یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگزاری مراسم‌ عزاداری دهه اول محرم در نقاط مختلف شهر قم

به گزارش کرونا از قم، شاید بتوان قلب مراسم عزاداری دهه اول محرم در قم را مراسم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) دانست، آن جا که علاوه بر قرائت زیارت عاشورا به عنوان نیایش صبحگاهی، سخنرانی و مداحی نیز در سه نوبت پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، پیش از اذان مغرب

اختصاصی کرونا

کد خبر : 96232
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

کرونا :

برگزاری مراسم‌ عزاداری دهه اول محرم در نقاط مختلف شهر قم

به گزارش کرونا از قم، شاید بتوان قلب مراسم عزاداری دهه اول محرم در قم را مراسم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) دانست، آن جا که علاوه بر قرائت زیارت عاشورا به عنوان نیایش صبحگاهی، سخنرانی و مداحی نیز در سه نوبت پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، پیش از اذان مغرب و پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار می‌شود و سخنران و مداحان مراسم شب‌ها، آیت الله میرباقری، حسن حیدرزاده و جواد احمدی خواهند بود.

البته مراسم شیرخوارگان حسینی نیز از ساعت ۹ صبح روز جمعه سی ام تیر ماه همزمان با سومین روز ماه محرم در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت (س) برقرار است.

همچنین مراسم دیگر دهه نخست ماه محرم در قم مربوط به مسجد مقدس جمکران است. عصرها هیئت محبین اهل بیت (ع) در شبستان های این مسجد از ساعت ۱۶ مراسم عزاداری برپا می کند، ضمن آن که مراسم اصلی عزاداری این مسجد، شبها بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام مؤمنی و مداحی جواد برزگر همراه است.

و اما برنامه هیئت ثارالله قم در دهه نخست ماه محرم الحرام سال جاری از سه شنبه، بیست و هفتم تیرماه به مدت ۱۱ روز آغاز می شود که این برنامه با سخنرانی آیت الله میرباقری و مداحی عباس حیدرزاده همراه است. همچنین همزمان با این برنامه، هیئتی نیز برای نوجوانان با سخنرانی حجت الاسلام عباسی ولدی و مداحی مداحان نوجوان برپا می‌شود.

برنامه امسال هیئت ثارالله قم از ساعت ۱۶:۳۰ در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) در خیابان معلم قم برگزار می شود و آیت الله میرباقری در روز عاشورا و پس از اقامه نماز جمعه، زیارت ناحیه مقدسه را در این هیئت زمزمه خواهد کرد.

کاهش نسبی دمای هوا در کهگیلویه و بویراحمد از فردا
دنبال کنید

امسال هیئت رزمندگان اسلام قم نیز از ساعت ۲۱ سه شنبه بیست و هفتم تیر ماه تا شب یازدهم ماه محرم، میزبان عزاداران حسینی است، برنامه ای که با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین میرزامحمدی و مداحی سیدمهدی میرداماد در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدا برپا می‌شود.

همچنین برنامه هیئت حسن بن علی (ع) قم نیز در دهه نخست ماه محرم الحرام سال جاری با قرائت قرآن توسط حامد شاکر نژاد، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی و مداحی حسن شالبافان همراه است، برنامه‌ای که از سه شنبه بیست و هفتم تیر ماه به مدت ۱۰ شب و از ساعت ۲۰:۱۵ در دبیرستان ماندگار امام صادق (ع) واقع در میدان روح الله برپا می‌شود.

و اما یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های عزاداری در قم، تکیه حاج سیدحسن واقع در خیابان آیت الله طالقانی (ره) است. مراسم عزاداری این تکیه نیز در دهه نخست ماه محرم سال جاری از شب اول ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام الیاسی و مداحی سیدرضا تحویلدار از ساعت ۲۱ آغاز می شود.

ضمنا دو مراسم از مراسم های این دهه در حوالی میدان بسیج قم برگزار می شود که در یکی از آن ها واقع در کوچه دو خیابان معلم شرقی، حجت الاسلام و المسلمین تکیه ای، حمزه علیپور و علی اصغر ابوالقاسمی از ساعت ۲۰:۳۰ شب اول ماه محرم به مدت ۱۱ شب سخنرانی و مداحی خواهند داشت؛ همچنین مراسم دیگر نیز مربوط به هیئت فاطمیون قم با سخنرانی حجت الاسلام مؤمنی و مداحی مهدی، علی اکبر و علی اصغر سلحشور همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در خیابان ایرانی و به مدت ۱۰ شب است.

واکنش دانشگاه علوم پزشکی اهواز به یک خبر
دنبال کنید

همچنین هیئت ام ابیها (س) قم نیز مراسم دهه نخست ماه محرم الحرام سال جاری را با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین بندانی نیشابوری و مداحی پیام کیانی از روز چهارشنبه بیست و هشتم تیر ماه به مدت ۱۱ روز و از ساعت ۱۳ در حسینیه امام منتظر (عج) واقع در کوچه ۳۳ خیابان شهید کلهری (ره) برگزار می کند.

مراسم دیگر نیز مربوط به هیئت اباعبدالله الحسین (ع) است، جایی که اقامه عزا از ساعت ۱۳ روز چهارشنبه بیست و هشتم تیرماه ۱۴۰۲ هجری شمسی مطابق با نخستین روز از ماه محرم الحرام سال ۱۴۴۵ هجری قمری به مدت ده روز در کوچه ۷ بلوار ۱۵ خرداد با سخنرانی حجت الاسلام الیاسی و مداحی مهدی سلحشور همراه است.

و اما ورزشگاه شهید حیدریان (ره) در ابتدای بلوار شهید صدوقی (ره) قم نیز از شب اول ماه محرم الحرام به مدت ۱۰ شب و از ساعت ۲۱ میزبان عزاداران حسینی است، جایی که برنامه هیئت خادم الرضا (ع) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ظهیری و مداحی حسن عطایی و سیدرضا تحویلدار برگزار می شود؛ همچنین از آن جا که زمین چمن این ورزشگاه برای استقرار خواهران در نظر گرفته شده، از آنان خواسته شده تا زیرانداز به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/ ۷۸۰۳۶


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi