سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

افتتاح پتروشیمی گچساران با حضور رئیس‌جمهور

به گزارش کرونا از گچساران پتروشیمی این شهرستان به دست رئیس جمهور سیزدهم افتتاح شد. سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آئین اظهار کرد: این پروژه در کنار پیشبرد اهداف کلان خود با مراکز دانش‌بنیان و با بیش از ۷۰ شرکت ایرانی به‌منظور طراحی، ساخت و نصب تجهیزات مهم موردنیاز در تعامل

اختصاصی کرونا

کد خبر : 95778
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۴:۱۵

کرونا :

افتتاح پتروشیمی گچساران با حضور رئیس‌جمهور

به گزارش کرونا از گچساران پتروشیمی این شهرستان به دست رئیس جمهور سیزدهم افتتاح شد.

سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آئین اظهار کرد: این پروژه در کنار پیشبرد اهداف کلان خود با مراکز دانش‌بنیان و با بیش از ۷۰ شرکت ایرانی به‌منظور طراحی، ساخت و نصب تجهیزات مهم موردنیاز در تعامل بوده به‌طوری‌که در برآورد کلی ۸۳ درصد از این طرح ساخت داخل است.

استاندارکهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ‌به‌ منظور رعایت استانداردهای زیست‌محیطی، در ساخت مجتمع پتروشیمی گچساران از فناوری روزآمد دنیا (ZDL) استفاده‌ شده که از ورود پساب‌های مایع به عرصه‌های طبیعی جلوگیری می‌کند. 

احمدزاده عنوان کرد: محصولات شرکت و ظرفیت اسمی (سالیانه) این مجتمع تولید یک‌میلیون تن اتیلن و ۱۸۴ هزار تن سی تری پلاس است.

وی افزود: میزان کل سرمایه‌گذاری این مجتمع (ریالی و ارزی)، ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی و ۵۹۴ میلیون یورو تسهیلات ارزی است.

احمدزاده گفت: بهره‌برداری از طرح پتروشیمی گچساران ظرفیت تولید اتیلن کشور از هشت میلیون تن به ۹ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد و تراز تولید اتیلن کشور مثبت می‌شود، قرار است افزون بر این طرح نیز واحد تولید پلیمر در گچساران هم احداث شود. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عملیات‌ ‌اجرایی‌ ‌ساخت‌ پتروشیمی گچساران که در سال ۸۱ کلنگ آن بر زمین زده‌شده بود.

 

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi