چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تشدید مشکل تامین مسکن در محدوده استان اصفهان به دلیل عدم اجرای قانون توسط وزارت راه/ لزوم تسریع در شروع عملیات اجرایی اصلاح لوپ خروجی شاهین شهر به شهر خورزوق

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس، ضمن انتقاد از بی‌توجهی وزارت راه و شهرسازی به اجرای قوانین جهش تولید مسکن و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای تامین مسکن و زمین در حوزه انتخابیه‌اش، خواستار تسریع در شروع عملیات اجرایی اصلاح لوپ خروجی شاهین شهر به شهر خورزوق بر روی آزادراه معلم شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 96562
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

کرونا :

تشدید مشکل تامین مسکن در محدوده استان اصفهان به دلیل عدم اجرای قانون توسط وزارت راه/ لزوم تسریع در شروع عملیات اجرایی اصلاح لوپ خروجی شاهین شهر به شهر خورزوق

 حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، در انتقاد به عملکرد وزارت راه و شهرسازی نسبت به وضعیت تامین مسکن و راه‌های حوزه انتخابیه‌اش، گفت: برغم تعیین تکلیف تامین زمین به عنوان عنصر اصلی لازمه احداث مسکن که در بندهای هفتم تا دوازدهم از فصل دوم قانون فوق الاشاره و بازه زمانی ۲ ماهه که برای آن مشخص شده است، هنوز الحاق اراضی و تغییر کاربری و ….در شهرستان‌های شاهین شهر، میمه و برخوار با چالش روبرو است و وعده‌های داده شده در خصوص عرضه مسکن تحقق نیافته است و در اجرای قانون جهش تولید مسکن، پس از گذشت ۲۳ ماه از تصویب مشکل کمبود زمین و ساخت مسکن در این منطقه حل نشده است.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: علاوه بر خانوارهای واجد شرایطی که ثبت‌نام کرده‌اند و در نوبت دریافت مسکن قرار دارند زوج‌های جوان و خانواده‌های فرزندآور هم که در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می‌بایست زمین دریافت کنند اکنون با مشکل کمبود زمین مواجه شده‌اند و زمین لازم برای اعطا به آنان وجود ندارد و مشکلاتی از قبیل کمبود زمین در منطقه، همجواری با کلانشهر اصفهان و مهاجرپذیر بودن این منطقه باعث افزایش قیمت زمین و ملک شده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در راستای مطالبات مردمی این سوالات مطرح می‌شود که چرا در شهر کمشچه و حبیب‌آباد برغم داشتن زمین‌های ملی الحاق اراضی صورت نمی‌گیرد؟ چرا در شهرهای خورزوق، دستگرد، سین، گرگاب، گز، شاپور آباد و دولت آباد که در آن زمین ملی وجود ندارد اما اراضی خرده مالکی زیادی وجود دارد و مالکان حاضر هستند با تخصیص قدرالسهم مناسب به نحوی که صرفه اقتصادی برایشان داشته باشد، توافق حاصل نمایند، توافقی صورت نمی‌گیرد تا مشکل رفع شود؟ چه تدبیری برای الحاق اراضی مشاعی که فاقد سند رسمی هستند، اندیشیده شده است؟

استقرار بیش از 40 اداره در شهرستان اوز
دنبال کنید

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: یکی دیگر از سوالاتی که از وزیر راه و شهرسازی مطرح است لزوم تسریع در شروع عملیات اجرایی اصلاح لوپ خروجی آزادراه معلم از طرف شاهین شهر به شهر خورزوق و همچنین نصب روشنایی رمپ و لوپ‌های تقاطع غیرهمسطح پل هوایی خوروزق بر روی آزادراه معلم است.

وی بیان کرد: برغم مکاتبات انجام شده، پیگیری‌های مستمر، بازدیدهای متعدد مسئولان و دستورات صادره در خصوص شروع عملیات اجرایی اصلاح لوپ خروجی شاهین شهر به شهر خورزوق که قبلا با پیچ تند خطرناکی اجرا شده است، همچنین روشنایی رمپ و لوپ‌های تقاطع غیر همسطح پل هوایی خورزوق بر روی آزادراه معلم متاسفانه هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس یازدهم، تاکید کرد: با توجه به اینکه این پل یکی از پل‌های پر تردد به واسطه وجود شهرک‌های صنعتی امیرکبیر و محمودآباد اصفهان و محل بروز حوادث زیادی بوده، ضروری است نسبت به تسریع در شروع انجام عملیات اجرایی تکمیل و بهره‌برداری طرح مذکور جهت کاهش خطرات و امنیت جانی شهروندان منطقه، اقدامات لازم صورت پذیرد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi