دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نقش اساسی سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در استفاده از ظرفیت معادن برای تحقق رشد اقتصادی

نماینده مردم اردکان در مجلس در جریان عملیات بهره برداری از آنومالی ۱۱ مجتمع معدنی و صنعتی سپهبد شهید سلیمانی ساغند اردکان گفت: استان یزد و شهرستان اردکان دارای ظرفیت‌های خوبی است که باید از آنها استفاده شود از این رو آ»ادگی هرگونه سرمایه‌پذیری در مورد استفاده از این پتانسیل‌ها را داریم.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 95631
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

کرونا :

نقش اساسی سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در استفاده از ظرفیت معادن برای تحقق رشد اقتصادی

 به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی صبح امروز(پنجشنبه، ۲۲ تیر ماه) به منظور آغاز عملیات بهره‌برداری از محدوده «آنومالی یازده» مجتمع معدنی و صنعتی سپهبد شهید سلیمانی ساغند اردکان وارد استان یزد شد. در این مراسم، محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم شهرستان اردکان، فاطمی استاندار، طیب‌نیا مدیر عامل فولاد مبارکه و جمعی از مدیران ارشد صنعت هسته‌ای حضور داشتند.

 محمدرضا دشتی اردکانی در آیین آغاز عملیات بهره‌برداری آنومالی ۱۱ مجتمع معدنی و صنعتی سپهبد شهید سلیمانی ساغند اردکان گفت: با توجه به اینکه طی دو هفته گذشته برنامه هفتم توسعه در حال پیگیری است، تعیین شده که رشد اقتصادی کشور به حدود ۸ درصد برسد. در این زمینه بهره‌وری نیز باید به همین میزان رشد کند که سازمان انرژی اتمی در این زمینه اقدامات خوبی را در دستور کار قرار داده است.

 

دشتی اردکانی در آیین آغاز عملیات بهره‌برداری آنومالی ۱۱ ساغند یزد

 

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معادن یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌توان این رشد اقتصادی را محقق کند که شرکت‌های بزرگ نظیر فولاد مبارکه با سرمایه‌گذاری در این زمینه، نقشی اساسی را بازی می‌کنند.

وی بیان کرد: استان یزد و شهرستان اردکان دارای ظرفیت‌های خوبی است که باید این ظرفیت‌ها نیز مدنظر قرار گرفته و به همین خاطر، شهرستان و استان، آماده سرمایه‌پذیری در مورد این پتانسیل‌ها است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در کنار سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفتی و گازی بتوانیم برای سرمایه‌گذاری در معادن نیز با ذیل برنامه هفتم توسعه، اقداماتی را تعریف کنیم.

گفتنی است بهره برداری از این پروژه، یک اقدام مشارکتی بین سازمان انرژی اتمی و فولاد مبارکه است که به شکل مستقیم برای ۱۱۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد خواهد کرد و این معدن از نوع روباز بوده که که میانگین استخراج اولیه  ۱.۵ میلیون تن کانسنگ آهن در سال نخست برای آن پیش بینی شده است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi