دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

لزوم استفاده از اعتبارات محیط زیست برای تعریف آبخیزداری در منطقه میاندشت جاجرم

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس شورای اسلامی بر لزوم استفاده از اعتبارات محیط زیست برای تعریف پروژه آبخیزداری در منطقه میاندشت شهرستان جاجرم تاکید کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 87424
تاریخ انتشار : شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

کرونا :

لزوم استفاده از اعتبارات محیط زیست برای تعریف آبخیزداری در منطقه میاندشت جاجرم

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره به برگزاری نشستی در حوزه انتخابیه خود در خصوص مسائل محیط زیستی، اظهار کرد: پروژه های آبخیزداری مبتنی بر مطالعات است و آبخیزداری در صورت داشتن دفترچه مطالعات پیوسته اعتباراتی را به استان ها می دهد و با توجه به اینکه در سال جاری اعتبارات خوبی به سازمان محیط زیست کشور تخصیص داده شده حال ما می توانیم در منطقه میاندشت جاجرم  پروژه آبخیزداری تعریف کنیم تا بحث سیلابی منطقه حل شود.

نماینده مردم نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات مهم از جمله آب و راه افزود: حضور در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی به ما کمک خواهد کرد تا با پیگیری و تلاش های بیشتر سهم استان را افزایش دهیم.  مسئولان‌ شهرستان ها و استان ها مسایل حوزه خود را مطرح کرده و به نمایندگان منتقل کنند تا بتوانیم در پیشنهادات بودجه ای تمرکز کنیم.

نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی با اشاره به بودجه عمرانی استان ها گفت: بودجه عمرانی استان ها در لایحه بودجه سال آینده ۲۰ درصد افزایش یافته است ضمن اینکه رویکرد آینده نیز افزایش ضریب تحقق با درصد بالا ۸۰ درصد است.

وحیدی افزود: خوشبختانه مقام معظم رهبری مدظله العالی اجازه دادن در بحث تملک دارایی مبلغ ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برداشته شود که با این وجود در تخصیص های تملک دارایی تا پایان سال وضع استان ها جهشی خواهد داشت.

نماینده مردم بجنورد ، مانه وسملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه ۱۱۲ شاخص محرومیت مشخص شده بیان کرد: ما در شاخص فصل برنامه انتظار داریم مسئولان‌ استانی در این خصوص ورود پیدا کنند تا سهم استان در سال های آتی افزایش یابد.

پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه سامانه گرمسیری ایلام
دنبال کنید

عضو فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه سازمان برنامه مدیریت بودجه ی استان باید دستگاه ها را در شاخص ها ارزیابی کنند افزود: به طور مثال موضوع میزان برخورداری مجموع روستاها از آب شرب سالم این است که متاسفانه در بسیاری از روستاها شبکه وجود دارد ولی از نعمت آب پایدار بی بهره اند.

وی در ادامه یکی از اولویت های شهرستان را سد نیلوفر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر مطالعات این سد خوشبختانه شروع شده و اگر چه مطالعات این سد تخصصی خواهد بود ولی بهره برداری از این سد می تواند ظرفیت خوبی به همراه داشته باشد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi