پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش 85درصدی پرونده‌های سازمان‌یافته و کلان اقتصادی

 به گزارش گروه انتظامی کرونا ، سردار حسین رحیمی؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا امروز در نخستین همایش پلیس گمرک کشور اظهار کرد: با هم‌افزایی و هماهنگی ایجاد شده بین پلیس امنیت اقتصادی، پلیس گمرک و جرایم اقتصادی، پلیس امنیت اقتصاد دیجیتال و سایر رده‌های پلیس امنیت اقتصادی ایجاد شده است سعی داریم تا جلوی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 96529
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

کرونا :

افزایش 85درصدی  پرونده‌های سازمان‌یافته و کلان اقتصادی

 به گزارش گروه انتظامی کرونا ، سردار حسین رحیمی؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا امروز در نخستین همایش پلیس گمرک کشور اظهار کرد: با هم‌افزایی و هماهنگی ایجاد شده بین پلیس امنیت اقتصادی، پلیس گمرک و جرایم اقتصادی، پلیس امنیت اقتصاد دیجیتال و سایر رده‌های پلیس امنیت اقتصادی ایجاد شده است سعی داریم تا جلوی انواع و اقسام مفاسد اقتصادی را در کشور بگیریم.

وی افزود: نخستین هدف ما ارتقاء امنیت اقتصادی و ارتقاء احساس امنیت در موضوع اقتصاد است تا بتوانیم از تجار، تولیدکنندگان و افرادی که در حوزه اقتصاد فعالیت می‌کنند، حمایت کنیم.

رحیمی گفت: هدف بعدی ما برخورد با افراد ناسالم و ناصالحی است که قصد ایجاد فساد اقتصادی و قاچاق کالا را دارند. این افراد بدانند با برخورد قاطع و جدی پلیس در اقصی نقاط کشور از نقطه صفر مرزی تا شهرها روبرو می‌شوند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با بیان اینکه امروز همدلی خوبی بین پلیس امنیت اقتصادی و گمرک برقرار است، گفت: با توجه به اینکه این همدلی و ارتباط به خوبی ایجاد شده است تلاش می‌کنیم تا با فسادهای کلان و سازمان‌یافته مبارزه کنیم تا بتوانیم پرونده‌های اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا را به سرانجام برسانیم.

وی به عملکرد ۴ ماهه پلیس امنیت اقتصادی در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در ۴ ماهه امسال تعداد پرونده‌های سازمان‌یافته و کلان اقتصادی در حوزه پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پلیس گمرک ۳۴۵ فقره بوده است که در مقایسه با مشابه سال قبل تشکیل پرونده‌های سازمان‌یافته و کلان اقتصادی ۸۵ درصد افزایش داشته است.

آتش در جنگلهای "کوه نیر" کهگیلویه و بویراحمد دوباره زبانه کشید
دنبال کنید

رحیمی خاطر نشان کرد: همچنین بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد تومان ارزش پرونده‌های تشکیل شده در حوزه جرایم سازمان‌یافته و کلان اقتصادی بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در پایان با بیان اینکه شاهد کاهش ۸ درصدی دستگیری متهمان در این بازه زمانی (۴ ماهه ابتدایی سال) بوده‌ایم، تصریح کرد: با توجه به اینکه اقدامات پلیس امنیت اقتصادی هدفمند است باید بگویم که تشکیل پرونده‌ها در تمامی حوزه‌های پلیس امنیت اقتصادی ۴ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi