شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد: دلسوزی‌های بی‌جا باعث انحراف در تسهیلات شد

به گزارش کرونا از یاسوج، سید علی‌ ملک‌حسینی در نشست گفت‌‌وگوی دولت و بخش خصوصی با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران استان زحمات زیادی به خصوص در سفر رئیس جمهور به استان کشیدند و فضای امید آفرینی که در استان ایجاد شده بود نتیجه زحمت قشری است که بدون منت در حال انجام وظیفه هستند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 97016
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۴:۰۸

کرونا :

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد: دلسوزی‌های بی‌جا باعث انحراف در تسهیلات شد

به گزارش کرونا از یاسوج، سید علی‌ ملک‌حسینی در نشست گفت‌‌وگوی دولت و بخش خصوصی با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران استان زحمات زیادی به خصوص در سفر رئیس جمهور به استان کشیدند و فضای امید آفرینی که در استان ایجاد شده بود نتیجه زحمت قشری است که بدون منت در حال انجام وظیفه هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه این استان سال ۵۶ به استان تبدیل شد، افزود: به لحاظ زیرساختی با همه استان‌های کشور متفاوت هستیم و به جایگاهی که باید می‌رسیدیم نرسیدیم.

وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در همه حوزه‌ها وجود دارد اینکه قوانینی که در تهران برای استان‌های با قدمت چند هزار ساله اجرا می‌شود را برای کهگیلویه و بویراحمدی وضع می‌کنند که تنها چهار دهه از استان شدن آن می‌گذرد.

این مسوول قضایی با اشاره به اینکه باید شرایط کنونی را مدیریت کنیم عنوان کرد: قرار نیست در چهارچوب قوانین و آیین نامه‌ها بمانیم البته منظورم این نیست که از قوانین خارج شویم اما باید از این حالت انفعال بیرون بیاییم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امنیت اجتماعی در استان یه امنیت اقتصادی گره خورده گفت: بهترین مردم ایران در این استان زندگی می‌کنند اما بالاترین جمعیت کیفری مربوط به این استان است.

ملک‌حسینی ادامه داد: متناسب با همین بودجه‌هایی کمی که برای استان در نظر گرفته می‌شود تغییر ایجاد کنید، متاسفانه چهره‌های شهرهای ما نسبت به ۱۰ سال پیش تغییری نکرده و به این دلیل است که از همین اعتبارات اندک هم به خوبی استفاده نکردیم.

ورود افراد مختلف به سی سخت شیوع کرونا را در پی دارد
دنبال کنید

 ملک‌حسینی ادامه داد: دستگاه قضایی طی ۴ سال گذشته تلاش کرد مدیران را مورد حمایت قرار دهد بنابراین ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها را دیدیم و اجازه ندادیم آبروی هیچ مدیری خدشه‌دار شود.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دلسوزی بیجا موجب انحراف تسهیلات شده که مشکل بزرگی برای استان است عنوان کرد: می‌توانم چند طرح مثال بزنم که هیچ پیشرفتی نداشته‌اند و سوری بودند اما توسط بانک تایید شدند که انحراف تسهیلات مشکلاتی ایجاد کرده است.

این مسوول عنوان کرد: طرح‌هایی هم در استان هستند که ۹۰ درصد پیشرفت داشتند و سرمایه‌گذار در ادامه راه با تحریم‌ها مواجه شده در این شرایط سخت اقساط بانک‌ها خم سرازیر می‌شود که از بانک‌ها می‌خواهم نگاه جزیره‌ای را کنار بگذارند چرا که فردا باید پاسخگو اعمال خود در آن دنیا باشند.

این مسوول بانک‌ها را بر نظارت بیشتر بر طرح‌ها تاکید کرد و گفت: اهلیت سرمایه‌گذار را بسنجید سپس تسهیلات پرداخت کنید، برخی افراد که فاقد اهلیت بودند تسهیلات دریافت کردند و زن و فرزند و مردم و همه ما را گرفتار کردند.

وی در خصوص اینکه بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به افراد خاصی تحت فشار قرار می‌گیرند، گفت: این دلسوزی‌های بی‌جا را حتی اگر به شما فشار بیاورند کنار بگذارید و کار خودتان را انجام دهید.

 ملک‌حسینی با اشاره به ظرفیت پیگیری طرح‌ها در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گفت: از بانک‌ها خواستیم طرح‌هایی را که انحراف تسهیلات داشتند را مشخص کنند که برای وصول مطالبات طرح‌هایی که انحراف تسهیلات داشتند بانک‌ها را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پلیس اماکن در گشت‌های سازمان صمت پای کار باشد.

غبارروبی گلزار شهیدان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ در بهمئی
دنبال کنید

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi