یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بوشهر ۸ مدرسه کانکسی دارد/ استخر دانش‌آموزی برای ۴ شهر ساخته می‌شود

به گزارش کرونا از بوشهر، ابراهیم احمدی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رسالت این سازمان، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فرسوده، تخریبی و یا مواردی است که به دلیل افزایش جمعیت نیاز به ساخت مدرسه احساس می‌شود اظهار داشت: مدارس از محل اعتبارات

اختصاصی کرونا

کد خبر : 87094
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

کرونا :

بوشهر ۸ مدرسه کانکسی دارد/ استخر دانش‌آموزی برای ۴ شهر ساخته می‌شود

به گزارش کرونا از بوشهر، ابراهیم احمدی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رسالت این سازمان، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فرسوده، تخریبی و یا مواردی است که به دلیل افزایش جمعیت نیاز به ساخت مدرسه احساس می‌شود اظهار داشت: مدارس از محل اعتبارات ملی، استانی، خیرین و نفت ساخته و تجهیز می‌شود و در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد و پس از آن اعتباری که سالانه برای تعمیر مدارس در نظر گرفته می شود بر عهده آموزش و پرورش قرار می‌ گیرد. 

وی افزود: تاکنون تعداد ۳۴ پروژه شامل مدرسه، سالن ورزشی و استخر با پیشرفت ۵۰ تا ۶۰ درصد در هفته‌های دولت و دفاع مقدس به جمع‌بندی رسید. 

احمدی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۴۷ کلاس درس با اعتبار ۱۸۴ میلیارد تومان افتتاح شده خاطرنشان کرد: در کنار احداث پروژه ها، برای تجهیز مدارس طی سه مرحله، اقلام مورد نیاز که شامل تجهیزات کلاسی،آموزشی و هنرستانی بوده است با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان خریداری و توزیع شد. 

بوشهر ۸ مدرسه کانکسی دارد/ استخر دانش‌آموزی برای ۴ شهر ساخته می‌شود 4

وی ادامه داد: ۱۷۰ هزار متر مربع ایزوگام نیز تهیه و تحویل آموزش و پرورش شد که هیچ مدرسه ای مشکل چکه کردن سقف نداشته باشد.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به کلنگ زنی ۱۴ پروژه فعال در خرداد ماه امسال بیان کرد: کلنگ زنی و آیین افتتاح ده پروژه در دهه فجر امسال مد نظر است که در تلاش هستیم این تعداد را به ۱۵ پروژه برسانیم. 

احمدی با اشاره به اینکه تمام مدارس دهه ۵۰ و ۶۰ کاندیدای مدارس تخریبی هستند تصریح کرد: مصالح و مشخصات فنی این مدارس با امروز فرق داشته و هم اکنون شهر بوشهر،  قسمت مرکزی تنگستان و بخش سعدآباد، ارم و بوشکان دشتستان سه نقطه بحرانی استان هستند.

پاسخ ابراهیم رئیسی به سوالات مناظره اقتصادی
دنبال کنید

وی اضافه کرد: از ۱۷۰۰ مدرسه فرسوده،  ۲۰ درصد ناایمن هستند و امکان حضور دانش آموز و آموزش در آن وجود ندارد.

احمدی سهم مشارکت خیرین در ساخت مدارس را ۵۴ درصد عنوان کرد و گفت: در روستاها ۳۰ درصد هزینه‌ها را خیرین متقبل می‌شوند و این نسبت در داخل شهرها ۵۰ به ۵۰ است.

مدیرکل توسعه و تجهیز مدارس بوشهر با اشاره به اینکه سهم خیّرین در استان بوشهر از اعتبارات ملی حوزه ساخت مدرسه بیشتر است افزود: در چهار شهرستان جنوبی استان اعتبارات ملی برای این حوزه  به ۵۰ میلیارد تومان نرسیده بود و این سازمان، ۱۹۴ میلیارد تومان با مجموعه نفت و پتروشیمی ها تفاهم‌نامه امضا کرده است.

بوشهر ۸ مدرسه کانکسی دارد/ استخر دانش‌آموزی برای ۴ شهر ساخته می‌شود 5

به گفته این مقام مسئول از سال ۹۲ تاکنون، طی ۲۰۴ پروژه، ۸۲۰ کلاس درس با زیربنای ۱۲۰ هزار و  ۴٣٩ متر مربع با اعتبار ۲۶۶ میلیارد و ٣۶١ میلیون تومان احداث شده است.

احمدی در خصوص مدارس کانکسی گفت: تاکنون هشت مدرسه کانکسی شناسایی شده که تأمین اعتبار، مناقصه، تعیین پیمانکار و بعضی از آنها عملیات اجرایی آن شروع شده و در تلاشیم تا مهرماه سال آینده این هشت مدرسه را که غالباً در دشتستان وجود دارند، جمع کنیم.

وی در خصوص پروژه نیایش گفت: این پروژه هم اکنون در مرحله اسکلت قرار دارد و در صورت تزریق اعتبارات ملی و طی شدن روند اجرایی تا دهه فجر سال آینده به بهره برداری می رسد.

احمدی با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری گفت: استخر بوشهر، گناوه و کنگان که از مصوبات این سفر بوده؛ بوشهر تحویل داده شده، گناوه ٨٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و کنگان نیز تا دو میلیارد اعتباری که به آن داده شده انجام شده‌ است. همچنین مدرسه محدثه عسلویه که کار طراحی پروژه آن انجام شده از الحاقیه این سفر بوده است.  

رقبا می‌مانند یا می‌روند؟
دنبال کنید

وی همچنین از ایجاد یک گروه جهادی برای نیازمندی های مدارس و تعمیرات با استفاده از ظرفیت خیرین خبر داد.

این مقام مسئول در بازدید خبرنگاران از مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی با نام «دوستان» اظهار کرد: این مدرسه  با زیربنای هزار و ۵٧٠ مترمربع که از سال ۹۶ توسط گروهی از خیرین خارج از کشور با مبلغ یک میلیارد تومان کلنگ زنی و مدتی به دلیل نبود اعتبارات متوقف شده بود، در سال ۹۷ با تزریق اعتبارات دولتی و هم اکنون به ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده که تا دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

پایان خبر/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi