جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

یگان حفاظت میراث فرهنگی شش دستگاه گنج‌یاب در گچساران کشف کرد

هومن عنایی  ،ضمن ابراز نارضایتی و نگرانی در خصوص عدم تخصیص اعتبار به اداره میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان اظهار کرد: متاسفانه امسال با تحریم اداره میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان نسبت به تخصیص بودجه و اعتبارات، سه پروژه مهم اجرایی را از دست دادیم.   وی با بیان اینکه پروژه ساماندهی آبشار کیوان لیشتر،

اختصاصی کرونا

کد خبر : 8811
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳

کرونا :

یگان حفاظت میراث فرهنگی شش دستگاه گنج‌یاب در گچساران کشف کرد

هومن عنایی  ،ضمن ابراز نارضایتی و نگرانی در خصوص عدم تخصیص اعتبار به اداره میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان اظهار کرد: متاسفانه امسال با تحریم اداره میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان نسبت به تخصیص بودجه و اعتبارات، سه پروژه مهم اجرایی را از دست دادیم.

 

وی با بیان اینکه پروژه ساماندهی آبشار کیوان لیشتر، سرآب‌ننیز و امامزاده قطب‌الدین از جدول اجرایی این اداره حذف و در لیست پروزه‌های اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفت، افزود: بنیاد مسکن هیچ گونه تخصصی در خصوص اجرای پروژه‌های گردشگری نداشته و به یقین در راستای ساماندهی این پروژه‌ها با اشکالاتی مواجه خواهد شد.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گچساران با اشاره به طرح‌های اجرایی در دستور کار خود بیان کرد: در سال‌جاری میزان اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان جهت ساماندهی و ترمیم بقعه امامزاده اسماعیل (ع)، ۱۰۰ میلیون تومان به پروژه گردشگری و تفریحی دشتک دیل، ۲۴۵ میلیون تومان جهت مرمت آثار باستانی و ۱۰۲ میلیون تومان به تولید صنایع دستی داده شده که هنوز تخصیص داده نشده است.

 

عنایی ادامه داد: با توجه به اینکه اعتبارات لازم جهت اجرای طرح‌ها تخصیص داده نشده اما اکنون پیمانکار در حال کار و انجام تعهدات است.

 

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به ۱۳۷ آثار باستانی ثبت شده در گچساران خاطرنشان کرد: ۵۰ اثر دیگر نیز تعیین حریم شده که تا شعاع چند متری در اطراف آن متعلق به این اثر است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گچساران قلعه شامبراکان، کوشگ گودنگون، قلعه باباکلان، آسیاب خربل، گنبدلیشتر، برج انجیرسیاه را از جمله آثار باستانی این شهرستان برشمرد و گفت: متاسفانه در سال‌جاری با قاچاقچیان و سارقین زیادی در محوطه این آثار باستانی روبه‌رو شدیم که این بسیار نگران کننده است.

 

عنایی گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۶ گروه سارق را در اماکن باستانی این شهرستان دستگیر کرده که در این راستا ۶ دستگاه گنج‌یاب ضبط شده است

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi