پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

لازمه توسعه کشاورزی در کوهدشت و رومشگان افزایش سهمیه کشاورزان از آب سدها است

نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی با توجه به ظرفیت‌های این منطقه اعتقاد دارد حوزه انتخابی‌اش می‌تواند قطب تولید ماهی خاویار شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 87061
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

کرونا :

لازمه توسعه کشاورزی در کوهدشت و رومشگان افزایش سهمیه کشاورزان از آب سدها است

محمدرضا مبلغی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با بیان اینکه در کوهدشت و رومشگان بهترین زمینه برای توسعه کشاورزی، باغداری، دامپروری و شیلات وجود دارد گفت: به گواهی وزارت جهاد کشاورزی این منطقه بهترین خاک برای کشاورزی را دارد اما از آنجایی که کشت دیم انجام می‌شود بازدهی کمی داریم بنابراین با کشت آبی می‌توانیم افزایش بازدهی داشته باشیم.

نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس تاکید کرد: برای توسعه کشاورزی در این منطقه باید سهمیه کشاورزان از آب رودخانه و سدهای اطراف افزایش یابد تا در زمینه تولید مواد غذایی به خودکفایی لازم برسیم. از سوی دیگر به واسطه مسطح بودن دشت‌های متعدد منطقه امکان صنعتی کردن کشاورزی ورود دارد بنابراین باید برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد که تا کنون شاهد چنین برنامه‌ریزی نبودیم.

وی با اشاره به ظرفیت توسعه شیلات در حوزه انتخابیه بیان کرد: این منطقه می تواند جایگاه مهمی در تولید و پرورش ماهی و محصول خاویار در کل کشور به دست بیاورد اما موانعی سر راه سرمایه‌گذاری است که مهمترین مانع آن عدم اختصاص زمین به سرمایه گذار است. با توسعه شیلات می‌توان بیکاری را در منطقه رفع کرد و نیروهای کار را از سایر مناطق نیز به کار گرفت.

این نماینده مجلس گفت: متاسفانه جهاد کشاورزی در راستای حمایت از کشاورزی و دامپروری سیاست‌گذاری درستی انجام نمی‌دهد و اگر برنامه‌ریزی هم شود سازمان برنامه و بودجه تخصیص اعتبار نمی‌کند از این رو هیچ نتیجه ای نمی گیریم.

مبلغی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری حوزه انتخابیه خود بیان کرد: هیچ حرکتی برای جذب گردشگر و ایجاد زیرساخت‌های لازم در این راستا صورت نمی گیرد، وزیر میراث دستور می دهد اما هیچکدام از دستورات اجرا نمی‌شود باید قاطعیت و عزمی برای انجام کارها ورود داشته باشد وگرنه به صرف دستور به جایی نمی‌رسیم./

کمک پزشک متهم به مجروحان حادثه ۱۲ آبان کرج تکذیب شد
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi