جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

لزوم توجه به صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی سنقر

نماینده مردم سنقر در مجلس گفت: با توجه به ظرفیت‌و موقعیت‌ها شهرستان سنقر وکلیایی ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در واحدهای صنعتی این بخش نیازمند زیرساخت‌های لازم بوده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 95538
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

کرونا :

لزوم توجه به صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی سنقر

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، سید جواد حسینی کیا با تاکید بر مصرف انرژی و لزوم توجه به این امر، اظهارکرد: با توجه به مصرف بالای انرژی و برق در کشور به ویژه در بخش صنعت نیازمند توجه و ارائه راه حل برای آن خواهیم بود.

وی افزود: در بخش صنعتی شهرستان سنقروکلیایی با مشکلاتی رو به رو بودیم که برای رفع آن اقدام به راه اندازی ۲ پست برق در این شهرستان شد که هم اکنون پیشرفت فیزیکی یکی از این پست‌ها به ۹۰ درصد رسیده است.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی همچنین به مسئله اشتغال در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه اشتغال یکی از مهمترین مسائل استان محسوب می‌شود اگرچه نمایندگان مجلس در ایجاد اشتغال نقشی ندارند اما برای رفع این معضل باید کارهای برزمین مانده مورد پیگیری قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس گفت: علاوه بر اشتغال در حوزه صنعت، شهرستان سنقروکلیایی در حوزه کشاورزی نیز پتانسیل‌های بالایی داشته که باید در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد و صنایع تبدیل یکی از شاخه‌های مهم این حوزه برای ایجاد فضای شغلی خواهد بود.

وی عنوان کرد: به طور سالانه میزان سه هزار و ۸۰۰ تن تخمه آفتابگردان در شهرستان سنقروکلیایی تولید می‌شود اما به عنوان یک ویژند (برند) شاخص از این ظرفیت فرآوری و ارزش افزوده‌ای لحاظ نمی‌شود و تنها ۲ تن از این حجم تولیدات در هر روز فرآوری می‌شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه و رسیدگی بیشتر به صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی در شهرستان سنقروکلیایی تاکید کرد و متذکر شد: برند سازی ارزش افزوده، بسته بندی محصولات و افزایش صادرات از جمله اقداماتی است که برای رونق صنایع تبدیلی در این شهرستان مورد کم لطفی و بی توجهی قرار گرفته و باید برای تقویت آن وارد عمل شد.

دستگیری یکی از سرپل‌های ارتباطی BBC و اینترنشنال در اصفهان
دنبال کنید

 حسینی کیا مطرح کرد: با توجه به ظرفیت‌ و موقعیت‌های شهرستان سنقر وکلیایی ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در واحدهای صنعتی این بخش نیازمند زیرساخت‌های لازم بوده چرا که این امر در راستای ایجاد اشغال، آرامش و عدم مهاجرت مردم این شهرستان تأثیرگذار خواهد بود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi