شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاثیر کرونا بر بیت کوین و ارزهای دیجیتال چه بود؟

تاثیر کرونا بر بیت کوین و ارزهای دیجیتال چه بود؟ سیگنال‌های ارزهای دیجیتال، را می توان به عنوان یکی از ابزارهای تحلیل بازار محسوب می شوند که به کاربران کمک می‌کنند تا در خرید و فروش ارزها تصمیم گیری درستی انجام دهند و به عنوان علائم معاملات رمز نگاری نیز مطرح می‌شوند. در اصل سیگنال‌

اختصاصی کرونا

کد خبر : 87706
تاریخ انتشار : شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

کرونا :

تاثیر کرونا بر بیت کوین و ارزهای دیجیتال چه بود؟

تاثیر کرونا بر بیت کوین و ارزهای دیجیتال چه بود؟

سیگنال‌های ارزهای دیجیتال، را می توان به عنوان یکی از ابزارهای تحلیل بازار محسوب می شوند که به کاربران کمک می‌کنند تا در خرید و فروش ارزها تصمیم گیری درستی انجام دهند و به عنوان علائم معاملات رمز نگاری نیز مطرح می‌شوند.

در اصل سیگنال‌ ارز دیجیتال ، آنالیزگر تحلیلات از علامت‌های بازار است که کاهش دهنده خطر و ریسک معاملات می باشد و کمک می‌کند بهره و سود ارزها افزایش یابد.

خوب است بدانید که هیچ سیگنال ارز دیجیتالی به علت تغییرات بازار ودیگر عوامل، تضمین کننده ۱۰۰ درصدی نیست؛ بلکه به عنوان محرکی کمک کننده، کارایی بهتری برای معامله‌گران فراهم می کند.

بیت کوین یک دارایی بسیار پرنوسان محسوب می شود. از ابتدای ورود بیت کوین به بازار سرمایه جهانی تا به الان، این ارز دیجیتال تغییرات بسیار زیادی را در قیمت تجربه کرده است.

تاثیر کرونا بر بیت کوین و ارزهای دیجیتال چه بود؟ 5

اما یکی از بزرگ‌ترین نوساناتی که بیت کوین در طول عمر خود تجربه کرده، به روزی مربوط می شود که خبر انتشار ویروس کرونا در جهان پخش شد.

در این روز که از آن به عنوان پنج شنبه سیاه یاد می شود، قیمت بیت کوین با یک ریزش شدید و ناگهانی مواجه شد و به زیر سطح پنج هزار دلار رفت و در بعضی صرافی‌ها به قیمت ۳۸۰۰ دلار هم رسید.

اما هنوز هم با گذشت مدت زیادی از این مسئله، نگرانی‌ها در مورد تاثیر انتشار کرونا دلتا بر قیمت بیت کوین و ارز دیجیتال وجود دارد.

نوسان‌ گیری هنر به کارگیری آگاهانه از موقعیتهای نوسانی زودگذری است که در بازار سهام ایجاد می شوند.

اما انجام معاملات در این موقعیتهای ویژه و به‌ ظاهر ساده، همواره پیچیدگی‌ های فراوانی را به همراه دارد.

کتاب نوسان گیری ارز دیجیتال ، شرایطی را فراهم می کند تا پروسه پیچیده‌ی نوسان‌ گیری، به‌ صورت ساده و ساختاردهی ‌شده در ذهن خواننده‌ی محترم شکل بگیرد.

ارتقاء سلامت و صیانت از نیروی کار از اهداف اساسی قانون مشاغل سخت و زیان آور است
دنبال کنید

تاثیر کرونا بر بیت کوین و ارزهای دیجیتال چه بود؟ 6

بر طبق آمار، ۵۰ درصد از فارم‌های ماینینگ در چین، تنها در استان سیچوآن قرار دارد.

بر این اساس هنگامی که میزان فعالیت یکی از این فارم‌ها کم شود، هش ریت بیت کوین کاهش پیدا کرده و با فاصله کمی قیمت بیت کوین نیز کاهش پیدا می‌کند.

اما چالش دیگری که  بر سر راه ارزش ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین وجود دارد، رویداد هاوینگ است. هاوینگ رویدادی است که طی آن پاداش استخراج بیت کوین به نصف کاهش پیدا می‌کند.

این مسئله هم سبب می‌شود که انگیزه افراد به منظور استخراج بیت کوین کمتر شده و در پی آن نرخ هش بیت کوین و در آخر قیمت آن کاهش پیدا کند.

در کنار این ماجرا شاهد این بودیم که با توجه به حاکم بودن اوضاع نا به سامان بازارهای سهام، به خصوص بازارهای آسیا از یک طرف، و ترس و وحشت درباره همه گیری ویروس کرونا از طرف دیگر، تأثیرمثبتی برافزایش قیمت بیت کوین داشت و حتی فارم های چینی همچنان به انجام فعالیت خود پرداختند.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند در شرایط بحرانی و اخبار نگران‌کننده اقتصادی، خرید بیت کوین به عنوان عاملی خنثی‌کننده در سقوط بازارهای سهام ایفای نقش می کند.

همانطور که گفته شد این ارز دیجیتال همچنین تغییرات زیادی را به همراه دارد که این موضوع احتمال رشد ناگهانی را بالا می برد.

با گسترش ویروس کرونا و اپیدمی شدن این ویروس در چین، ارزش بیت کوین به دلیل خاصیت مجازی بودن و کاربرد بیشتر در مقایسه با ارزهای فیات در این شرایط بالا رفت.

بعد از آن با اعلام افزایش شمار مبتلایان در کشورهای خاورمیانه و اروپا، ارزش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی دچار افت شدیدی شد.

تاثیرات شیوع این ویروس منجر به لغو بسیاری از همایش ها و کنفرانس های آسیایی و اروپایی در آن زمان شد.

نشست هایی از جمله اجلاس نیترون۲۰۲۰ در سئول، اجلاس بلاک چین ویک۲۰۲۰ و توکن۲۰۴۹ در هنگ کنگ که به منظور سرمایه گذاران حوزه ارزهای دیجیتال بسیار حائز اهمیت بود، همگی به حالت تعلیق درآمده و یا لغو شده اند.

کلنگ‌زنی عملیات راه‌سازی باند دوم بزرگراه بابامیدان - گچساران - بهبهان
دنبال کنید

با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال و شرکت‌های بلاک چین مجبور به لغو نشست های بازاریابی شده اند و برای کارکنان خود شرایط دورکاری در نظر گرفتند.

بعضی از صرافی‌های جهانی نظیر کوین بیس و کراکن با فرام کردن شرایط دورکاری برای کارکنان خود شاهد بالا رفتن تعداد معاملات روازنه‌شان بوده‌اند.

برای نمونه صرافی کراکن به ویروس کرونا به عنوان یک فرصت نگاه کرده است و با انجام تبلیغات گسترده در توییتر شروع به جذب کارمندان بیشتر با سیستم دورکاری کرد.

در یک پست توییتری اعلام مرد که کارمندان دورکار این صرافی بدون ترس و وحشت از شیوع این ویروس، از وضعیت بسیار خوبی برخوردار هستند.

صرافی بایننس هم در این زمینه برای کارکنان خود شرایط دورکاری را به خوبی محیا کرده است. نکته ای که وجود داشت این بود که در این شرایط بحرانی بیماری واگیردار، حفظ کردن کسب و کارها با اعلام گزینه دورکاری تبدیل به یک ارزش و امتیاز شده باشد.

تاثیر کرونا بر بیت کوین و ارزهای دیجیتال چه بود؟ 7

به طور کل می‌توان گفت که تغییرات  قیمت در بازارهای آسیایی به علت اینکه کرونا در آنها در مدت زمان کوتاهی شیوع زیادی داشته است، بیشتر دیده می‌شود. با این حال، میزان کاهش قیمت به شرایط اقتصادی کشورها نیز بستگی دارد.

برای مثال با وجود اینکه استرالیا به کشورهای آسیایی نزدیک بوده است، اما دچار تغییرات زیادی در بخش‌های مختلف اقتصادی خود نشد.

برخی از کارشناسان ارز دیجیتال براین باور هستند که به علت ابهاماتی که در خصوص آینده وجود دارد، به افراد توصیه می کنند که به دنبال سرمایه گذاری کلان نروند.

به همین علت پیشنهاد می‌شود که به منظور جلوگیری از ضرر، عرضه را متناسب با درخواست در بازار تنظیم کرد.

 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi