شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

برای کنگره بین المللی بی‌بی حکیمه(س) نباید به مقاله‌نویسی اکتفا کنیم

حجت‌الاسلام احمد شرف‌خانی ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان برگزاری کنگره بی‌بی حکیمه(س) و جلسه مقدماتی برگزاری کنگره بین‌المللی این بانوی بزرگوار، با بیان اینکه حرکت و رویداد بزرگی در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شد و همه در این کار بزرگ ارادت خود را از به این بانوی بزرگوار و خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)

اختصاصی کرونا

کد خبر : 9491
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵

کرونا :

برای کنگره بین المللی بی‌بی حکیمه(س) نباید به مقاله‌نویسی اکتفا کنیم

حجت‌الاسلام احمد شرف‌خانی ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان برگزاری کنگره بی‌بی حکیمه(س) و جلسه مقدماتی برگزاری کنگره بین‌المللی این بانوی بزرگوار، با بیان اینکه حرکت و رویداد بزرگی در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شد و همه در این کار بزرگ ارادت خود را از به این بانوی بزرگوار و خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان دادیم، گفت: زمانی کاری مورد رضای خداوند واقع می‌شود که برای ترویج قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تبریک به همه کسانی که در برگزاری این رخداد عظیم نقش داشتند، افزود:  شاید کسانی که در استان در برگزاری این کنگره ملی نقش داشتند عظمت موضوع را درک نکنند اما کار ارزشمندی انجام شد و خروجی خوبی در داخل و حتی خارج کشور داشت.

وی بیان کرد: عده‌ای در خارج کشور پیگیر هستند که خروجی این کنگره به زبان‌های مختلف چاپ و در اختیار آنان قرار بگیرد که لازم است در این خصوص اقدامات لازم انجام شود تا در خارج از کشور با این بانوی واجب‌التعظیم آشنا شوند.

شرف‌خانی به برگزاری کنگره بی‌بی حکیمه خاتون(س) در سطح بین‌المللی اشاره و عنوان کرد: تقاضا دارم که در این خصوص آسیب‌شناسی صورت گیرد خود را در کنگره ملی این بانو مورد نقد قرار دهیم و نواقص، معایب و محاسن خود را بشناسیم و برای رفع معایب تلاش و  محاسن را تقویت کنیم تا بتوانیم یک کنگره در سطح بین‌المللی داشته باشیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: اگر برای این کار بزرگ آسیب‌شناسی نکنیم خروجی بین‌المللی نخواهیم داشت پس همه کمیته‌ها در این خصوص آسیب‌شناسی را انجام و خروجی را اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه فضایی معنوی که بعد از برگزاری کنگره ملی امامزاده بی‌بی حکیمه در کهگیلویه و بویراحمد حاکم است نباید از بین برود، افزود: آموزش و پرورش موضوع انشاء دانش‌آموزان را در خصوص امامزاده بی‌بی حکیمه(س) برگزار کند و همچنین شب شعر، عکس و مواردی از این قبیل در خصوص این بانوی بزرگ برگزار شود تا فضای معنوی همچنان بر این استان حاکم باشد.

شرف‌خانی ادامه داد: اگر می‌خواهیم یک کنگره بین‌المللی داشته باشیم باید هر چه سریع تر خروجی آن را به زبان‌های عربی و انگلیسی ترجمه و بلافاصله در فضای سایت‌ها و خبرگزاری‌های قرار دهیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: مسأله بعدی که باید مورد توجه باشد اینکه چند کشور این بانوی بزرگ را می‌شناسند و این کشورها را برای برگزاری کنگره بین المللی رصد کنیم.

وی با اشاره به اینکه کتاب مقالات کنگره ملی بی‌بی حکیمه(س) در ۱۵۰۰ تیراژ به چاپ رسید، گفت: ما هنوز برای معرفی این بانوی مطهره در کشور کارهای زیادی داریم و هنوز باید اقداماتی صورت دهیم بعد کنگره بین‌المللی را برنامه‌ریزی کنیم.

شرف‌خانی اضافه کرد: برای برگزاری کنگره بین المللی بی‌بی حکیمه(س) نباید تنها به بخش مقاله‌نویسی اکتفا کنیم بلکه بخش‌های فیلم‌سازی، هنرهای تجسمی، نمایشی و کارهای ادبی برای کودکان و نوجوانان برگزار شود تا خروجی خوبی داشته باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تشکر از زحمات خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و همه معاونان و مدیران دستگاه‌های استان، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که پس از سیل و ریزش کوه در اطراف حرم این بانوی بزرگوار اقداماتی در خصوص مرمت زائر سرا صورت گیرد.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi