چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

اختیارات پارلمان های محلی باید افزایش پیدا کند/در مجلس یازدهم جایگاه شورای عالی استان ها ارتقا پیدا کرد

نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس گفت: در ادوار گذشته توجه آنچنانی به شورای عالی استان ها نمی شد اما در مجلس فعلی اینچنین نیست و جایگاه شورای عالی استان ها ارتقا پیدا کرده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 97936
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

کرونا :

اختیارات پارلمان های محلی باید افزایش پیدا کند/در مجلس یازدهم جایگاه شورای عالی استان ها ارتقا پیدا کرد

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، عصر امروز نشست شهرداران و اعضای شوراهای شهر استان قزوین با فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی برگزار شد در این نشست نیز روح اله متفکر آزاد نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو، لطف اله سیاهکلی نماینده قزوین و آبیک و همچنین سمیه رفیعی نماینده تهران، ری و شمیرانات هم حضور داشتند.

فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین و آبیک در این نشست اظهار کرد: اختیارات پارلمان های محلی باید افزایش پیدا کند تا در موضوعات مختلف به مجلس شورای اسلامی کمک کنند و معتقدم باید پارلمان های محلی در راستای خدمات بیش تر در شهرها اختیاراتشان افزایش پیدا کند.

وی افزود: اگر قانون جامع مدیریت شهری تصویب شود این موضوع می تواند به مجلس کمک کند و زمینه مشارکت مردم در تصمیم گیری ها را نیز افزایش می دهد.

نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس گفت: در ادوار گذشته توجه آنچنانی به شورای عالی استان ها نمی شد اما در مجلس فعلی اینچنین نیست و جایگاه شورای عالی استان ها ارتقا پیدا کرده است؛ ناگفته نماند که شوراها و شهرداران باید نظرات و پیشنهادات خود در در اختیار ما بگذارند تا بتوانیم در تصمیم گیری ها از آنها استفاده کنیم.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: شوراها و شهرداری ها نمود مردمی سازی دولت هستند و ما نیز به دنبال این هستیم که اختیارات دولت را کاهش دهیم تا کارها در اختیار پارلمان ها محلی و مردم بیفتد که با این اتفاق مردم سالاری دینی تماما معنا می شود.

آبرسانی به ۶۴ روستای خلخال و کوثر در انتظار اختصاص اعتبار
دنبال کنید

وی خطاب به اعضای شوراهای شهر و شهرداران گفت: در قانون جوانی جمعیت وظایفی همچون تامین زمین رایگان و … برعهده شما قرار گرفته است و این یک نوع جهاد به حساب می آید لذا می توانید با دستگاه های دیگری نظیر منابع طبیعی و … تعامل داشته باشید تا این موضوع محقق شود. با ابرچالش جمعیت روبه رو هستیم که اگر این کارها را انجام ندهیم اتفاقات ناگواری رقم خواهد خورد؛ بنابراین انتظار می رود نهایت همکاری را برای تامین سالن های عقد و عروسی که متعلق به شهرداری هستند داشته باشید و آنها را به صورت نیم بها یا رایگان در اختیار زوج های جوان قرار دهید.

محمدبیگی عنوان کرد: در لایحه برنامه هفتم توسعه به مدیریت شهری، کارگران و بازنشستگان به خوبی پرداخته نشده است اما این اشکالات در کمیسیون تلفیق برنامه در حال برطرف شدن است.

باید تصدی گری دولت در امورات مختلف کاهش پیدا کند

همچنین در این نشست لطف اله سیاهکلی دیگر نماینده مردم قزوین و آبیک گفت: تلاش ما بر این است که قانون جامع مدیریت شهری به سرانجام برسد چرا که این قانون نجات بخش است.

وی افزود: باید تصدی گری دولت در امورات مختلف کاهش پیدا کند و به سمت این برویم که اختیارات را در خدمت پارلمان های محلی قرار دهیم و به نوعی مدیریت های مختلف در اختیار مردم قرار گیرد؛ البته این موضوع باید به صورت تخصصی انجام شود چرا که شوراها باید افراد متخصص باشند و این مجموعه نیازی به افرادی سیاسی ندارد.

مجلس یازدهم انقلابی عمل کرد

روح اله متفکر آزاد نیز در این نشست اظهار کرد: شورای های عالی استان ها می توانند به صورت مستقیم لایحه به مجلس ارائه دهند چرا که با انتخابات برگزیده شدند و قانون گذار این را با عقلانیت تدوین کرد اما قوه قضائیه اگر بخواهد لایحه ای را به مجلس ارائه کند باید آن را از طریق دولت به قوه مقننه ارسال کند.

غافلگیری مسافران مازندران با برف بهاری/ اسکان موقت مهمانان
دنبال کنید

وی افزود: مجلس یازدهم به لحاظ تقنینی، نظارتی و سبک زندگی انقلابی عمل کرد و عقلانیت را به رخ کشاند.مجلس طرح ها و لوایح را اولویت دار بررسی کرد اگر بخواهیم مثال بزنیم می توانیم به تصویب قانون مالیات بر خانه های خالی، جهش تولید مسکن و جوانی جمعیت و اقدام راهبردی در مقابله با تحریم و …  اشاره کنیم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi