پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پسر عموهای کهگیلویه و بویراحمدی که ظهر عاشورا به شهادت رسید

به گزارش کرونا از یاسوج، شهیدان والامقام شهید ولی و شهید محمد‌مراد بهشتی‌روی پسر عموهایی که در یک روز متولد متولد شدند و هر دو ظهر عاشورا، و در یک مکان مشترک به شهادت رسیدند. سال تولد هر دو شهید والامقام یکم فروردین ۱۳۴۶ روستای مشایخ امامزادگان بی بی خاتونین(س) دشت سقاوه منطقه مارگون استان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 96341
تاریخ انتشار : جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵

کرونا :

پسر عموهای کهگیلویه و بویراحمدی که ظهر عاشورا  به شهادت رسید

به گزارش کرونا از یاسوج، شهیدان والامقام شهید ولی و شهید محمد‌مراد بهشتی‌روی پسر عموهایی که در یک روز متولد متولد شدند و هر دو ظهر عاشورا، و در یک مکان مشترک به شهادت رسیدند.

سال تولد هر دو شهید والامقام یکم فروردین ۱۳۴۶ روستای مشایخ امامزادگان بی بی خاتونین(س) دشت سقاوه منطقه مارگون استان کهگیلویه و بویراحمد است. 

مهمترین نکته در رابطه با زندگی پربرکت این دو شهید و دو یار که تقدیر و سرنوشت با اینکه از یک پدر و مادر نبودند اما از آنها دو برادر راستین و همراه ساخته بود، دو کبوتر عاشق و همدلی که سرنوشت شیرینی داشتند. یکی بودن تاریخ تولد و همچنین تاریخ شهادت آنها با روز شهادت اباعبدلله حسین است.

شهیدان ولی بهشتی‌روی و محمد مراد بهشتی‌روی در سال ۴۶ در یک روز به دنیا آمدند و در ۱۱ شهریور سال ۶۵ در سن ۱۹ سالگی در یک مکان مشترک، کنار هم، در یک ساعت مشخص در ظهر عاشورا در حالی که در منطقه سرشاخان پیرانشهر در حال گشت زنی بودند به شهادت رسیدند.

پایان پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi