سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

روزهای پر ترافیک تئاتر در گچساران و 2 نمایشی که روی صحنه می‌رود

اورنگ نارکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد:از مهرماه تا آذر ۲۰ اثر نمایشی در قالب تئاتر صحنه ای ، خیابانی و نمایشنامه خوانی با موضوعات دفاع مقدس، آسیب‌های اجتماعی، بومی، محلی، سنتی وآیینی به تعداد ۶۵ نوبت اجرای عمومی و جشنواره ای اجرا شده است. وی بیان کرد: این ۲۰ اثر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 103838
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۳۰

کرونا :

روزهای پر ترافیک تئاتر در گچساران و 2 نمایشی که روی صحنه می‌رود

اورنگ نارکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد:از مهرماه تا آذر ۲۰ اثر نمایشی در قالب تئاتر صحنه ای ، خیابانی و نمایشنامه خوانی با موضوعات دفاع مقدس، آسیب‌های اجتماعی، بومی، محلی، سنتی وآیینی به تعداد ۶۵ نوبت اجرای عمومی و جشنواره ای اجرا شده است.

وی بیان کرد: این ۲۰ اثر در اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی معبر و سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی فجر و اجرای عمومی به اجرا در آمده اند که مورد استقبال مخاطبین قرار گرفتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران تصریح کرد: ظرفیت بالای هنرمندان تئاتر در شهرستان نیاز به توجه بیشتر دارد زیرا هنرمندان با تمام کمبودها و مشکلات موجود تلاش می‌کنند چه در عرصه خیابانی و چه در عرصه صحنه‌ای، چراغ تئاتر گچساران روشن بماند.

وی گفت: جشنواره‌های تئاتری محل کشف استعدادها و رقابت سازنده اهالی تئاتر است و با برپایی هر جشنواره شور و شوقی وصف‌ناپذیر به سالن‌ها و تماشاخانه‌ها تزریق می‌شود.

نارکی با اشاره به اینکه عوامل تئاتر دور هم جمع می‌شوند و از فرصت پیش آمده در جهت رشد ظرفیت‌های هنری‌شان بهره می‌برند، بیان کرد: امید می رود با توجه به استقبال مردم هنر دوست گچساران از اجراهای خیابانی – صحنه ای و جشنواره، بتوان در سال‌های آینده جشنواره ها و اجراهای بهتری در این شهرستان اجرا گردد.

وی افزود:تئاترخیابانی جنبه های اموزشی فوق العاده بالایی دارد که می توانیم از این کارکرد به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران ادامه داد: امروزه بسیاری از مفاهیم در کشور ما وجود دارد که می توان به واسطه تئاتر خیابانی به طرح مساله آنها پرداخت.

بازی آقای مدیرکل با معدن فسفات چرام/ روز از نو روزی از نو
دنبال کنید

نارکی اضافه کرد: از هفتم تا پانزدهم آذرماه نمایش (نسناس) به نویسندگی و کارگردانی مسلم نارکی از گروه تئاتر سفیرساعت ۶ عصر ونمایش (لولیدن در خواب کسی که هرگز نخوابیده بود) به نویسندگی حسن ذاکری و کارگردانی داوود پارسا از گروه تئاتر پارسا ساعت ۷:۳۰عصر در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی به روی صحنه می روند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران اظهار کرد: همراهی و استقبال مردم شریف و هنردوست گچساران برای تماشاگری و حضور در کنار بازیگران نمایش ها قابل تقدیر است.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi