پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل اوقاف زنجان: برخی تحلیل‌ها و قضاوت‌ها در مورد وقف غیرکارشناسی است

به گزارش کرونا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید کرمی، مدیرکل اوقاف استان زنجان در آئین تجلیل از یاوران و بزرگداشت وقف استان با تاکید بر تلاش اوقاف برای همراهی با مردم اظهار کرد: در این راستا ضمن پیشگیری از تشکیل پرونده کیفی برای افراد، تلاش شد جایگاه موقوفات بر اساس نیات واقفان ارتقا یابد. مدیرکل اوقاف

اختصاصی کرونا

کد خبر : 100069
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴

کرونا :

مدیرکل اوقاف زنجان: برخی تحلیل‌ها و قضاوت‌ها در مورد وقف غیرکارشناسی است

به گزارش کرونا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید کرمی، مدیرکل اوقاف استان زنجان در آئین تجلیل از یاوران و بزرگداشت وقف استان با تاکید بر تلاش اوقاف برای همراهی با مردم اظهار کرد: در این راستا ضمن پیشگیری از تشکیل پرونده کیفی برای افراد، تلاش شد جایگاه موقوفات بر اساس نیات واقفان ارتقا یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت وقف به عنوان یک امر پسندیده افزود: دیگر دستگاه‌ها هم باید با حوزه وقف همکاری بیشتری داشته باشند چرا که ظرفیت بزرگی به شمار می‌رود.
وی با اشاره به مشارکت اوقاف در همه برنامه ملی و مذهبی تصریح کرد: این حوزه در ارائه گزارش معذوریت‌هایی دارد، چرا که بنا ندارد با عکس مراجعه کنندگان خود تبلیغ کند، از این رو بسیاری از خدمات قابل گزارش نیست.

کرمی ماهیت وقف را اقتصادی و مادی دانست و ادامه داد: اوقاف بنا به احساس وظیفه در شورای فرهنگی عضو است در حالیکه این دستگاه اصلا دستگاه فرهنگی نیست و در این حوزه وظیفه‌ای ندارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تاکید بر اینکه همه درآمدهای اوقاف استان در استان هزینه‌ می‌شود، افزود: این درآمدها در خارج از استان مصرفی ندارد و بر اساس نیات واقعیت و دستورالعمل‌های موجود مصرف می‌شود.
وی با بیان اینکه قضاوت‌ها و تحلیل‌های در مورد اوقاف اغلب غیرکارشناسی است، ادامه داد: آشنا نبودن با قوانین و دستورالعمل‌های وقف از دلایل تحلیل‌های غیرکارشناسی است.
کرمی از وقوع تحولات بی‌نظیر در حوزه وقف استان در دو سال آینده خبر داد و گفت: گزارش این تحولات به تدریج ارائه خواهد شد.

ایجاد اشتغال پروژه‌های اقتصادی هفته دولت برای ۱۷۲۶ کهگیلویه و بویراحمدی
دنبال کنید

پایان پیام/۷۳۰۰۴/س


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi