سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مشکل تنش آبی روستاهای سادات محمودی دنا رفع شد

به گزارش کرونا از یاسوج، امید صالحی با اعلام این خبر اظهار داشت: آب برخی روستاهای شهرستان دنا از جمله منطقه سادات محمودی با مشکلاتی از جمله قطعی و اُفت فشار همراه بود. صالحی ضمن قدردانی از شرکت برق استان، گفت: برای حل این مشکل ضمن نصب اکتروپمپ ۱۳۰ کیلووات جدید در ایستگاه پمپاژ به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 96374
تاریخ انتشار : شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳

کرونا :

مشکل تنش آبی روستاهای سادات محمودی دنا رفع شد

به گزارش کرونا از یاسوج، امید صالحی با اعلام این خبر اظهار داشت: آب برخی روستاهای شهرستان دنا از جمله منطقه سادات محمودی با مشکلاتی از جمله قطعی و اُفت فشار همراه بود.

صالحی ضمن قدردانی از شرکت برق استان، گفت: برای حل این مشکل ضمن نصب اکتروپمپ ۱۳۰ کیلووات جدید در ایستگاه پمپاژ به همراه مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی موجود منطقه به مدار آمد و اکنون مناطق مختلف این حوزه از شهرستان دنا بهره مند از آب شرب پایدار هستند.

وی ادامه داد: البته به علت گرمای بیش از حد هوا و استفاده حداکثری از ظرفیت برق برخی اوقات با قطعی برق شاهد نوسانات در تأمین آب هستیم که اجتناب ناپذیر است.

مدیرعامل آبفا ادامه داد: پمپ بخش پاتاوه را نیز به ۱۱۰ کیلووات ارتقاء دادیم تا مردم این مناطق نیز در زمینه تأمین آب مشکلی نداشته باشند.

وی از برخی چالش های آب و فاضلاب در مناطق مختلف از جمله روستاها گفت و افزود: هدر روی آب در بخش شرب به علت استفاده های غیر مجاز برای باغات و مصارف دام بالا است.

صالحی عنوان کرد: بسیار فراتر از نیاز مردم تامین آب داریم اما همین استفاده های غیر شرب باعث مشکلاتی شده و گاهی نیز تخریب تأسیسات آب مزید بر علت به ویژه در روستاها است.

این مسوول خاطر نشان کرد: نباید استانی که ۱۰ درصد آب کشور در آن جاری و ساری است با چالش کم آبی دست و پنجه نرم کند.

صالحی بیان کرد: انتظار ما همواره این است که دولت با تخصیص منابع کافی یا در نظر گرفتن هزینه های سرسام آور آب رسانی در استان سخت گذر کهگیلویه و بویراحمد به ویژه برای افزایش ظرفیت ذخیره آب و اصلاح و توسعه خطوط و شبکه های آبرسانی، دسترسی آسان به آب پایدار را فراهم آورد.

دادخواهی جوانان گچسارانی از زبان نماینده نزد وزیر
دنبال کنید

مدیرعامل آبفا عنوان کرد: در یاسوج ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح و توسعه شبکه یاسوج اختصاص داده شد، ضمن اینکه مردم نهایت همکاری را برای صرفه‌جویی در مصرف آب داشتند.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi