یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تمهیدات راهداری کهگیلویه و بویراحمد برای مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی

به گزارش کرونا از یاسوج، عابد محمدی در جمع خبرنگاران به تمهیدات راهداری برای ایام اربعین اشاره و اظهار داشت: طرح سفرهای اربعین همزمان در سراسر کشور از ۲۷ مرداد ماه آغاز و تا ۲۵ شهریور به مدت یک ماه ادامه دارد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 96748
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰

کرونا :

تمهیدات راهداری کهگیلویه و بویراحمد برای مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی

به گزارش کرونا از یاسوج، عابد محمدی در جمع خبرنگاران به تمهیدات راهداری برای ایام اربعین اشاره و اظهار داشت: طرح سفرهای اربعین همزمان در سراسر کشور از ۲۷ مرداد ماه آغاز و تا ۲۵ شهریور به مدت یک ماه ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به اینکه این اداره‌کل در ستاد اربعین استان به عنوان رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت تعیین شد لذا برای تعیین اتوبوس و ناوگان حمل و نقل جهت اعزام زوار به مرز شلمچه جلساتی تشکیل دادیم.

وی با بیان اینکه همه تمهیدات لازم جهت تهیه اتوبوس زائران پیاده‌روی اربعین در نظر گرفته شده گفت: ۵۲ دستگاه اتوبوس در بازده زمانی ۳۰ روزه مسافران را به مرز معین( مرز شلمچه انتقال) می‌دهند و هیچ نگرانی از بابت تامین اتوبوس در زمان سفر اربعین وجود ندارد.

این مسوول با بیان اینکه در صورت نیاز از ناوگان سایر استان‌های همجوار استفاده خواهیم کرد، افزود: جهت انتقال خادمین زائرین حرم امام حسین(ع) به کربلا، انتقال وسایل و ملزومات موکب‌داران برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته و از ظرفیت ناوگان ادارات، دانشگاه‌ها، سپاه فتح و شرکت نفت استفاده می‌کنیم.

استقرار گشت راهداری در محور پاتاوه به دهدشت

محمدی ادامه داد: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد برای کنترل و نظارت بر راه‌های مسیر تردد زائرین حرم امام حسین(ع) هماهنگی‌هایی با پلیس راه و اورژانس انجام داده است، ضمن اینکه با توجه  به اینکه اتوبوس‌های حامل زائرین از جاده پاتاوه به دهدشت عبور می‌کنند گشت راهداری، پلیس راه، هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ به طور کامل در محور حضور خواهند داشت و پوشش لازم را انجام می‌دهند.

پلمب ۴ واحد متخلف در کهگیلویه
دنبال کنید

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: این اداره‌کل تا قبل از زمان شروع طرح اربعین اقداماتی را انجام داد و لکه‌گیری و روکش آسفالت یاسوج_ اصفهان، یاسوج_ بابامیدان و یاسوج به شیراز را انجام و نسبت به خط‌کشی و نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه روشنایی تونل‌های محور یاسوج_ اصفهان و محور پاتاوه به دهدشت در دستور کار قرار دارد و اعتبارات آن نیز تامین شده گفت: بر مجتمع‌های خدماتی بین راهی تا قبل از سفر اربعین نظارت و نواقصات رفع خواهد شد.

این مسوول ادامه داد: همچنین مقرر شد شهرداری‌های استان از دریافت عوارض شهرداری از مالکین و رانندگان اتوبوس خودداری کنند که کمکی به رانندگان شود، انجمن‌های صنفی هم از دریافت عوارض خودداری کنند.

محمدی بیان کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اعلام آمادگی کرد که همه جایگاه سوخت آماده سوخت‌رسانی به اتوبوس‌های و ناوگان حمل و نقل ایام اربعین است.

وی در پایان توصیه‌هایی برای زوار اربعین داشت و گفت: شرکت‌های حمل و نقل نسبت به پیش فروش بلیط ایام اربعین اقدام می‌کنند و کسانی که قصد سفر به کربلا را دارند و نسبت به ثبت‌نام در سامانه سماح اقدام کردند نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند و به روزهای پایانی موکول نکنند.

محمدی همچنین خاطرنشان کرد: در سفرهایی که به صورت گرو‌هی انجام می‌شود مسوولان کاروان‌ها با معاون حمل و نقل این اداره‌کل هماهنگی انجام دهند تا نسبت به تامین اتوبوس اقدام شود.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi