یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دلیل انتفال اسکله شناور جزیره لاوان در بندر شهید رجایی چه بود؟

به گزارش کرونا از بندرعباس، فریدون پیشدار معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان امروز اظهار داشت: عملیات خزه تراشی بدنه زیرآبی اسکله فلزی سه بدنه شناور جزیره لاوان که برای تعمیرات اساسی و زیرآبی به بندر شهید رجایی منتقل شده بود، آغاز شد.   وی ادامه داد: این اسکله فلزی شناور بعد از اتمام

اختصاصی کرونا

کد خبر : 96129
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

کرونا :

دلیل انتفال اسکله شناور جزیره لاوان در بندر شهید رجایی چه بود؟

به گزارش کرونا از بندرعباس، فریدون پیشدار معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان امروز اظهار داشت: عملیات خزه تراشی بدنه زیرآبی اسکله فلزی سه بدنه شناور جزیره لاوان که برای تعمیرات اساسی و زیرآبی به بندر شهید رجایی منتقل شده بود، آغاز شد.  

وی ادامه داد: این اسکله فلزی شناور بعد از اتمام تعمیرات و نوسازی کامل به بندر سیریک منتقل و نصب می‌شود. 

معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، عمده تعمیرات این اسکله سه بدنه مجزا را شامل خزه تراشی بدنه زیر آبی، شستشوی بدنه زیرآبی و روآبی گربت بلاست کل سطوح زیرآبی و روآبی ضخامت‌سنجی و تعویض ورق و تعویض زینک آندهای حفاظت کاتدی و تقویت سازه فولادی عنوان کرد.

پیشدار از دیگر اقدامات معاونت فنی و نگهداری به انتقال اسکله فلزی شناور از بندر شهید باهنر به بندرگاه سیریک اشاره کرد و افزود:در راستای توسعه زیر ساخت‌های بندرگاه سیریک وطی  هماهنگی لازم با مدیران بنادر شرق استان اسکله یادشده در این بندرگاه مستقرخواهد شد.

وی طول این اسکله فلزی را ۲۰ متر با هشت متر عرض و ۲٫۷ متر ارتفاع اعلام کرد که امکان پهلوگیری انواع شناور از جمله یدک کش آتشخوار را دارا می‌باشد.  

معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: بعد از احداث فونداسیون بتنی و ساخت پل دسترسی، بهره‌برداری از این اسکله در بندرگاه سیریک امکان‌پذیر خواهد شد که سهم قابل توجهی در پذیرش شناورها بیشتر وارتقا نرم عملیاتی بندر خواهد داشت.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi