شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

دانشگاه صنعتی اصفهان مانع واگذاری زمین جهت ساخت مسکن است

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: وزارت علوم و روسای دانشگاه صنعتی اصفهان در تخلفی آشکار از اجرای قانون جهش تولید مسکن استنکاف کرده و مانع از انتقال اراضی تحت مالکیت خود برای این امر می‌شوند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 95550
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

کرونا :

دانشگاه صنعتی اصفهان مانع واگذاری زمین جهت ساخت مسکن است

محمدتقی نقدعلی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت؛ به عدم اجرای قانون جهش تولید مسکن در شهرستان خمینی شهر به دلیل معضل تامین زمین اشاره کرد و گفت:علی رقم اینکه در ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن وزارتخانه ها، موسسات و دستگاههای دولتی جهت واگذاری اراضی تحت اختیار خود به وزارت راه و شهرسازی جهت ساخت مسکن مکلف شدند، وزارت علوم و رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در تخلفی آشکار از اجرای قانون استنکاف کرده و مانع از انتقال اراضی تحت مالکیت خود برای این امر می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: هم اکنون بیش از ۸۰ درصد مساحت ۲ هزار ۳۰۰ هکتاری اراضی تحت اختیار وزارت علوم و دانشگاه صنعتی اصفهان که تقریبا نیمی از مساحت مرکز شهرستان خمینی شهر است، سالها بلااستفاده مانده اما مسئولان این دانشگاه همراهی لازم را نداشته و از اجرای قانون جهش تولید مسکن طفره می‌روند. البته هم اکنون ۸ قطعه برای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده و وزیر راه و شهرسازی نیز که با دعوت بنده به شهرستان خمینی شهر آمدند و قول پیگیری دادند. هرچند مقامات اجرایی استان اصفهان نیز هنوز عزم و اراده جدی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن و ساخت خانه ندارند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با اشاره به عدم همکاری مسئولان نظامی برای واگذاری اراضی بلااستفاده پادگان‌های داخل بافت فرسوده و حومه شهرستان خمینی شهر جهت ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد: در شهرستان خمینی شهری زمین برای ساخت مسکن به جز اراضی تحت مالکیت وزارت علوم و دانشگاه‌ها و نهادهای نظامی نداریم. هرچند روند اداری ارگان‌های نظامی برای واگذاری زمین‌های تحت مالکیت خود، کمی متفاوت و زمان بر بوده اما متاسفانه شاهد اقدامی از سوی مسئولان مربوطه نیستیم.

حدود 30 مدرسه در یزد به صورت مشارکتی میان خیرین و دولت در حال ساخت است
دنبال کنید

نقدعلی با انتقاد از عدم همکاری برخی از نهادهای حاکمیتی در اجرای قانون جهش تولید مسکن و ساخت خانه های نهضت مسکن، افزود: حدود ۱۲ هزار نفر از مردم حوزه انتخابیه بنده در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که اگر بدانند زمین مورد نیاز این طرح نیز تامین شده تعداد ثبت‌نامی ها به ۲۰ هزار نفر هم می‌رسد. لذا مردم آماده هستند اما نهادهای متولی همکاری لازم را ندارند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته جهت تامین زمین و ساخت خانه های نهضت ملی مسکن، اظهار کرد : وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن در میدان بوده اما با عدم همکاری وزارت علوم و دانشگاه صنعتی اصفهان و نهادهای نظامی برای تامین زمین مواجه است. 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون برای واگذاری اراضی دولتی به وزارت راه جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن ضمانت اجرایی در نظر گرفته است اما مسئولان متولی به دلیل ملاحظات و یا وجود تعارض منافع، قانون را اجرایی نمی‌کنند. گفته می‌شود برخی از وزرا در دیدار با معاون اول رئیس جمهور و سایر مقامات، از وجود برخی قوانین اعلام نارضایتی می‌کنند در حالی که قوانین باید به درستی اجرایی شده و کسی از نباید از استنکاف کند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس خاطر نشان کرد: حال با جود قول مساعدی که وزیر راه و شهرسازی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن و تامین زمین جهت ساخت خانه‌های نهضت ملی مسکن دادند، امیدواریم متولیان پیش از آنکه ما درمجلس از ابزارهای نظارتی خودمان استفاده کنیم، هر چه سریع تر مسائل را پیگیری کرده و موانع را برطرف کنند./

فاز اول پروژه‌ پتروالفین فن‌آوران پس از یک دهه فعال می‌شود
دنبال کنید

پایان پیام   

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi