یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

نکات مهم خرید انواع پلاستیک

نکات مهم خرید انواع پلاستیک پلاستیک نقش بسیار عمده‌ای در زندگی مدرن جوامع بشری دارد؛ از این ماده و فراورده‌های متنوع آن در صنایع مختلف به خصوص صنعت بسته بندی به طرز گسترده‌ای استفاده می‌شود. می‌توان گفت تقریبا ماده اصلی تشکیل دهنده بسیاری از ظروف بسته بندی از جنس پلاستیک یا یکی از فراورده‌های پلاستیکی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 99683
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۴:۱۰

کرونا :

نکات مهم خرید انواع پلاستیک

نکات مهم خرید انواع پلاستیک

پلاستیک نقش بسیار عمده‌ای در زندگی مدرن جوامع بشری دارد؛ از این ماده و فراورده‌های متنوع آن در صنایع مختلف به خصوص صنعت بسته بندی به طرز گسترده‌ای استفاده می‌شود. می‌توان گفت تقریبا ماده اصلی تشکیل دهنده بسیاری از ظروف بسته بندی از جنس پلاستیک یا یکی از فراورده‌های پلاستیکی است.

بسته بندی‌هایی که از جنس پلاستیک هستند با نام پلاستیک بسته بندی یا نایلون بسته بندی شناخته می‌شوند. به علت وجود تنوع بسیار زیاد در پلاستیک‌های بسته بندی، برای خرید نوع مناسب این متریال‌های بسته بندی همواره باید به برخی نکات مهم توجه کنید. در ادامه این مطلب برخی از مهم‌ترین نکاتی که در خرید پلاستیک بسته بندی و انواع آن باید به آن‌ها توجه کنید را معرفی خواهیم کرد.

نکات مهم خرید انواع پلاستیک 4

توجه به نوع پلاستیک بسته بندی

همان گونه که گفته شد، پلاستیک‌های بسته بندی بر اساس خصوصیات ساختاری در انواع مختلفی تولید شده و هر کدام استفاده‌های خاص خود را دارند. شما قبل از خرید پلاستیک بسته بندی باید به نوع محصولات بسته بندی توجه کنید.

برای نمونه فیلم استرچ مواد غذایی یا همان پلاستیک بسته بندی غذایی برای بسته بندی هر یک از محصولات و اقلام غذایی آماده و نیمه آماده بسیار مناسب است، زیر این نوع فیلم دارای برخی خصوصیات همچون سطح بهداشت بالا، مقاومت در برابر عوامل محیطی، حفظ طراوت و شادابی مواد غذایی و مواردی از این قبیل است.

البته نایلون‌های استرچ در انواع مختلفی تولید شده و هر کدام کارایی خاص خود را دارد. پلاستیک‌های بسته بندی در حالت کلی در انواع زیر تولید و به بازار عرضه می‌شوند:

  • پلاستیک بسته بندی شیرینگ
  • پلاستیک بسته بندی استرچ
  • پلاستیک بسته بندی سلفون

پلاستیک بسته بندی شیرینگ و ویژگی‌های آن

نایلون‌های بسته بندی که بر اساس تکنولوژی شیرینگ تولید می‌شوند، همواره مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت و گرما دارند. این دسته از پلاستیک‌های بسته بندی با عنوان عایق حرارتی شناخته شده و برای بسته بندی محصولات صنعتی بسیار مناسب هستند. از مهم‌ترین خصوصیات نایلون‌های شیرینگ می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • مقاوم در برابر ضربه
  • سختی نسبتا کم
  • منعطف و شکل‌پذیر
  • مقاوم در برابر نفوذ رطوبت و حرارت
  • مقاومت از محتویات محصول در برابر نور خورشید
  • خاصیت چربی‌گریز
روایت شاهدان عینی از حادثه مسجد حاج عباس شیراز؛ ورود دستگاه قضایی
دنبال کنید

استفاده از بسته بندی‌های شیرینگ در محصولات منجر به افزایش زیبایی ظاهری و جذابیت ظرف محصول می‌شود.

پلاستیک بسته بندی استرچ و ویژگی‌های آن

استرچ‌های بسته بندی در اصل نوعی پلاستیک با ظاهر شفاف و درخشنده هستند. این نوع پلاستیک‌های بسته بندی از ویژگی‌هایی چون کشسانی بالا، چسبندگی و مقاومت مطلوب بهره برده و به همین دلیل در بسته بندی ثانویه یا نهایی محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر به بسته بندی برخی لوازم بزرگ همچون لوازم خانگی، جعبه‌ها و کارتن‌های بزرگ دقت کنید متوجه حضور پررنگ پلاستیک بسته بندی استرچ خواهید شد. البته همان گونه که اشاره شد، استرچ‌های بسته بندی انواع مختلفی دارند که پرکاربردترین آن‌ها استرچ غذایی است. چنانچه قصد دارید با یک متریال باکیفیت محصولات غذایی خود را بسته بندی کنید پیشنهاد می‌کنیم حتما نایلون بسته بندی استرچ را از تولیدی‌های بزرگی چون نادی پلاستیک تهیه کنید.

نکات مهم خرید انواع پلاستیک 5

پلاستیک بسته بندی سلفون

نوع دیگری از پلاستیک‌های بسته بندی، سلفون نام دارند. سلفون‌ها اغلب در بسته بندی محصولات غیر صنعتی همچون آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، خشکبار و… استفاده می‌شوند. سلفون غذایی پرکاربردترین نوع پلاستیک بسته بندی سلفون در کل دنیا است. قطعا سلفون‌های غذایی بهترین متریال برای بسته بندی کاملا بهداشتی محصولات غذایی هستند.

سلفون‌های بسته بندی دیگری هم وجود دارند که برای بسته بندی حرفه‌ای برخی از محصولات صنعتی به کار می‌روند؛ به این نوع سلفون‌ها، سلفون تر می‌گویند. سلفون‌های ترس با استفاده از مواد اولیه‌ای چون OPP و CPP تولید می‌شوند.

میزان کشسانی و مقاومت پلاستیک بسته بندی

یکی از مهم‌ترین نکات که بسیاری از افراد به هنگام خرید پلاستیک بسته بندی به آن‌ بی‌توجه هستند، میزان استحکام و کشسانی پلاستیک است. اگر شما می‌خواهید محصولاتی با سایزهای مختلف را بسته بندی کنید، باید پلاستیک بسته بندی را انتخاب کنید که خاصیت شکل‌پذیری و مقاومت بالایی را داشته باشد.

ظرفیتهای مختلف کهگیلویه وبویراحمدنیازمند شکوفایی و توجه بیشتر است
دنبال کنید

نایلون‌های بسته بندی استرچ غالبا خاصیت کشسانی و مقاومت بالایی داشته و برای بسته بندی محصولات با ابعاد مختلف مناسب هستند. البته برخی از نایلون‌های شیرینگ تولید شده در شرکت‌های معتبر همچون نادی پلاستیک چنین خصوصیاتی دارند.

هدف بسته بندی: مهم‌ترین فاکتور در انتخاب پلاستیک بسته بندی

قبل از اقدام به خرید پلاستیک بسته بندی ابتدا باید هدف از بسته بندی محصولات خود را مشخص کنید. برای نمونه اگر هدف اصلی شما از بسته بندی محصولات، افزایش زیبایی ظاهری آن‌ها است باید از پلاستیک‌ها بسته بندی شیرینگ استفاده کنید. به بیانی ساده‌تر هر پلاستیک بسته بندی که ظاهر شفاف و براقی دارد برای بسته بندی‌های تزیینی مناسب است.

توجه به نوع دستگاه بسته بندی

دستگاه‌های بسته بندی انواع مختلفی دارند، هر یک از این دستگاه‌ها برای پلاستیک‌های بسته بندی خاصی مناسب هستند. برای نمونه دستگاه‌های بسته بندی شیرینگ قابلیت بسته بندی محصولات با استفاده از نایلون شیرینگ را دارند. به همین ترتیب به هنگام انتخاب پلاستیک بسته بندی حتما به نوع دستگاه بسته بندی خود توجه داشته باشید.

میزان بودجه

آخرین فاکتوری که در هنگام خرید پلاستیک بسته بندی باید آن را در نظر داشته باشید، میزان بودجه در دسترس است. شما می‌توانید پلاستیک بسته بندی مورد نظر خود را بر اساس درجه کیفی که مد نظر دارید به شرت تولیدی سفارش دهید تا بتوانید بر اساس بودجه خود متریال مناسب برای بسته بندی محصولات خود را خریداری کنید.

سخن پایانی

پلاستیک‌های بسته بندی انواع مختلفی داشته و هر یک از ویژگی‌‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند. به هنگام انتخاب این متریال‌های بسته بندی باید به مواردی همچون خاصیت کشسانی پلاستیک، میزان مقاومت، سایز محصولات، نوع دستگاه بسته بندی و مواردی از این قبیل توجه داشته باشید. اگر قصد دارید پلاستیک بسته بندی مورد نظر خود را به صورت سفارشی تهیه کنید می‌توانید با کارشناسان ما در شرکت نادی پک تماس حاصل فرمایید تا شما را در این مسیر به صورت کامل راهنمایی کنند.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi