یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیشترین گزش حیوانات در هرمزگان مربوط به سگ‌های خانگی است

به گزارش کرونا از بندرعباس، دکتر عاطفه حاجی زاده مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت بندرعباس صبح امروز گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۵۳۵ مورد حیوان گزیدگی به مرکزبهداشت شهرستان بندرعباس مراجعه کرده‌اند که بیشترین مورد مربوط به حیوان گزیدگی توسط سگ بوده است. وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه هیچ موردی از بیماری

اختصاصی کرونا

کد خبر : 95973
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۴:۱۴

کرونا :

بیشترین گزش حیوانات در هرمزگان مربوط به سگ‌های خانگی است

به گزارش کرونا از بندرعباس، دکتر عاطفه حاجی زاده مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت بندرعباس صبح امروز گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۵۳۵ مورد حیوان گزیدگی به مرکزبهداشت شهرستان بندرعباس مراجعه کرده‌اند که بیشترین مورد مربوط به حیوان گزیدگی توسط سگ بوده است.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه هیچ موردی از بیماری هاری در این شهرستان گزارش نشده است، بیان کرد: بیماری هاری یک بیماری ۱۰۰ درصد کشنده است که در صورت ابتلای فرد به این بیماری هیچ راه درمانی برای آن وجود ندارد و متاسفانه مرگ بیماران حتمی است.

وی افزود: در سه ماهه نخست سال جاری ۵۳۵ مورد حیوان گزیدگی به مرکز بهداشت شهرستان مراجعه و برای تمامی این افراد اقدامات پیشگیرانه اولیه شامل شستشوی زخم، واکسیناسیون و سرم ضد هاری و واکسیناسیون کزاز به‌صورت رایگان انجام شد.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت بندرعباس اضافه کرد: با توجه به این‌که بیشترین موارد گزش‌هایی که توسط سگ‌ها رخ داده است، توسط سگ‌های خانگی و صاحب‌دار انجام شده پس افزایش سطح آگاهی افراد درخصوص نحوه پیشگیری از گزش و همچنین قلاده‌گذاری و واکسیناسیون سگ‌ها مهم‌ترین اقدام برای کنترل حیوان گزیدگی در سطح شهرستان است.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi