پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

مشکل مددجویان بهزیستی و کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد برای خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش کرونا از یاسوج، یکی از اهداف طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم خانه‌دار کردن اقشار ضعیف و کم درآمد از جمله مددجویان کمیته امداد حضرت امام(ره) و افراد تحت‌پوشش بهزیستی است. سهم آورده اولیه برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ۴۰ میلیون تومان است اما از پرداخت سهم اولیه این

اختصاصی کرونا

کد خبر : 95712
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱

کرونا :

مشکل مددجویان بهزیستی و کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد برای خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش کرونا از یاسوج، یکی از اهداف طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم خانه‌دار کردن اقشار ضعیف و کم درآمد از جمله مددجویان کمیته امداد حضرت امام(ره) و افراد تحت‌پوشش بهزیستی است.

سهم آورده اولیه برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ۴۰ میلیون تومان است اما از پرداخت سهم اولیه این طرح عاجز هستند.

طبق گفته مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد حضرت امام(ره) مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی از پرداخت ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه برای ثبت نام در طرح ملی مسکن معاف شدند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور سال گذشته هم در نشست نمایندگان تشکل‌های افراد دارای معلولیت در مشهد، از حذف سهم آورده‌ مددجویان در نهضت ملی مسکن خبر داده بود.

در همین خصوص هم دبیر فرماندهی قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (علیه السلام) در جلسه امروز این قرارگاه در استانداری قم گفت: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و مددجویان بهزیستی در طرح نهضت ملی ساخت مسکن آورده نقدی پرداخت نمی‌کنند و بر اساس توافق‌های صورت گرفته، با تسهیلات بانکی و آورده‌ای که توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) تامین می‌شود، خانه دار خواهند شد.

اما با همه این تفاسیر معافیت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در کهگیلویه و بویراحمد اعمال نمی‌شود و به همین دلیل آنها در حال حذف از سامانه این طرح هستند.

قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: سهم آورده اولیه برای مددجویان کمیته امداد بهزیستی و کمیته امداد حذف شده اما بنیاد مسکن این موضوع را نادیده گرفته است.

وی بیان کرد: راه و شهرسازی همکاری لازم را با کمیته امداد داشته و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از آورده اولیه طرح نهضت ملی معاف هستند اما بنیاد مسکن همکاری لازم را ندارد و ۱۷۸ نفر به همین دلیل حذف شدند.

جشنواره «یک روز داغ برفی» فردا در اردبیل برگزار می‌شود
دنبال کنید

اما رسولی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص مشکلات پیش آمده در این زمینه گفت: برای معافیت مددجویان بهزیستی تفاهم نامه امضا شده است اما تاکنون هیچ تفاهم‌نامه‌ای از طرف کمیته امداد به بنیاد مسکن ابلاغ نشده است که می‌طلبد در سفر دولت این موضوع تعیین تکلیف شود.

همچنین مظلومی معاون بهزیستی استان گفت: ۱۵ میلیارد سهم آورده اولیه افراد تحت پوشش بهزیستی در طرح نهضت ملی است که توسط سازمان واریز شده اما این افراد هر روز مراجعه می کنند که اخطاریه حذف از طرح نهضت ملی مسکن دریافت می کنند.

رسولی معاون بنیاد مسکن گفت: تاکنون فقط آورده ۶ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی به حساب بنیاد مسکن استان واریز شده است.

اما سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه یکی از اهداف طرح خانه‌دار کردن این اقشار نیازمند است، گفت: بنیاد مسکن از حذف متقاضیان تا زمان تعیین تکلیف این موضوع که در سفر دولت به آن خواهیم پرداخت اجتناب کند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi