پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

چراغ سبز نوبخت در بافت های فرسوده

ساعتی پیش رئیس سازمان برنامه و بودجه از موافقت دولت با اختصاص منابع صندوق توسعه ملی برای نوسازی بافت های فرسوده سراسر کشور خبر داد. این چراغ سبز یکسال پس از تاکید رئیس جمهور و سایر مسولان دولتی مبنی بر تامین وام ارزان برای نوسازی بافت فرسوده، روشن می شود. بورس۲۴ : ساعتی پیش رئیس

اختصاصی کرونا

کد خبر : 45086
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

کرونا :

چراغ سبز نوبخت در بافت های فرسوده

ساعتی پیش رئیس سازمان برنامه و بودجه از موافقت دولت با اختصاص منابع صندوق توسعه ملی برای نوسازی بافت های فرسوده سراسر کشور خبر داد. این چراغ سبز یکسال پس از تاکید رئیس جمهور و سایر مسولان دولتی مبنی بر تامین وام ارزان برای نوسازی بافت فرسوده، روشن می شود.
بورس۲۴ : ساعتی پیش رئیس سازمان برنامه و بودجه از موافقت دولت با اختصاص منابع صندوق توسعه ملی برای نوسازی بافت های فرسوده سراسر کشور خبر داد.

این چراغ سبز یکسال پس از تاکید رئیس جمهور و سایر مسولان دولتی مبنی بر تامین وام ارزان برای نوسازی بافت فرسوده، روشن می شود.

در بافت های فرسوده سراسر کشور مطابق برنامه ملی بازآفرینی شهری قرار بود امسال ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نوسازی شود که از این تعداد حداقل ۱۰ هزار واحد سهم شهر تهران است. اما طی ماه های گذشته، به دلیل عدم همکاری دستگاه های دولتی در واگذاری زمین های خود به سازنده ها و همچنین فراهم نبودن منابع مالی برای پرداخت وام نوسازی، این برنامه جنبه اجرایی به خود نگرفت.

ضعف دولت در نوسازی بافت فرسوده، پاشنه آشیل روحانی به حساب می آید که به نوعی چاشنی نارضایتی از وزیر راه و شهرسازی نیز به شمار می رود.در روزهای اخیر شایعه استعفای عباس آخوندی از وزارت راه و شهرسازی و تصمیم رئیس جمهوری به معرفی سرپرست برای این وزارتخانه مطرح بود.حالا اما توافقنامه صبح امروز وزیر راه و شهرسازی با رئیس سازمان برنامه و بودجه شاید بتواند به عدم تغییر وزارتی در این وزارتخانه منجر شود.

طی ماه های اخیر بانک ها برای پرداخت ۱۰۰ هزار فقره وام ارزان –نرخ سود تک رقمی- برای نوسازی بافت فرسوده به منابع مالی ارزان قیمت نیاز داشتند.قرار است ۲۵۰۰ میلیارد تومان از طرف دولت و صندوق توسعه ملی برای این موضوع اختصاص پیدا کند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi