چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح فاضلاب شهر دوگنبدان در حال اجرا و تکمیل شدن است

علی لدنی نژاد روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگاران با تشریح فرایند اجرایی این طرح ها، افزود: عملیات اجرایی طرح فاضلاب یاسوج که از سال ۷۵ تاکنون آغاز شده هم اکنون با پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰درصد در حال اجرا است. وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۹۰کیلومتر شبکه گذاری داخلی، پنج کیلومتر خط انتقال

اختصاصی کرونا

کد خبر : 9481
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳

کرونا :

طرح فاضلاب شهر دوگنبدان در حال اجرا و تکمیل شدن است

علی لدنی نژاد روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگاران با تشریح فرایند اجرایی این طرح ها، افزود: عملیات اجرایی طرح فاضلاب یاسوج که از سال ۷۵ تاکنون آغاز شده هم اکنون با پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰درصد در حال اجرا است.
وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۹۰کیلومتر شبکه گذاری داخلی، پنج کیلومتر خط انتقال و تصفیه خانه این طرح اجرا شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون افزون بر ۲۳۵میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است، افزود: میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری آن نیز حدود ۲۰۰میلیارد ریال است.
وی ابراز داشت: با بهره برداری از این طرح بیش از ۲۰۰هزار نفر در شهر یاسوج زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار خواهند گرفت.
لدنی نژاد با اشاره به طرح فاضلاب شهر چرام نیز گفت: خط انتقال این طرح انجام شده، شبکه داخلی در حال اجرا و تصفیه خانه آن نیز هم اکنون به روشB0Tدر شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در حال تایید نهایی است.
وی اظهار کرد: برای بهره برداری از این طرح اعتباری افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال نیاز است.
مدیرعامل آبفای شهری کهگیلویه وبویراحمد فرایند اجرای طرح فاضلاب شهر دهدشت را یادآور شد و تصریح کرد: خط انتقال و تصفیه خانه این طرح نیز انجام شده و شبکه داخلی نیز در حال اجرا است.
وی میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح فاضلاب دهدشت را افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
لدنی نژاد با تاکید بر اینکه فاز نخست طرح فاضلاب شهر دوگنبدان شامل خط انتقال و شبکه داخلی آن در حال اجرا و تکمیل شدن است، افزود: فاز دوم این طرح شامل تصفیه خانه در حال برگزاری مناقصه و شروع عملیات اجرایی است.
مدیرعامل شرکت آبفای شهری کهگیلویه وبویراحمد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح فاضلاب شهر دوگنبدان را نیز افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی با اشاره به برخی مشکلات و معارضات اجتماعی در فرایند اجرای طرح فاضلاب سی سخت نیز گفت: خط انتقال این طرح نیز انجام شده و شبکه داخلی آن در حال اجرا است.

سعی کردم به اختلافات شورا وشهردارگچساران پایان دهم/ترسی از حضور کسی درانتخابات ندارم/سید قدرت شکست خورد!
دنبال کنید

لدنی نژاد با اشاره به مراحل اجرای تصفیه خانه طرح فاضلاب شهر سی سخت،گفت: در طراحی اولیه سه گزینه مطرح بود که مشاور دو گزینه را به دلیل مساحت کم،سطح ارتفاع بالا و مسایل زیست محیطی قابل توجیه فنی و اقتصادی ندانست.
وی تصریح کرد: هم اکنون مهمرین گزینه موردنظر مشاور برای اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب سی سخت در زمینی به مساحت حدود دو هکتار و ۷۰۰متربع در پایین دست جاده ورودی سی سخت است.
لدنی نژاد اظهار کرد: در طراحی اولیه طرح فاضلاب سی سخت برای جمعیتی بیش از ۱۱ هزار نفر و تا سال ۱۴۲۰ پیش بینی شده است.
لدنی نژاد اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر سی سخت را افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد.
وی با بیان اینکه سال گذشته سرمایه گذار این طرح به دلیل برخی معارضات محلی و مخالفت اعضای شورای شهر و شهردار سی سخت انصراف داد،افزود:هم اکنون این معارضات با تدبیر و همکاری فرماندار جدید شهرستان دنا حل شده است.

لدنی نژاد ابراز داشت: مطالعات طرح های فاضلاب دو شهر لنده و باشت نیز در حال نهایی شدن در شرکت مهندسی آبفای کشور و گرفتن مجوز ماده ۲۱۵ در لایحه بودجه سالانه است.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi