شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مرگ مادران باردار در یاسوج و ضربه‌ای سنگین به طرح فرزندآوری

به گزارش کرونا از یاسوج؛ در چند وقت اخیر خبر دردناکی که در استان کهگیلویه و بویراحمد موجب تاثر و تالم خاطر مردم شد و شاهد بیان مواضع مختلفی از سوی برخی مسئولان دستگاه‌ها از جمله دادگستری بودیم مرگ مادران باردار در بیمارستان امام سجاد یاسوج بود. بی‌گمان یکی از شاخص‌های توسعه در هر کشور

اختصاصی کرونا

کد خبر : 97013
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۴:۰۷

کرونا :

مرگ مادران باردار در یاسوج و ضربه‌ای سنگین به طرح فرزندآوری

به گزارش کرونا از یاسوج؛ در چند وقت اخیر خبر دردناکی که در استان کهگیلویه و بویراحمد موجب تاثر و تالم خاطر مردم شد و شاهد بیان مواضع مختلفی از سوی برخی مسئولان دستگاه‌ها از جمله دادگستری بودیم مرگ مادران باردار در بیمارستان امام سجاد یاسوج بود.

بی‌گمان یکی از شاخص‌های توسعه در هر کشور و استانی توسعه یافتگی در حوزه بهداشت و درمان است چرا که اگر جامعه‌ای در این دو حوزه نتواند با نیاز روز جامعه حرکت کند همچنان در عقب ماندگی و محرومیت به سر خواهد برد و نمی‌توان انتظار داشت بدون توسعه یافتگی در این دو زمینه و تامین سلامت و بهداشت مردم جامعه‌ای شاداب و چالاک و پویا داشت.

تناقض جلوگیری از کاهش جمعیت با مرگ مادران باردار در یاسوج

مهم‌تر در روزگاری که کشور با وضعیت فعلی به سمت پیری و کاهش جمعیت پیش می‌رود و خطر بزرگی کشور را تهدید می‌کند خبرهایی مانند فوت مادران باردار ضربه سنگینی به طرح فرزندآوری وارد می‌کند که به خودی خود چنین مشکلی باعث می‌شود تا مادران امروزی ترس و هراس زیادی برای فرزندآوری داشته باشند.

مرگ مادران باردار در یاسوج و ضربه‌ای سنگین به طرح فرزندآوری 4

به خصوص زوجین جوان که در روزگار فعلی نمی‌توان تاب‌آوری آنها را در مواجهه با مشکلات با مادران گذشته که در کوران کار و زندگی آب دیده شده بودند مقایسه کرد.

اما در استان کهگیلویه و بویراحمد آنگونه که در طول سالیان اخیر مشاهده می‌کنیم سیاسی کاری و جناح بازی و خط بازی بر بسیاری از دستگاه‌ها از جمله بر دانشگاه علوم پزشکی سایه افکنده که در طول همین یکی دو سال اخیر چنین سایه سیاهی برای همگان قابل مشاهده است.

دستگاهی که می‌بایست کار تخصصی خود را انجام دهد در بازی سیاسیون و نمایندگان مجلس و برخی مسئولان از وظیفه ذاتی خود عدول کرده و از ریل اصلی یعنی توجه صرف به حوزه بهداشت و درمان خارج شده است و همین موجب شده تا شاهد نظارت‌های ضعیفی در حوزه بهداشتی و درمانی باشیم.

تعداد چاه های آب استان ۸.۵ درصد افزایش پیدا کرده است
دنبال کنید

عمق مساله با ورود دادستانی به موضوع

**در همین خصوص حامد رهبر معاون پیشگیری از وقوع جرم و پیگیری حقوق عامه دادسرای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: پس از انتشار خبری مبنی بر فوت مادران باردار در بیمارستان امام سجاد (ع) شهر یاسوج با دستور دادستان مرکز استان، معاونت پیگیری حقوق عامه به این موضوع ورود و ضمن صدور دستورات لازم، تحقیقات اولیه را شروع کرده است.

رهبر گفت: علیرغم ارائه توضیحات از سوی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، پس از انجام استعلامات و بررسی تخصصی موضوع و اظهار نظر کارشناسان پزشکی قانونی، چنانچه تقصیر یا قصوری متوجه شخص یا اشخاص معین باشد، برخورد قانونی لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.

معاون پیشگیری از وقوع جرم و پیگیری حقوق عامه دادسرای مرکز استان در ادامه توضیح داد: شکایت یکی از اولیاء دم به دادسرا ارسال شده که در شعبه ویژه ثبت و در حال انجام تحقیقات است و در صورت احراز هر گونه سهل انگاری، اطلاع رسانی به مردم انجام خواهد شد.

**عاطفه‌السادات مدبرنژاد هم در خصوص حواشی اخیر پیرامون بیمارستان امام سجاد و مرگ دو مادر باردار در این بیمارستان گفت: هفته گذشته از بخش‌های این بیمارستان بازدید و با بیماران و مراجعین در جهت دغدغه‌ای که در حوزه زنان داشتیم گفت‌‌‌وگو کردم، بخش زایشگاه بیمارستان امکانات خوبی دارد اما مادر بارداری که به بیمارستان مراجعه می‌کند در کنار حفظ سلامت جسمی به آرامش روحی و روانی نیاز دارد.

مرگ مادران باردار در یاسوج و ضربه‌ای سنگین به طرح فرزندآوری 5

خانم مدیرکل هم از مشکلات عدیده بیمارستانی می‌گوید

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: در گفت‌وگو با مردم و مراجعین آنها به کمبود پرسنل بیمارستان و بخش زایشگاه اشاره داشتند که ضمن قدردانی از تلاش‌های همه پرسنل این بیمارستان خدمات‌دهی این بیمارستان می‌تواند خیلی بهتر شود و لازم است مسوولان دانشگاه و بیمارستان تلاش کنند تا کم و کاستی‌های بیمارستان در همه بخش‌ها رفع شود.

ثبت نام نهایی ۱۰ نفر کاندید انتخابات دوازدهمین دوره مجلس در گچساران و باشت
دنبال کنید

وی با بیان اینکه، شرایط مادر باردار باید در نظر گرفته شود و هر رفتار غیرمسوولانه نسبت به مادر باردار می‌تواند تبعات زیادی داشته باشد، گفت: پزشک متخصص زنان و زایمان ۲۴ ساعته در بیمارستان حضور دارد؛ اما لازم است در تشخیص به موقع مشکل بیمار دقت لازم به خرج داده شود چرا که جان یک فرد چیزی نیست که راحت از کنار آن عبور کنیم.

این مسوول با تاکید بر اینکه شرایط بیمارستان امام سجاد می‌تواند بهتر باشد، افزود: بخش زایشگاه امکانات خوبی دارد، ولی مشکل اساسی کمبود پرسنل در بخش زایمان است، زنانی که برای زایمان مراجعه می کنند، نیاز به حضور ماما و پرستاری دارند که با شرایط روحی و روانی بیمار آشنایی داشته باشد و بتواند در حین زایمان به سلامت و کاهش استرس و نگرانی مادر کمک کند.

وی بیان کرد: زحمات مسوولان و پرسنل بیمارستان امام سجاد قابل تقدیر است، اما لازم است از پذیرش تا خدمات دهی بصورت ویژه ای با بانوان برخورد شود و حساسیت بانوان در حین پذیرش و خدمات دهی درنظر گرفته شود.

مدبرنژاد در خصوص مراقبت های بعد از زایمان گفت: با زنان بستری در این بخش نیز گفت و گو شد و زنان رضایت داشتند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بیان کرد: یکی از مشکلات بخش زنان نبود سیستم سرمایشی است که می‌طلبد که این مشکل رفع شود.

وی گفت: برخی از زنان در خصوص پاکیزگی بخش های زنان و نگرانی برای ایجاد عفونت های زنانه گلایه داشتند که لازم است ضدعفونی و استریل بودن محیط بیمارستانی بخصوص در بخش زنان بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi