جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

خسارت به کشاورزان در پی قطع بدون برنامه برق در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج، هفتاد و یکمین نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی امروز در حالی برگزار شد که قطع بدون اطلاع برق موجب خسارت زیادی به کشاورزان شده بود و همین موضوع نیز در دستور کار نشست قرار گرفت.  در ابتدا حسینی نماینده بخش خصوصی از قطع بدون اطلاع برق انتقاد کرد و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 96995
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

کرونا :

خسارت به کشاورزان در پی قطع بدون برنامه برق در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج، هفتاد و یکمین نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی امروز در حالی برگزار شد که قطع بدون اطلاع برق موجب خسارت زیادی به کشاورزان شده بود و همین موضوع نیز در دستور کار نشست قرار گرفت.

 در ابتدا حسینی نماینده بخش خصوصی از قطع بدون اطلاع برق انتقاد کرد و گفت: قطعی برق باعث خسارت زیادی به ایستگاه‌های پمپاژ، تجهیزات و محصولات کشاورزی وارد کرده است.

خسارت به کشاورزان در پی قطع بدون برنامه برق در کهگیلویه و بویراحمد 6

 

 این نماینده بخش خصوصی عنوان کرد: ماهانه بیش از ۵۰۰ هزار تومان هزینه برق پرداخت می‌کنیم که خسارت قطعی برق هم به آن اضافه شده است.

در ادامه قبادی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج افزود: قطع برق با برنامه برای واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی روزهای شنبه اعلام شد اما قطع برق در روزهای سه‌شنبه که بدون اطلاع صورت می‌گیرد باعث گلایه کشاورزان و واحدهای صنعتی شده است.

  رئیس اتاق بازرگانی یاسوج ادامه داد: هر قطعی برق خسارتی معادل ۱۰ میلیون تومان به واحدهای کشاورزی وارد می‌کند مگر یک واحد کشاورزی چقدر درآمد دارد که هفته‌ای ۱۰ میلیون تومان ضرر ببیند و دچار خسارت شود.

برق واحدهای صنعتی و کشاورزی دو روز در هفته قطع می‌شود

 نماینده شرکت توزیع نیروی برق هم در پاسخ به انتقادات مطرح شده با بیان اینکه میان تولید و مصرف برق ناترازی وجود داره گفت: قطعی برق از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور مصوب شد که هفته یک بار برق واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی و بخش کشاورزی قطع شود.

خسارت به کشاورزان در پی قطع بدون برنامه برق در کهگیلویه و بویراحمد 7

 

وی بیان کرد: از دو هفته پیش به دلیل گرمای هوا و افزایش مصرف برق تعداد روزهای قطعی برق واحد به دو روز افزایش یافت و علاوه بر روزهای شنبه، روزهای سه‌شنبه نیز برق بخش کشاورزی و صنعت قطع می‌شود که سیاست کشور است و ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

جریمه 102 هزار تومانی بوته کنی گیاه دارویی/ ۱۰ هزار بوته گیاه بن سرخ در باشت کشف شد
دنبال کنید

 صحبت‌های نماینده شرکت توزیع نیروی برق با واکنش معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد مواجه شد تا احسان عسکری از عدم اطلاع‌رسانی شرکت برق برای قطعی روزهای سه‌شنبه انتقاد کرد و گفت: شرکت توزیع نیروی برق این مورد را حتماً باید به حوزه اقتصادی استانداری اطلاع می‌دادید.

 وی با بیان اینکه کمبود برق نتیجه سهل انگاری‌های گذشته است، گفت: در دولت قبل هیچ‌گونه که اجازه ساخت نیروگاه برق داده نشد.

عسکری ادامه داد: کمبود برق در کهگیلویه و بویراحمد به شرکت برق منطقه‌ای بازمی‌گردد و چون در استان مستقر نیست هم بی‌خیال این وضع استان است.

خسارت به کشاورزان در پی قطع بدون برنامه برق در کهگیلویه و بویراحمد 8

 

 وی از تولید ۱۷۶ مگاوات نیروگاه از طریق سد چم‌شیر خبر داد و گفت: ۵۰ مگاوات آن وارد مدار شده و سایر برق تولید مهر ماه وارد مدار می‌شود.

آرش مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هم با اشاره به اینکه سد چم‌شیر کمک بزرگی برای تولید نیروی برق به استان کرد، افزود: اگر سد چم شیر نبود شاید خاموشی‌ها در بخش صنعت به سه روز در هفته می‌رسید.

نیروگاه‌های سد چم شیر به کمک تولید برق استان آمدند

 وی با بیان اینکه واحدهای نیروگاه برق دنا فعال شده عنوان کرد: با دو نیروگاه دیگر برق سد چم‌شیر که مهرماه وارد مدار می‌شوند کهگیلویه و بویراحمد تابستان سال آینده هیچ‌گونه کمبود برقی نخواهد داشت.

 همچنین معتمدی رئیس جهاد کشاورزی گفت: یک ساعت قطعی برق در مرغداری‌ها و شیلات باعث می‌شود کل محصول از بین برود لذا افزایش روزهای خاموشی نیازمند اطلاع‌رسانی اداره برق به تولید کننده کشاورزی بود تا متحمل ضرر و زیان نشود

زاکانی: ساماندهی وضعیت اقتصادی اولویت دولت سیزدهم خواهد بود
دنبال کنید

وی ادامه داد: در همه پروژه‌های کلان باغبانی اکثر الکتروپمپاژ‌ها به دلیل نوسانات برق از بین رفته اما شرکت برق استان حاضر نیست مسیر برق را تقویت کند.

خسارت به کشاورزان در پی قطع بدون برنامه برق در کهگیلویه و بویراحمد 9

 

 در ادامه نیز امین منوچهری عضو اتاق بازرگانی قطعی برق در حوزه کشاورزی را یک فاجعه دانست و عنوان کرد دو روز در هفته قطعی برق برای بخش تولید یک فاجعه است.

در پایان نیز معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا زمانی که مشکل قطعی برق رفع شود هر دو هفته یک بار جلسه برگزار می‌کنیم تا مشکلات رفع شود.

وی عنوان کرد در تلاش هستیم که ایستگاه تولید برق پادوک وارد مدار شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi