شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار به انتقاد نمایندگان مجلس در سفر به سی سخت پاسخ داد

یاسوج- کرونا نیوز- استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به انتقاد و گلایه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بازدید از مناطق زلزله دنا، گفت: این هیات به عنوان نمایندگان مجلس برای کمک به مردم زلزله زده آمده بودید و نباید در این شرایط بحرانی انتظار پهن کردن فرش قرمز را می داشتید.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 57949
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۶:۵۴

کرونا :

استاندار به انتقاد نمایندگان مجلس در سفر به سی سخت پاسخ داد

به کزارش کرونا نیوز،  پنجم اسفندماه، ۱۴ عضو کمیسیون های عمران، شوراها و بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برای بازدید از شهر زلزله زده سی سخت و آشنایی با مسائل و مشکلات مردم زلزله زده به کهگیلویه ‌و بویراحمد سفر کردند.

اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نسبت به شرکت نکردن حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست جمع بندی انتقاد و گلایه شدید داشتند و اعلام کردند که این موضوع به وزیر کشور منعکس می شود و کلانتری نیز باید پاسخگو باشد.

کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز به این عده پاسخ داد که اینجانب به نیابت از حسین کلانتری در این نشست حضور یافته ام و ایشان همزمان در نشستی در دفتر نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) برای پیگیری برخی امور و مسائل مهم و کلان استان شرکت کرده و در صورت اتمام آن نیز در این نشست حضور خواهد یافت. 

حسین کلانتری روز شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان اظهار داشت: در سفر اعضای کمیسیون عمران به شهر زلزله زده سی سخت، معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به نیابت از بنده همراه آنها بود و امکانات لازم در اختیار انان قرار گرقت.

وی افزود: دولت، سپاه، بسیج، کمیته امداد، ستاد اجرایی امام، بنیاد شهید، حج و زیارت، اوقاف و غیره همه خوش درخشیدند و برای کمک به مردم زلزله زده سی سخت بسیج شدند و کمک ها همچنان ادامه دارد.

معاون استاندار: به بی‌حجاب‌ها در دستگاه‌ها دولتی و خدمات‌رسان کهگیلویه و بویراحمد خدمت ارائه نمی‌شود
دنبال کنید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در همان دقایق اولیه وقوع زلزله سی سخت، ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و همان شب تقسیم وظایف صورت گرفت.

کلانتری عنوان کرد: همان شب نخست اسکان اضطراری زلزله زدگان در دستور کار قرار گرفت و شهر سی سخت به ۹ محور تقسیم شد.

وی تاکید کرد: دستگاه های خدمات رسان به فوریت در مناطق زلزله زده حضور پیدا کردند و آب، برق، گاز وصل شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پس از وقوع زلزله تاکنون حدود ۵ هزار تخته چادر در شهرستان دنا توزیع شده است و روزانه ۱۵ هزار پرس غذای گرم میان زلزله زدگان توزیع می‌شود. 

وی عنوان کرد: کمک ها از ارگان های مختلف قابل تقدیر است و برای نمونه وزارت کار ۲۰ کامیون اقلام مختلف به استان ارسال کرده است.
 
کلانتری بیان کرد: اقلام اهدایی از سوی دستگاه های مختلف با هماهنگی جمعیت هلال احمر، در بین مردم به صورت عادلانه توزیع خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: توجه دولت به زلزله زدگان سی سخت ویژه بوده و در اولین جلسه ۵۰۰ میلیارد تومان برای این شهر زلزله زده در نظر گرفته شده است که بخشی از آن تسهیلات بلاعوض و مابقی نیز تسهیلات بلند مدت خواهد بود.

وی گفت: مهمترین مسئله بحث بازسازی ایمن منازل مردم زلزله زده است و دولت تعیین کرده که باید مردم در مرداد ماه در منازلشان سکونت یابند.

کلانتری تاکید کرد: مقرر شده رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای هر خانه خراب شده، ۱۰ میلیون تومان کمک کند.

وی ادامه داد: ۶ شعبه بنیاد مسکن در سی سخت برای تشکیل پرونده منازل اسیب دیده ایجاد شده و به محض تشکیل پرونده اولین قسط به حساب مردم واریز می شود.

تکیه بر محتوای کتاب های درسی عامل موفقیت دانش آموز یاسوجی در کنکور
دنبال کنید

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند. 

براساس این گزارش ،زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است .این زلزله تلفات جانی نداشته اما ۶۳نفر مجروح برجای گذاشته است.

این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.

 ۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi