شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

موکب کوچولوها در یاسوج + تصویر و فیلم

به گزارش کرونا از یاسوج؛ عشق به امام حسین«ع» کوچک و بزرگ، دختر و پسر و مرد و زن و پیر و جوان نمی‌شناسد وقتی ماه محرم فرا می‌رسد همه در جوش و خروش هستند تا بتوانند ارادت خود را به ابی‌عبدالله و یاران و باوفایش نشان دهند. ارادت و عشق اباعبدالله را می‌توان در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 96238
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴

کرونا :

موکب کوچولوها در یاسوج + تصویر و فیلم

به گزارش کرونا از یاسوج؛ عشق به امام حسین«ع» کوچک و بزرگ، دختر و پسر و مرد و زن و پیر و جوان نمی‌شناسد وقتی ماه محرم فرا می‌رسد همه در جوش و خروش هستند تا بتوانند ارادت خود را به ابی‌عبدالله و یاران و باوفایش نشان دهند.

ارادت و عشق اباعبدالله را می‌توان در سینه زنی و زنجیرزنی و نذر دادن‌های بزرگ و حتی یک لیوان آب یا شربت در دست سوگواران و دوستداران آن حضرت از خود نشان داد.

موکب کوچولوها در یاسوج + تصویر و فیلم 5

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد مردمی ۱۰۰ درصد شیعه هستند که در طول تاریخ این عشق و ارادت را به حضرت حسین بن علی نشان داده‌اند.

مردمی که پیشینیان آنها در سیاه چادرهای عشایری هر چند ساده و صمیمی ارادت خود را به امام حسین و یارانش نشان داده‌اند آن‌هایی که هر ساله تعدادی از گوسفندان خود را برای نذری کردن و قربانی کردن به پای ابی عبدالله تیرنشان می‌کردند امروز فرزندان آنها در نسل جدید از کوچک و بزرگ به عشق اباعبدالله موکب‌ راه‌اندازی کرده و در آن به شیعیان خدمت می‌‌کنند.

موکب کوچولوها در یاسوج + تصویر و فیلم 6

یکی از این موکب‌ها در یاسوج و در خیابان شهید دهرابپور یاسوج مربوط به تعدادی کودک خردسال است به نام موکب امام حسین که موکب خود را به ساده‌ترین شکل ممکن با یک چهارپایه کوچک و دو عدد سینی یک ظرف حاوی شربت و تعدادی لیوان یکبار مصرف برای سیراب کردن کام دوستداران ابی‌عبدالله راه‌اندازی کرده‌اند.

موکب کوچولوها در یاسوج + تصویر و فیلم 7

بچه‌ها در این موکب‌ها شیطنت‌های بچگانه خود را هم فراموش نمی‌کنند و بعضی وقت‌ها برای حمل سینی شربت و آب و تعارف کردن به مردم با یکدیگر دعواهای بچگانه هم دارند اما هرچه هست آنها عاشقانه برای خدمت به عاشقان امام حسین کمر خدمت بسته‌اند.

پایان پیام/

وزیر تعاون: تاکید رئیس جمهوری در سفرهای استانی گره‌گشایی است
دنبال کنید


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi