شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وظیفه دولت بستر سازی برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی است

سید موسی خادمی با بیان این مطلب در نشست با مسئولان تشکل های دانشجویی و رؤسای دانشگاههای استان ، رسالت اصلی دانشگاه را تولید علم دانست و گفت: انتقال دانش و تولید علم و تکنولوژی و وارد شدن به مسیر توسعه استان وظیفه ای است که از دانشگاه ها انتظار می رود. وی، با بیان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 9395
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲

کرونا :

وظیفه دولت بستر سازی برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی است

سید موسی خادمی با بیان این مطلب در نشست با مسئولان تشکل های دانشجویی و رؤسای دانشگاههای استان ، رسالت اصلی دانشگاه را تولید علم دانست و گفت: انتقال دانش و تولید علم و تکنولوژی و وارد شدن به مسیر توسعه استان وظیفه ای است که از دانشگاه ها انتظار می رود.

وی، با بیان اینکه دانشگاه و جامعه از همدیگر تأثیرمی پذیرند و به تبع این تأثیر و تأثر دانشگاه وارد فعالیتهای سیاسی و فرهنگی می شود، اظهار داشت: فعالیت و پویایی سیاسی از محصولات فرعی دانشگاه است و در همه دانشگاههای دنیا نیز این فعالیت سیاسی وجود دارد.

خادمی، با بیان اینکه بخشی از فعالیت سیاسی در دانشگاه به عدم کارکرد درست سیستم هایی مانند احزاب در جامعه برمی گردد، افزود: نقش دانشجویان به عنوان گروهی که مسایل جامعه را زودتر درک می کنند، در توسعه سیاسی و اجتماعی جامعه پررنگتر است.

وی، بخش عمده ای از تحولات در جامعه و سیاست را محصول فعالیتهای سیاسی دانشجو و دانشگاهی، عنوان کرد و گفت: طی سالیان گذشته چهار ویژگی دانشجو یعنی عدالت خواهی، آزادی طلبی، استبداد و استعمار ستیزی و آرمان خواهی و آرمان گرایی، عامل بسیاری از فعالیتهای دانشجویی و سیاسی بوده است.

دکتر خادمی با بیان اینکه آرمان خواهی و نگرش آرمانگرایانه دانشجو، موجب مغفول ماندن آنان از برخی از واقعیت ها می شود، اظهار داشت: چشم انداز بلند داشتن در این حوزه مطلوب است اما نباید موجب نادیده گرفتن جزئیات و به وجود آمدن مشکلاتی برای دانشجویان و جامعه شود.

فعالیت سیاسی دانشجو معطوف به منافع شخصی نیست

اجرای طرح هادی در ۱۵ روستای باشت
دنبال کنید

استاندار، با بیان اینکه فعالیت سیاسی دانشجو، معطوف به کسب قدرت نیست، آن را وجه تمایز فعالیت دانشجویی از فعالیت احزاب دانست و گفت: جنبش دانشجویی معطوف به منافع ملی و منافع کشوری است و به همین دلیل بهره برداری درست از این شور و نشاط عاملی توسعه بخش است.

خادمی، توسعه درون زا را محصول تفکر و اندیشه نخبگان و نیروی انسانی استان دانست و گفت: توسعه فرهنگی استان و به تبع آن توسعه سیاسی و اجتماعی از رسالتهای اصلی دانشگاه است.

وی، با بیان اینکه برای ارتباط دانشگاه و جامعه باید مدل بومی و استانی طراحی شود، توسعه فرهنگی را یکی از نیازهای اصلی استان، عنوان کرد و گفت: تاتوسعه فرهنگی در استان صورت نگیرد خبری از توسعه اقتصادی، اجتماعی،سیاسی و … نخواهد بود.

اطلاعاتتان را به روز کنید/حمایت استاندار از برگزاری همایش های دانشجویی در راستای توسعه

خادمی،با بیان اینکه اشتراکات در نگاه معطوف به توسعه زیاد است، ضمن توصیه به دانشجویان درخصوص اینکه اطلاعات خود را در مورد استان توسعه دهند و بر مبنای آمار غلط تحلیل نکنند، اظهار داشت: دانشجویان با نظریه پردازی توسعه و طراحی مدلهای توسعه درون استانی، تیم مدیریتی را در توسعه استان همراهی کنند.

وی، برگزاری همایش توسعه در استان با موضوعاتی نظیر نحوه بهره برداری از منابع طبیعی، منابع آبی و سایر منابع استان، ایجاد خوشه های اشتغال در مناطق روستایی، اصلاح نقاط ضعف فرهنگ بومی و قبیله ای و تقویت نقاط قوت آن و استفاده از این فرهنگ در راستای توسعه را به دانشجویان توصیه کرد و گفت: آمادگی حمایت مادی و معنوی از برگزاری چنین همایش هایی را داریم.

اگر پل ارتباطی نقد بر کلام بسته شود آسیب خواهیم دید
دنبال کنید

استاندار با تأکید به بر کنار گذاشتن اختلاف سیاسی و مصروف داشتن همه توان برای توسعه فرهنگی و اقتصادی استان، گفت: رسانه ها به جای توجه به حواشی و درگیری ها، در راستای انعکاس منصفانه و به دور از اغراق عملکرد دولت، اقدام کنند .

وی، به دفاع تیم مدیریتی از عملکرد دولت اشاره کرد و گفت:برخی رسانه ها با اینکه درگیری دو مدیر را به خوبی منتقل می کنند، در انعکاس عملکرد دولت ضعیف عمل می کنند.

وظیفه دولت بستر سازی برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی است

خادمی، بر ضرورت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها تأکیدکرد و گفت: وقتی مقام معظم رهبری بر ضرورت تشکیل کرسی های آزاد اندیشی تأکید می کنند دلیلی بر عدم تشکیل یا محدود کردن آنها وجود ندارد.

وی برگزاری کرسی آزاد اندیشی را راهی برای تمرین انجام کار سیاسی و بالا بردن سطح تحمل، دانست و گفت: بستر سازی برگزای این گونه مراسم بر عهده مدیریت استان است و اگر در این مسیرکوتاهی صورت گرفت، بدون تعارف انتقاد کنید.

استاندار، رابطه دولت و دانشگاه را رابطه مطلوبی دانست و با بیان اینکه دولت توجه زیادی به دانشگاهها دارد، افزود: ما می خواهیم دانشگاه محل تضارب افکار و آرا باشد.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi