاح تحویل گرفته‌اند و یا در مواردی هم این سلاح‌ها دست به دست شده است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان فسا خاطر نشان کرد : هم‌اکنون تعداد سلاح‌های مجاز در اختیار شکارچیان خیلی زیاد شده و در یکی دو مقطع هم سلاح‌های غیرمجاز به دلیل سیاستی که وجود داشت، تحویل و پس از اخذ مجوز به صاحبانشان بازگردانده شد. بنابراین حجم سلاح‌های در دست این افراد نسبت به یک دهه قبل افزایش چشمگیری داشته است.

جزئیات قطعی آب در برخی نقاط یاسوج و سی‌سخت
دنبال کنید

انتهای پیام/ن


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi