پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

آتش سوزی کوه نارک گچساران مهار شد

سعید جاوید بخت در کفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: همه ساله و در فصل‌های بهار و تابستان کوه‌های گچساران طعمه حریق شده و بخشی از کوه‌های زاگرس بر اثر آتش سوزی‌ها از بین می‌رود. وی بیان کرد:قصه آتش سوزی کوه‌ها و جنگل‌های زاگرس قصه تازه‌ای نیست و سال‌ها بوده که

اختصاصی کرونا

کد خبر : 96625
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

کرونا :

آتش سوزی کوه نارک گچساران مهار شد

سعید جاوید بخت در کفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: همه ساله و در فصل‌های بهار و تابستان کوه‌های گچساران طعمه حریق شده و بخشی از کوه‌های زاگرس بر اثر آتش سوزی‌ها از بین می‌رود.

وی بیان کرد:قصه آتش سوزی کوه‌ها و جنگل‌های زاگرس قصه تازه‌ای نیست و سال‌ها بوده که آتش به جان آن افتاده و متاسفانه بر اثر این آتش سوزی‌ها، کوه‌ها و جنگل‌های زاگرس رو به نابودی می‌رود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگبلویه و بویراحمد تصریح کرد: در ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته آتش سوزی گسترده در کوه نارک گچساران آغاز شد.

جاویدبخت عنوان کرد: تمامی دستگاه های امدادی جهت مهار شعله‌های آتش همیار نیروهای منابع طبیعی وارد عمل شدند.

وی گفت:با تلاش چندین ساعته آتش سوزی ساعت ۲۳شب گذشته بطور کامل مهار شد و چند اکیپ از نیرو های منابع طبیعی استان و گچساران از شب گذشته تا صبح امروز در کوه صعب العبور نارک گچساران جهت پایش کامل ماندند تا آتش سوزی بطور کامل مهار شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگبلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: جا دارد از زحمات ،فرماندار گچساران، مدیرکل بحران استانداری ، سپاه، بسیج،هلا احمر، نیروهای مردمی و دستگاه‌های اجرایی در استان و گچساران تقدیر و تشکر کرد.

جاویدبخت بیان کرد: از شروع آتش سوزی‌ها نیروهای مردمی و بسیجیان و مدیران پای کار آمدند و به دلیل صعب العبور بودن مناطق، کار مهار آتش سوزی به سختی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه پس از تلاش چندین ساعته آتش سوزی ها به طور کامل مهار شد، افزود:در زمان آتش سوزی ها تمام تلاش خود را کردیم که نیروهای مردمی و نیروهای امدادی حاضر در صحنه آسیبی نبینند و خسارتی به منابع طبیعی نیز وارد نشود.

اجرای بیش از ۱۵۰ پروژه روستایی بنیاد مسکن گچساران
دنبال کنید

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگبلویه و بویراحمد ادامه داد: باید عاملان آتش سوزی‌ها در کوه‌ها و جنگل‌های گچساران شناسایی و با آن‌ها بطور قانونی برخورد شود.

جاوید بخت افزود؛از مردم استان انتظار میرود در صورت مشاهده هرگونه تخریب وتصرف در عرصه های منابع طبیعی و همچنین آتش سوزی با تلفن رایگان ۱۵۰۴اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان را اطلاع دهند تا نیرو های این اداره درکمترین زمان ممکن در منطقه حاضر شوند واز هرگونه تخریب وتصرف ویا آتش سوزی جلوگیری کنند.

آتش سوزی کوه نارک گچساران مهار شد 4

آتش سوزی کوه نارک گچساران مهار شد 5

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi