سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳

روزهای پر ترافیک تئاتر در گچساران و 2 نمایشی که روی صحنه می‌رود

اورنگ نارکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد:از مهرماه تا آذر ۲۰ اثر نمایشی در قالب تئاتر صحنه ای ، خیابانی و نمایشنامه خوانی با موضوعات دفاع مقدس، آسیب‌های اجتماعی، بومی، محلی، سنتی وآیینی به تعداد ۶۵ نوبت اجرای عمومی و جشنواره ای اجرا شده است. وی بیان کرد: این ۲۰ اثر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 103838
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۳۰

کرونا :

روزهای پر ترافیک تئاتر در گچساران و 2 نمایشی که روی صحنه می‌رود

اورنگ نارکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد:از مهرماه تا آذر ۲۰ اثر نمایشی در قالب تئاتر صحنه ای ، خیابانی و نمایشنامه خوانی با موضوعات دفاع مقدس، آسیب‌های اجتماعی، بومی، محلی، سنتی وآیینی به تعداد ۶۵ نوبت اجرای عمومی و جشنواره ای اجرا شده است.

وی بیان کرد: این ۲۰ اثر در اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی معبر و سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی فجر و اجرای عمومی به اجرا در آمده اند که مورد استقبال مخاطبین قرار گرفتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران تصریح کرد: ظرفیت بالای هنرمندان تئاتر در شهرستان نیاز به توجه بیشتر دارد زیرا هنرمندان با تمام کمبودها و مشکلات موجود تلاش می‌کنند چه در عرصه خیابانی و چه در عرصه صحنه‌ای، چراغ تئاتر گچساران روشن بماند.

وی گفت: جشنواره‌های تئاتری محل کشف استعدادها و رقابت سازنده اهالی تئاتر است و با برپایی هر جشنواره شور و شوقی وصف‌ناپذیر به سالن‌ها و تماشاخانه‌ها تزریق می‌شود.

نارکی با اشاره به اینکه عوامل تئاتر دور هم جمع می‌شوند و از فرصت پیش آمده در جهت رشد ظرفیت‌های هنری‌شان بهره می‌برند، بیان کرد: امید می رود با توجه به استقبال مردم هنر دوست گچساران از اجراهای خیابانی – صحنه ای و جشنواره، بتوان در سال‌های آینده جشنواره ها و اجراهای بهتری در این شهرستان اجرا گردد.

وی افزود:تئاترخیابانی جنبه های اموزشی فوق العاده بالایی دارد که می توانیم از این کارکرد به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران ادامه داد: امروزه بسیاری از مفاهیم در کشور ما وجود دارد که می توان به واسطه تئاتر خیابانی به طرح مساله آنها پرداخت.

دلیل بی‌مهری راهداری به بخش سوق کهگیلویه چیست!؟
دنبال کنید

نارکی اضافه کرد: از هفتم تا پانزدهم آذرماه نمایش (نسناس) به نویسندگی و کارگردانی مسلم نارکی از گروه تئاتر سفیرساعت ۶ عصر ونمایش (لولیدن در خواب کسی که هرگز نخوابیده بود) به نویسندگی حسن ذاکری و کارگردانی داوود پارسا از گروه تئاتر پارسا ساعت ۷:۳۰عصر در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی به روی صحنه می روند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران اظهار کرد: همراهی و استقبال مردم شریف و هنردوست گچساران برای تماشاگری و حضور در کنار بازیگران نمایش ها قابل تقدیر است.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi