شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

بحرین جایی است که مردم در آن به حساب نمی‌آیند

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت ضمن توصیه خود و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا به معنای عملی است که رضایت الهی را در پی داشته باشد نه تنها رضایت مردم در آن باشد. امام‌جمعه باشت در ادامه بحث سبک زندگی اسلامی افزود:

اختصاصی کرونا

کد خبر : 8900
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰

کرونا :

بحرین جایی است که مردم در آن به حساب نمی‌آیند

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت ضمن توصیه خود و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا به معنای عملی است که رضایت الهی را در پی داشته باشد نه تنها رضایت مردم در آن باشد.

امام‌جمعه باشت در ادامه بحث سبک زندگی اسلامی افزود: استفاده صحیح و معقول از فرصت‌ها بدون هرگونه افراط و تفریط از مهمترین راه‌های رسیدن به سبک زندگی اسلامی است و باید در این خصوص بدانیم خداوند متعال برای اتمام حجت فرصت دستیابی به اهداف و دسترسی به درجات والای انسانی در سایه زندگی معنوی و قرآنی را به همگان می‌دهد.

وی ادامه داد: فرصت‌ها همانند نسیمی هستند که به سرعت از کنار ما می‌گذرند و بدانیم که این فرصت‌ها اگر از دست بروند دیگر قابل برگشت و جبران نیستند لذا جهت استفاده صحیح از فرصت‌ها نیازمند نظم، انضباط، تلاش مجاهدانه، برنامه‌ریزی دقیق و عالمانه، شناخت آسیب‌ها و غیره می‌باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبودی با نقل حدیثی از امام موسی بن جعفر(ع) در خصوص بهره بردن از شش چیز پیش از رسیدن به شش چیز دیگر  خاطرنشان کرد: اولین مورد در این شش چیز شامل جوانی پیش از پیری بوده که به گفته بزرگان آن‌کس که به مقام والایی رسیده به جهت استفاده صحیح از جوانی است و در حقیقت سرمایه پیری را از جوانی بدست می‌آورد.

خطیب جمعه باشت تصریح کرد: اما متأسفانه در زندگی امروز به علت تهاجم فرهنگی دشمن و به تعبیر مقام معظم رهبری ناتوی فرهنگی فرصت جوانی به بیهودگی تلف شده و تنها صرف کارها و سرگرمی‌های غیرضروری همچون گوشی‌های موبایل و تلویزیون می‌شود.

ساختمان جدید مرکز فنی و حرفه‌ای در گچساران احداث می‌شود
دنبال کنید

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبودی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته باشت در اشاره به مناسبت‌های روز به ۲۴ الی ۳۰ آبان ماه مصادف با هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و ضمن تبریک این هفته به زحمتکشان در این عرصه به همه مردم به ویژه نسل جوان توصیه کرد تا وقت بیشتری را صرف مطالعه و کتاب کنند.

وی همچنین با اشاره به ثبت‌نام رایگان در هفته کتاب از عموم افراد خواست در این هفته جهت عضویت به کتابخانه‌ها مراجعه کنند و در ادامه از خیرین خواست تا کتابخانه‌های عمومی را یاری رسانند.

امام‌جمعه باشت در بخش دیگری از سخنان خود به ۲۶ آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد در سال ۱۳۵۹ اشاره کرد و تصریح کرد: آزادسازی سوسنگرد به عنوان اولین شهری که پس از هفت روز مقاومت به دست دشمن افتاده بود با تبعت مقام معظم رهبری که در آن زمان نماینده امام راحل در شورای عالی دفاع بود و ولایتمداری ایشان حاصل شد.

خطیب جمعه باشت در ادامه خطبه دوم به موضوع بحرین پرداخت و با بیان این‌که بحرین جایی است که مردم در آن به حساب نمی‌آیند، گفت: حاکمان بحرین اقدام به برگزاری انتخابات فرمایشی پارلمانی کرده‌اند که با مخالفت مرجعیت دینی و مردم رو به رو شده است لذا جامعه بین‌الملل باید از حق مردم بحرین دفاع کنند.

حجت‌الاسلام عبودی در پایان به ۲۳ آبان روز جهانی دیابت و ۲۹ آبان آغاز هفته بسیج اشاره کرد و اعلام کرد: نیروی انتظامی جذب پلس افتخاری را دارد لذا مشتاقان می‌توانند شرکت کنند.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi