جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دلیل بی‌مهری راهداری به بخش سوق کهگیلویه چیست!؟

 خبرگزاری فارس کهگیلویه_ سیده مریم پیروزان،  بخش سوق این شهرستان با تعداد ۹۲ شهید نسبت به جمعیت بیشترین تعداد آمار شهدا و ایثارگران را در شهرستان دارد. بخش سوق با بیش از ۱۷۰۰۰ هزار نفر جمعیت دارای بیشترین سطح زمین زیر کشت گندم، جو و برنج و دیگر محصولات کشاورزی بوده که متاسفانه نداشتن جاده

اختصاصی کرونا

کد خبر : 95493
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

کرونا :

دلیل بی‌مهری راهداری به بخش سوق کهگیلویه چیست!؟

 خبرگزاری فارس کهگیلویه_ سیده مریم پیروزان،  بخش سوق این شهرستان با تعداد ۹۲ شهید نسبت به جمعیت بیشترین تعداد آمار شهدا و ایثارگران را در شهرستان دارد.

بخش سوق با بیش از ۱۷۰۰۰ هزار نفر جمعیت دارای بیشترین سطح زمین زیر کشت گندم، جو و برنج و دیگر محصولات کشاورزی بوده که متاسفانه نداشتن جاده مناسب دسترسی به روستاهای حومه این بخش باعث رهاشدن زمین‌های کشاورزی و باغات گردیده در حالی که توجه به آن‌ها می‌تواند زمینه‌ساز پیاده‌شدن فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص شعار رشد تولید را به همراه داشته باشد.

۳۹ کیلومتر راه روستایی در بخش سوق به صورت خاکی وجود دارد (۱۳ کیلومتر جاده سوق به روستای شهید جمادی، دو کیلومتر روستای کل قیصر به جاده اصفهان، هفت کیلومتر جاده بردکشکی به آب بید، هفت کیلومتر جاده بردکشکی به دژکوه، دو کیلومتر راه دسترسی به روستای درب میاب،
۱۵۰۰ متر راه دسترسی به روستای آب مهی، ۲/۵۰۰ سه راهی روستای بی بی زلیخایی به لنده تا ورودی روستا و چهار کیلومتر راه دسترسی به روستای موردراز و نردراز) که هیچ‌کدام تاکنون مورد توجه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار نگرفته‌اند.

هر چند یکی از این پروژه‌ها تحت عنوان راه روستایی دژکوه جدیدا به مناقصه رفته اما طبق اظهار‌نظر پیمانکار آن هیچ‌گونه اعتباری برای آن در نظر گرفته نشده است.

پیگیری‌های خبرنگار فارس حاکی از این است که هیچ‌گونه تجهیزات و دستگاهی از راهداری به جز یک دستگاه گریدر که آن‌ هم توان بازگشایی هیچ جاده‌ای را ندارد تا کنون در بخش سوق مستقر نشده است.

مستند زندگینامه حسین پناهی در کهگیلویه و بویراحمد ساخته شد 
دنبال کنید

راه روستایی لیربزرگ به لیر کوچک، روستای آبکری، روستای خلیفه‌ای، در پیچ و خم اداری مناقصه و تامین قیر چندین ماه معطل مانده و روزانه اعتراض اهالی این روستاها را در پی دارد.

پل دسترسی به مزار شهید جمادی و روستای برم شیر علی‌رغم گزارشات مکرر مبنی بر تخریب هیچ‌گونه توجهی به آن نشده است.

هم‌چنین طبق پیگیری‌های خبرنگار فارس در کهگیلویه، پل دسترسی به جاده روستای برم سبز با بیش از پنجاه خانوار علی‌رغم گزارشات مکرر مبنی بر تخریب هیچ گونه توجهی به آن نشده است.

علی دیانتی رئیس اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای شهرستان کهگیلویه، عدم تامین اعتبار را باعث راکد ماندن برخی از این پروژه‌ها عنوان و اظهار کرد: به محض تأمین اعتبار کار بهسازی آن‌ها انجام خواهد گرفت.

وی افزود: ظرف چند روز آینده بهسازی و آسفالت جاده راک، لیر، آبکری و خلیفه‌ای شروع خواهد شد.

به گزارش فارس، هر چند دولت سیزدهم در حوزه‌ آسفالت، زیرسازی و بهسازی راه‌های روستایی در بخش‌ها و مرکز شهرستان خوش درخشید اما جای سوال است چرا بخش سوق که به عنوان مهد فرهنگ از آن یاد می‌شود مورد بی‌مهری اداره راهداری قرار گرفته و باعث نارضایتی مردم این بخش شده است.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi